• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Sola13
    Quincey skrev 2024-07-15 13:46:09 följande:
    Tack ❤️ Ja, hoppas på det bästa nu.
    Mathilda88 skrev 2024-07-15 11:56:47 följande:

Quincey: Åh nej vilken ångest att behöva gå med i 2 veckor!! 😢😢 Håller alla tummar och tår för att där inte är ngt fel! Ja nu när ni äntligen bara ska få njuta efter alla motgångar!! ❤️

Verkligen ångest, tack jag hoppas det ❤️
    Ja, det var fint att se lilla bebisen, gick från att gråta av glädje till att gråta av sorg? Vi fick 1:163 för trisomi 13 och 18, det var blodprovet som drog ner resultatet, 1:39 visade det. 200-nånting för trisomi 21. Ja skönt att jag kunde göra NIPT direkt ❤️
    Jag förstår det, så många tankar och känslor som måste snurra runt just nu! Det är dock fortfarande betydligt mycket större sannolikhet att barnet inte har något av det ju. om man radar upp 163 barn så är det fortfarande bara en av dem, 162 av dem har inte det. Men förstår naturligtvist att det är jättetufft, man har ju redan varit igenom så mycket för att komma hit. Hoppas du kan hålla dig lite sysselsatt dessa två veckor och att tiden inte går allt för långsamt! ❤️
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2024-07-15 15:33:33 följande:
    Vad tungt förstår att de måste varit omtumlande. Hoppas resultatet kommer snabbt och allt ser bra ut. Fördelen med NIPT är att de är ett helt säkert svar. Låg risk på KUB kan man inte lita på till 100% så tänker att de kommer bli skönt att veta helt. Håller tummarna 
    Det känns som de alltid är något, på RUL hade dom svart att se hjärtat på våran och vi fick komma på återbesök så några dagar av nervositet där med. Men efter en lång kamp lyckades dom se hjärtat och allt såg bra ut.
    Men tror man inte kunna känna sig säker eller trygg fören bebis är väl är ute!
    Håller tummarna för er!
    Ju vad nervöst, skönt de såg det andra gången iallafall tillslut. ❤️ Nej tror inte heller man kommer kunna slappna av förrän dess..
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2024-07-15 13:08:20 följande:
    Gör det, det var ju en hemsk upplevelse och ett sådant samtal kanske kan hjälpa dig att gå vidare snabbare! 

Tack ❤️ Ja tror det ❤️ Det märkte mig hårdare än jag trodde. Som mamma sa idag; inte konstigt med ett breakdown i fredags - innan dess var det fullt upp med undersökningar, frågor, operation och kämpande för att få de jag behövde med smärtstillande osv.. Tar tid att bearbeta.. Utöver att förlora vad som kunde blivit ens barn om den bara suttit rätt.

Imorgon har vi läkarkonsultation på Sellmer. Sambons tre timmar ledighet på morgonen är troligen indragen pga sjukdom på jobbet, han som verkligen hade mått bra av att få vara med och prata med läkaren.. Vi är så frustrerade just nu! Inte ens ett läkarbesök kan få flyta på utan allt ska fanemej strula..! Alltså hur ska man orka.
    Och vi har fortfarande inte bestämt hur vi ska göra. Egna en sjätte och sista gång eller donation?

Detta utomkveds snurrade verkligen omkull min verklighet och vision..

• Quincey
    Awesomeginger skrev 2024-07-15 15:33:33 följande:
    Vad tungt förstår att de måste varit omtumlande. Hoppas resultatet kommer snabbt och allt ser bra ut. Fördelen med NIPT är att de är ett helt säkert svar. Låg risk på KUB kan man inte lita på till 100% så tänker att de kommer bli skönt att veta helt. Håller tummarna 
    Det känns som de alltid är något, på RUL hade dom svart att se hjärtat på våran och vi fick komma på återbesök så några dagar av nervositet där med. Men efter en lång kamp lyckades dom se hjärtat och allt såg bra ut.
    Men tror man inte kunna känna sig säker eller trygg fören bebis är väl är ute!
    Håller tummarna för er!
    Jag hoppas det, tack ❤️ Fy, det är verkligen alltid något nytt att oroa sig för. Så skönt att de såg hjärtat när ni kom tillbaka.
  • Quincey
    Sola13 skrev 2024-07-15 16:51:57 följande:
    Jag förstår det, så många tankar och känslor som måste snurra runt just nu! Det är dock fortfarande betydligt mycket större sannolikhet att barnet inte har något av det ju. om man radar upp 163 barn så är det fortfarande bara en av dem, 162 av dem har inte det. Men förstår naturligtvist att det är jättetufft, man har ju redan varit igenom så mycket för att komma hit. Hoppas du kan hålla dig lite sysselsatt dessa två veckor och att tiden inte går allt för långsamt! ❤️
    Jag försöker tänka på det för att lugna mig ❤️ Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att efter allt vi gått igenom: svårt att bli gravida, svårt att få blastocyster och flera missfall, varför skulle inte vi vara den av 163 som får ett foster med kromosomfel. Vet att det inte hjälper men man är så bränd att man ifrågasätter om det nånsin kommer gå. Men ska försöka tänka positivt och sysselsätta mig, kan ju inte påverka utfallet ändå.
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-07-15 20:38:07 följande:

Tack ❤️ Ja tror det ❤️ Det märkte mig hårdare än jag trodde. Som mamma sa idag; inte konstigt med ett breakdown i fredags - innan dess var det fullt upp med undersökningar, frågor, operation och kämpande för att få de jag behövde med smärtstillande osv.. Tar tid att bearbeta.. Utöver att förlora vad som kunde blivit ens barn om den bara suttit rätt.

Imorgon har vi läkarkonsultation på Sellmer. Sambons tre timmar ledighet på morgonen är troligen indragen pga sjukdom på jobbet, han som verkligen hade mått bra av att få vara med och prata med läkaren.. Vi är så frustrerade just nu! Inte ens ett läkarbesök kan få flyta på utan allt ska fanemej strula..! Alltså hur ska man orka.
    Och vi har fortfarande inte bestämt hur vi ska göra. Egna en sjätte och sista gång eller donation?

Detta utomkveds snurrade verkligen omkull min verklighet och vision..

Verkligen tufft beslut. Ni kanske ska fundera över om det finns nån chans att ni kommer ångra längre fram om ni inte gav det ett till försök med egna ägg, när ni var så nära. Pengar kan man tjäna hela livet men äggen är i sin prime under en begränsad tid. Förra gången fick ni en blastocyst när ni också testade med donatorspermier och denna gång en graviditet när ni körde med bara din sambos spermier. Men förstår samtidigt att det finns inga garantier och det kan vara skönt för själen att säga att det räcker och gå en annan väg. Och leder det till ett barn så kommer det ha varit menat att bli så.
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-07-15 21:07:38 följande:
    Jag försöker tänka på det för att lugna mig ❤️ Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att efter allt vi gått igenom: svårt att bli gravida, svårt att få blastocyster och flera missfall, varför skulle inte vi vara den av 163 som får ett foster med kromosomfel. Vet att det inte hjälper men man är så bränd att man ifrågasätter om det nånsin kommer gå. Men ska försöka tänka positivt och sysselsätta mig, kan ju inte påverka utfallet ändå.
    Lider med er och förstör fullständigt tankebanan! Känns som att allt händer en, allt ni drabbats av och så varför inte det med känner man ja. Rädd att hamna i samma sits eftersom ingenting ändå funkar liksom på vägen.. 
    Håller alla tummar och tår för er ❤️❤️
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-07-15 21:17:29 följande:
    Verkligen tufft beslut. Ni kanske ska fundera över om det finns nån chans att ni kommer ångra längre fram om ni inte gav det ett till försök med egna ägg, när ni var så nära. Pengar kan man tjäna hela livet men äggen är i sin prime under en begränsad tid. Förra gången fick ni en blastocyst när ni också testade med donatorspermier och denna gång en graviditet när ni körde med bara din sambos spermier. Men förstår samtidigt att det finns inga garantier och det kan vara skönt för själen att säga att det räcker och gå en annan väg. Och leder det till ett barn så kommer det ha varit menat att bli så.

Tack ❤️ Nej men precis, ska det vara med egna ägg så är det nu. Syskon får bli med äggdonation, punkt slut liksom. Är mina ägg dåliga nu så kommer de vara än sämre när syskon är på tal. Är verkligen rädd att jag kommer ångra om vi inte försöker. Ja och blastocysten var med sambons sperma dessutom ❤️. Embryona med donatorns sperma var i sämre skick intressant nog ❤️. Kan också bara varit att de hamnade i de sämre äggen. Vem vet! Man ska ha pengar över bara med till barnet när det väl kommer.. Eller pengar kvar för fler försök om varken sjätte försöket eller första ÄD funkar. Hugaligen.  Tiden som bara rusar iväg. Men ja pengar går att jobba in igen, hoppas på mkt extra pass inom bemanning isåfall. 

Nej så är det med. ❤️ Och att vara ekonomiskt klok. Bara man inte ångrar det senare.. Ush ja vilken vånda. 

• Mathilda88
    BaeA skrev 2024-07-14 10:58:37 följande:
    Tänkte rådfråga er, har börjat tracka min LH för ett planerat FET med en fem dagars nästa vecka. jag har både de rosa och och lila testerna från Clearblue. har fått negativt på båda fram tills i morse när jag fick positivt på det lila testet (som ska kunna se fyra eller fler fertila dagar) och det rosa de 2 mest fertila dagar, vilket är är testet min klinik rekommendera. Så troligtvis kommer det peaka på den rosa i eftermiddag eller i morgon. Men om jag ska mäta från i morgon kommer FET bli nästa söndag och då är kliniken inte öppen. vad hade ni gjort, rapporterat från idag? Har väntat sedan april, så jävla typiskt att jag ska få sen LH, brukar vara dag 13-14, i morgon är det 15. Vill inte vänta ytterligare en cykel och gjorde även intralipd i förebyggande syfte för 1600 kr i torsdags. Är en dags diff i återföring betydande?
    Hur gick det med dina tester? ❤️ Har tyvärr inget bra svar på dina funderingar kring dagarna. Men ja skulle det infalla på en söndag så vore det ju fruktansvärt frustrerande efter så lång väntetid! ❤️😢
  • Macbookpro
    QUINCEY SKREV 2024-07-15 13:46:09 FÖLJANDE:
    Tack ❤️ Ja, hoppas på det bästa nu.
    Verkligen ångest, tack jag hoppas det ❤️
    Ja, det var fint att se lilla bebisen, gick från att gråta av glädje till att gråta av sorg? Vi fick 1:163 för trisomi 13 och 18, det var blodprovet som drog ner resultatet, 1:39 visade det. 200-nånting för trisomi 21. Ja skönt att jag kunde göra NIPT direkt ❤️
    Ta hand om er, kan inte tänka mig hur det känns faktiskt. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023