• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Björkenli

Quincey 

Hjärta

Oj vad tufft!
    Vilket tufft beslut att fatta och vilken tuff process att gå igenom.  Mitt hjärta sjönk när jag läste att du sett det också- och tänkte- vad starkt du är! Modigt att se, kanske hjälper att gå vidare. 
    Hjärta
    Tänker på dig

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-08-13 19:13:38 följande:
    Ja det är som ett hån mot en😢håller alla tummar du inte fått ärrbildning av det🙏❤️
    ja verkligen, nu har vi fått alla provsvaren som såg bra ut så imorgon börjar jag med letrozol och sen blir det kontroll nästa vecka och insättning veckan efter🙏🙏vi är så taggade och nu ska de bannemig gå!!

du man har sett så många sådana historier så ge inte upp, jag hejjar på er❤️❤️❤️
    Spännande veckor framöver för er, hoppas hoppas hoppas ❤️ 
  • Quincey
    Björkenli skrev 2024-08-14 01:01:29 följande:

Quincey 

Hjärta

Oj vad tufft!
    Vilket tufft beslut att fatta och vilken tuff process att gå igenom.  Mitt hjärta sjönk när jag läste att du sett det också- och tänkte- vad starkt du är! Modigt att se, kanske hjälper att gå vidare. 
    Hjärta
    Tänker på dig

Tack ❤️ Trodde det skulle vara jobbigt att se barnet men han är det finaste jag sett så det kändes bra, nu efteråt känns det fruktansvärt att veta vad man gått miste om men tror ändå det är det bästa för att kunna sörja.

Hur går det för dig? Har du bestämt dig för insemination?
  • J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-08-17 09:45:55 följande:

Nu försöker vi igen. ultralju på måndag och för hoppningsvis återföring kort därefter 

Åh hejja hejja🙏
    vi ska på kontroll på onsdag sen nog återföring ca en vecka efter!!
    kul vi kan följas åt lite:)
    ❤️
  • J000ssan
    Hej alla fina❤️
    vi gjorde ju en koagulutionsutredning och fick svar allt var normalt! Men igår ringde läkaren och berättade ett provsvar var försenat och kommit in nu! Visade sig jag hade stegrande antikroppar( kardiolipinantikroppar). Så nu ska jag börja med trombyl varje dag och om jag får positivt test lägga till en spruta varje dag! Detta kan va orsaken till våra missfall! Någon som också har detta och det gått bra för??🙏❤️
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-08-15 13:19:49 följande:
    Tack ❤️ Trodde det skulle vara jobbigt att se barnet men han är det finaste jag sett så det kändes bra, nu efteråt känns det fruktansvärt att veta vad man gått miste om men tror ändå det är det bästa för att kunna sörja.

Hur går det för dig? Har du bestämt dig för insemination?
    Så himla fint att höra ❤️❤️❤️
  • Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-08-17 13:27:34 följande:
    Hej alla fina❤️
    vi gjorde ju en koagulutionsutredning och fick svar allt var normalt! Men igår ringde läkaren och berättade ett provsvar var försenat och kommit in nu! Visade sig jag hade stegrande antikroppar( kardiolipinantikroppar). Så nu ska jag börja med trombyl varje dag och om jag får positivt test lägga till en spruta varje dag! Detta kan va orsaken till våra missfall! Någon som också har detta och det gått bra för??🙏❤️
    Oj! Så spännande att ha ngt att ta på och en plan färdig! Känns som att hoppet höjs ordentligt för kommande försök nu ❤️❤️❤️ 
  • J000ssan
    Mathilda88 skrev 2024-08-18 00:42:44 följande:
    Oj! Så spännande att ha ngt att ta på och en plan färdig! Känns som att hoppet höjs ordentligt för kommande försök nu ❤️❤️❤️ 
    Ja men det är det verkligen🙏🙏man blir bara rädd man blir ännu mer besviken om det inte går nu! Men vi har verkligen fått mer hopp 🙏🙏
    hur mår du? Tänkt mkt på dig❤️❤️❤️
  • Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-08-17 13:23:36 följande:
    Åh hejja hejja🙏
    vi ska på kontroll på onsdag sen nog återföring ca en vecka efter!!
    kul vi kan följas åt lite:)
    ❤️
    ja verkligen! Lycka till i veckan! <3
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023