• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Babyddust

Hej hallå! Jag hoppas det är ok jag hoppar in i tråden. Började ivf 2023, första äggplock sep-23, slutade i MA. Fet i dec: minus. Nu nytt äggplock med ET 28/6 med blastocyst. tog ett test idag ruvardag 9, det ser positivt ut men väldigt svagt, ska man räkna med tidigt missfall? 

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-07-08 08:01:31 följande:
    Tack! Låter himla smidigt ❤️
    Går och velar om det är värt att vänta de extra 1,5 månad på konsultationen hos CVL. Börjar känna allt mer för äd. Samtidigt så - 2 månader extra mot ett helt liv för att vara säker på sitt beslut? Blir annorlunda när man sätter det i ett större perspektiv.

jag känner mig precis lika osäker som du nu mathilda.

en del av mig vill bara gå över till donation för längtan börjat bli så enorm och jag orkar inte med fler misslyckade försök Som bara får mig mer och mer olycklig.

Samtidigt vet jag inte om jag är helt redo att ge upp så länge det finns en chans. Det svänger verkligen mellan att det en dag känns ok att sluta försöka med egna ägg till att kännas jättetungt en Annan dag eller tom timme. Tror dock donation börjat kännas mer verkligt på ngt sätt, att det kanske är den vägen man  behöver gå. Gud snacka om att man gick in nativt i det här med ivf. Jag trodde att såläbge vi gör ivf så kommer det ju gå. snacka om att man hDe fel 

• LMSM
    Hjärta
    Björkenli skrev 2024-07-07 00:12:49 följande:

LMSM 

Läste ikapp lite nu. Beklagar verkligen. 
    Var befinner du dig nu känslomässigt? Och vet du hur du vill gå vidare?

Tack Hjärta

jag har checkat ut lite just nu för att orka. har börjat träna igen och tom springa som är det som alltid fått mig att må bra. Känt mig tvungen att avstå löpning för att inte stressa kroppen men efter 1,5 år och så mkt ångest och sorg så har jag känt att jag varit tvungen har ju ändå inte hjälpt. det har känts väldigt bra att få röra sig som man vill igen. 

det är såklart fortfarande jättetungt men har försökt att tänka på allt annat och inte allts på barn hehe.
    jag svänget väldigt mkt. en dag känns det okej och jag blir nästan taggad på att gå över till donation för längtan är så mkt men nästa sekund blir jag förkrossad igen. Så ja det svänger. kommer oavsett göra det siesta försöket vi betalat för i slutet på augusti. samtidigt kommer vi invänta svar på kromosomtester och beroende på vad de visar tror vi det kanske blir lättare att ta ett beslut om man ska fortsätta försöka med egna lite till eller gå över till donation. 

hr du landat i ngt beslut om hur du vill gå vidare? Förstår att det är så svårt! 
    Hjärta

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-07-08 16:08:24 följande:

Åh! Underbart🙏🙏🍀🍀🍀
    ja dem är inte roliga! Men de är inget förutom ett plus som blir en bäbis!❤️
    tack snälla, börjar bli sugen på att testa kanske onsdag? men får se!! 

detta är vår 5:e insättning, har gjort 2 plock och fått totalt 10 till frysen, 5 på varje! Dock dog 2 i upptiningen förra omgången. Nu har vi 3 kvar i frysen!❤️

Trodde du skulle vänta tills testdag haha :D 

har du fått ett barn tidigare med ivf i så fall? 

jag har ont som mensvärk idag, vet inte om det betyder att mensen kommer då? Trodde inte den skulle komma så länge man tog sitt progesteron? Men det kanske den kan?

åh, man vill ju bara att resten igår ska vara ett misstag. Har suttit ich googlat mest hela dagen för att få bevis för att man kan få - på rd 14 för att sedan få + på festdagen men blir ju inte direkt övertygad. I princip alla säger att den långa marginalen endast är till för att undvika kemiska
  • J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-07-08 20:31:21 följande:

jag har ont som mensvärk idag, vet inte om det betyder att mensen kommer då? Trodde inte den skulle komma så länge man tog sitt progesteron? Men det kanske den kan?

åh, man vill ju bara att resten igår ska vara ett misstag. Har suttit ich googlat mest hela dagen för att få bevis för att man kan få - på rd 14 för att sedan få + på festdagen men blir ju inte direkt övertygad. I princip alla säger att den långa marginalen endast är till för att undvika kemiska

Haha jag vet! Men samtidigt orkar jag inte bry mig! Hade varit skönt med ngn indikation, men man blir ju inte klokare för det🙈
    nej har aldrig fått ett barn! Gjort 5 insättningar med nu, 1 minus, 2 kemiska och ett MA! 

jag har aldrig fått mensen förrän jag slutat med progesteronet men tror det är sjukt olika! Vissa fårr nog och vissa inte! Vilken dag var nu testdag? 

ahh denna hemska ovissheten och ja Google man kan bli knäpp när man letar efter tecken! ❤️

• Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-07-07 18:23:11 följande:
    Jag tog precis ett testa tidigt test och fick negativ på det. Så himla tråkig. funderar på om man ska sluta på progestoronet nu direkt istället för att vänta tills testdag. pallar inte med så ont i brösten som jag fått och känns fett onödigt nu när man vet att det är nej. 
    Åh beklagar ❤️ Håller fortsatt tummarna ❤️ Kliniken kommer vilja att du fortsätter ❤️. Men kämpigt med de biverkningarna, förstår det ❤️
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-07-08 20:31:21 följande:

Väldigt olika även från gång till gång när mensen kommer. En gång kom den först efter jag slutat med progesteron, annan gång innan jag hunnit sluta. Denna gången blödde jag ju from testdag med positivt streck och i några dagar trots höjd dos progesteron innan det la sig själv igen. Mysko!
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2024-07-08 10:14:04 följande:
    Ja, jag förstår att det måste vara ett jättesvårt beslut att fatta! håll oss uppdaterade i vad du landar i, finns ju verkligen inga rätt eller fel ❤️ 

Tack, ja det känns ngt överväldigande just nu. ❤️ Får se var vi landar. Hoppar verkligen fram och tillbaka och sambon har inte sagt hur han tänker än heller. 

Pratade med min psykolog på Mindler vid lunch, hon var väldigt stöttande, oavsett vad man väljer, men att sambons uppgift är att hänga med om jag önskar CVL, inte hänga kvar i det förgångna, att kunna släppa det. Får se! Hon har jobbat som psykolog inom IVF-kliniker så hon har ju erfarenhet utöver egen IVF-resa med ÄD i slutet. Så hon har varit fantastisk!

• Mathilda88
    LMSM skrev 2024-07-08 19:19:48 följande:
    Hjärta

Tack Hjärta

jag har checkat ut lite just nu för att orka. har börjat träna igen och tom springa som är det som alltid fått mig att må bra. Känt mig tvungen att avstå löpning för att inte stressa kroppen men efter 1,5 år och så mkt ångest och sorg så har jag känt att jag varit tvungen har ju ändå inte hjälpt. det har känts väldigt bra att få röra sig som man vill igen. 

det är såklart fortfarande jättetungt men har försökt att tänka på allt annat och inte allts på barn hehe.
    jag svänget väldigt mkt. en dag känns det okej och jag blir nästan taggad på att gå över till donation för längtan är så mkt men nästa sekund blir jag förkrossad igen. Så ja det svänger. kommer oavsett göra det siesta försöket vi betalat för i slutet på augusti. samtidigt kommer vi invänta svar på kromosomtester och beroende på vad de visar tror vi det kanske blir lättare att ta ett beslut om man ska fortsätta försöka med egna lite till eller gå över till donation. 

hr du landat i ngt beslut om hur du vill gå vidare? Förstår att det är så svårt! 
    Hjärta

Ja håller med om att det är så skönt att få röra på sig igen. Jag rider igen, ska bege mig till gymmet igen också.
    Den här lilla bryr sig hittills ingenting om ridningen heller ändå så.. 

Känner igen mig i de fluktuerande känslorna. Ena gången supertaggad på ÄD och snart ha barn, för att sen storböla över att inte testa igen med egna. 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-07-08 19:13:16 följande:

jag känner mig precis lika osäker som du nu mathilda.

en del av mig vill bara gå över till donation för längtan börjat bli så enorm och jag orkar inte med fler misslyckade försök Som bara får mig mer och mer olycklig.

Samtidigt vet jag inte om jag är helt redo att ge upp så länge det finns en chans. Det svänger verkligen mellan att det en dag känns ok att sluta försöka med egna ägg till att kännas jättetungt en Annan dag eller tom timme. Tror dock donation börjat kännas mer verkligt på ngt sätt, att det kanske är den vägen man  behöver gå. Gud snacka om att man gick in nativt i det här med ivf. Jag trodde att såläbge vi gör ivf så kommer det ju gå. snacka om att man hDe fel 

Du beskriver det så bra, sätter verkligen ord på känslorna och tankarna som pågår just nu i huvudet. Är i precis samma läge som du ❤️❤️. 

Ja visst var man naiv. Jag var visserligen initialt inställd på att det skulle bli hemskt och att IVF faktiskt inte var för oss, men när man väl började så slog man ju på hoppet såklart och vände tankarna till positiva. Ack ja.. 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023