• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • J000ssan
    Mathilda88 skrev 2024-08-04 02:33:15 följande:
    Åhnej, beklagar! Höll tummarna så Hjärta  Dålig koll på spottings tyvärr så inga svar där. Hoppas på nästa gång Hjärta
    Tack kära du❤️❤️
    Och jag försöker läsa alla dina tankar och förstår verkligen din frustration i allt och tveksamheter! Tyvärr har jag inga god råd att komma med mer än att jag tänker på dig otroligt mycket och förstår verkligen dina tankar du har, jag hade nog kännt samma som dig! ❤️❤️❤️
  • BaeA

Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 

• BaeA
    BaeA skrev 2024-08-04 19:16:54 följande:

Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 

Men borde det inte vara 3+ om jag återförde en 6 dagars blastocyst 20/7? eller hur räknar man på bästa sätt. Någon som kan. 
  • Quincey

Åh grattis!! Måste kännas helt fantastiskt att plussa! Jag hoppas det går bra hela vägen till förlossning ❤️

Jag testade samma dag med mina två blastocyster, 18 dagar efter plock. Med ena fick jag Gravid 2-3 veckor, slutade i missfall, med andra Gravid 1-2 veckor och den är jag gravid med i vecka 16. Var väldigt orolig över att veckorna inte var samma de två gångerna men hcg:n kom ikapp och känner nu att jag inte kommer testa med veckoindikator igen, oroade mig i onödan. Kan också tänka mig att en 6-dagars räknas som 5-dagars? Eftersom det tog 6 dagar istället för 5 för den att bli blastocyst. Var de andra du återfört 5 dagar?

• Sola13
    BaeA skrev 2024-08-04 19:27:53 följande:
    Men borde det inte vara 3+ om jag återförde en 6 dagars blastocyst 20/7? eller hur räknar man på bästa sätt. Någon som kan. 
    Stort grattis till plusset!! ❤️ det är ju ett relativt stort intervall på normalt hcg, har hört ofta att veckoindikatorn inte stämmer. Och man måste ju ta morgonurin för dem också! räknar jag rätt så innebär det väl att det skulle vara tre veckor från idag om det hade varit färsk cykel, så först idag det ?tidigast? skulle vara 3+? Jag själv har bara tagit der Och fått 3+ i v 5+3 eller 4, så tycker det verksr helt normalt 🥰 
  • Awesomeginger

Grattis!! Så fantastiskt!! 
    Dålig koll på veckor testen, aldrig tagit dom, men hade nog övertäckt om jag tagit dom! 
    Men jösses ett +, bästa nyheterna!
  • Mathilda88

Stort grattis!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta     
    Låter såklart intressant med intralipiden, kanske värt att fortsätta? Har inte hört om ngn annan som fått 3 vid denna tiden, så nej 2-3 låter superbt! 
  • Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-08-04 07:46:22 följande:
    Tack kära du❤️❤️
    Och jag försöker läsa alla dina tankar och förstår verkligen din frustration i allt och tveksamheter! Tyvärr har jag inga god råd att komma med mer än att jag tänker på dig otroligt mycket och förstår verkligen dina tankar du har, jag hade nog känt samma som dig! ❤️❤️❤️
    Tack så väldigt mkt för omtanken HjärtaHjärtaHjärta
  • BaeA
    Tack snälla för grattis! ❤️❤️ jag är så jävla nojig nu dock. De två senaste dagarna har temp varit lite på väg ner (igår 36.95 och idag 36.85) tidigare legat på strax över 37 samt att mina bröst varit spända och ömma vårtor de är de inte längre. Tog dock ett vanlig gravtest nu och det är fortfarande tydligt plus! Men oron finns såklart att det ska bli MF i dagarna. ska iaf få intralipiden av min klinik idag, men så tänker jag om det är försent, såklart dumma tankar, men kan inte låta bli.  Vågar Inte alls vara glad! För eg ska man ta intralipiden ca 7-10 dagar innan transfer, vilket jag gjorde, sedan direkt efter (vilket jag inte gjorde) och direkt vid plus. Vilket var i söndags så tar idag. Men sist jag var gravid (sep 21) fick jag MF/kemisk kring denna tid. 
  • Sola13

Jag vet hur nojigt det är i början och man analyserar varje liten sak! jag tog rätt många vanliga test, vid samma tid på dygnet, dag för dag, och det hjälpte mig att se att testet blev starkare. håller tummarna att om du tar ett nytt test om några dagar att det är starkare än det du tog nu 🥰

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023