Vi som startar IVF 2023
*hur det ser ut idag!
*hur det ser ut idag!
Jag var hos kliniken idag.
CD 10 och min slemhinna såg perfekt ut. Tre skikt och 8,1 mm.
Insättning på måndag med ett 5-dagars. Börjar med Utrogestan imorgon.
Blev så emotionell när sköterskan sa: Hoppas att nästa gång vi ses är på rutinultraljudet.
Känns helt otroligt att det sker nu, insättningen. Har känts så långt borta.
Är hoppfull, men också nervös!
Sola 13:
Åh. Jag håller tummarna för att allt kommer igång så snabbt som möjligt och att nästa FET blir snart!
Rd 11 med 5dagars blastocyst. Testat negativt några ggr, senast i tisdags. Imorse fick jag första svaga positiva, för visst är det positivt?
Kan knappt tro mina ögon, hoppas på att det blir starkare fram tills td (6/9)
Hej!
Vilken fin tråd. Jag undrar om det skulle vara okej att joina? Jag sitter ofta och läser massa trådar om IVF men har aldrig vågat skriva själv. I måndags gjorde jag mitt tredje äggplock. Första gången fick de ut 11 ägg men inget blev befruktat. Andra gången blev 7 befruktade med hjälp av ICSI, ett till mig och inget till frysen. Det blev ingen graviditet tyvärr. Den här gången fick de ut 23 ägg varav 15 blivit befruktade. Pga risk för överstimulering så behöver vi tyvärr vänta med insättningen. På tisdag ska jag få besked hur många som klarat sig till frysen. Känns så otroligt jobbigt att vänta och eftersom inga kom till frysen förra gången så känner jag mig lite orolig. Fick besked att insättning sen blir i typ slutet av oktober. Känns så långt bort. Tycker det känns så skönt att vara inne här och läsa om andra som går igenom samma som en själv. Svårt att prata med andra i ens närhet som inte riktigt förstår vad man går igenom.
Aja, jag ville väl mest skriva av mig lite ☺️
Lycka till till alla som är på samma resa.
Den gången vi lyckades åt jag extra D-vitamin och undvek orgasm ???? det påstås att sex är ofarligt. tidigare rundor jag har haft orgasm innan TD och testet har blivit negativt, tyckte det var värt att testa att undvika det, och den gången plussade jag. behöver inte ha något med saken att göra alls men eftersom vi skulle dela vad vi gjorde annorlunda vill jag vara ärlig!
Själv har här varit lite väl dramatiskt. Äggplock i fredags som gick bra, i lördags åkte vi på semester till en gammal stuga ute i skogen och bara slappnade av. På söndags eftermiddag fick jag hastigt mkt starka skarpa nedre buksmärtor med hemska hugg då och då efter ett toabesök. Fick åka in till akuten där jag lades in på gynavdelning över natten för observation och fastandes - då risk fanns att jag skulle behöva akut operation.
Tack o lov släppte huggen före midnatt och skarpa smärtan framåt morgonen 🙏. Ultraljudet visade inte på ngt konstigt och orsaken tros vara antingen en mindre rotation av äggstockarna som rätade ut sig själv, alternativt en cysta/follikel som spruckit och blött några droppar som tydligen också kan smärta mycket. Fick komma hem igår vid lunch igen. Äggstockarna minskade i storlek från 8 cm i diameter på kvällen till 5 cm nästa förmiddag, känns betryggande att risken därmed minskar för att det händer igen ❤️
Officiella testdagen är här, 18 dagar sprang iväg helt ärligt. Det trodde jag verkligen inte vid återföringen då testdag efter 18 dagar kändes som en evighet...
Plussade inte förens rd12 och då var det riktigt svagt, så till er som tvivlar redan tidigt under ruvartiden - Håll ut 💕
Nu håller vi tummarna att bönan där inne växer som den ska och har ett friskt hjärta som dunkar vid vul 💕
Stort grattis igen Loidi! ❤️❤️
Här befinner vi oss i andra änden, totalt bottenlöst - RMC ringde och meddelade att embryona dött alla utom ett, men det saknade celler så ej livsdugligt. 15 plockade, 12 mogna som befruktades med ICS, 8 som tog sig. Så ingen återföring idag. De hade börjat fragmenteras från dag 2. Tillbaka på ruta ett och fortfarande dåliga ägg trots allt 😭💔😭💔😭💔. Vår manliga faktorn däremot är borta - förra gången lämnade han nästan full sats, denna gång lämnade han full mängd 🙏. Läkare ringer åter på fredag efter att de haft stimulerings-möte och delger deras nya plan. Har frågat om äggdonation är aktuellt 😭💔 , men verkar luta mer åt ett tredje försök då även Embryologen sa som läkaren förra gången - ibland får vi ut ett bra ägg ur en sats med dåliga ägg.
Helt jävla knäckt 😭😭😭
Hejhej!
Jag hakar på tråden :) Jag och min sambo har försökt bli gravida 1,5 år. Vi har inga barn sedan tidigare. Jag har så himla mkt barnlängta och haft det i flera år. Jag är 38 och han 35. Första gången vi försökte dec 2021 så blev jag gravid! Fick dock missfall i vecka 7. Sedan dess har vi försökt och nu i augusti startade vi vår IVF-behandling på Sahlgrenska i Gbg. Hans spermaprov låg lite under godkänt vad gäller andel rörliga spermier. Jag har ?pigga äggstockar? enligt barnmorskan.
Stimulering:
10 dagar med gonal f 150 mg
5 dagar med fyremadel
Blev såklart överstimulerad (högt AMH på 3,7) Vi gjorde äggplock i måndags (4 sep) och av 17 blåsor fick de ut 13 ägg, och av dem så befruktades 8 ägg på dag 1. Sen får vi se hur många som klarar sig till dag 5-6. Det får vi veta på måndag den 11 sep. Det blir totalfrys eftersom jag blev så överstimulerad och det innebär en risk för min hälsa.
faktum är att jag drabbats av kraftiga buksmärtor, senast igår, illamående och kräkningar. Så hemskt!
Nu är jag hemma och vilar!