Vi som startar IVF 2023
visst var det så att ni inte gjort KUB?
jag gick in i v 15 igå, helt sjukt vad fort tiden går nu när man jobbar hela dagarna och man är inne i vardagen igen 😊
När man får tillbaka ett embryo har jag förstått det som att vissa blöder när det implanteras. Om man inte blöder, har det inte tagit sig då? Eller kan det vara hursomhelst så att säga?
När man får tillbaka ett embryo har jag förstått det som att vissa blöder när det implanteras. Om man inte blöder, har det inte tagit sig då? Eller kan det vara hursomhelst så att säga?
Ni som är gravida - när började ni känna av illamående, ömma bröst m.m ?
Vecka 14 och väntar fortfarande på dessa symptom 😅 Nej, men förutom väldig trötthet ger jag knappt haft några andra symptom alls. Inte behövt kissa oftare, inga ömma bröst, inga cravings, inget direkt illamående, inte känslig för vissa lukter, tycker allt har smakat som vanligt osv. Det enda är att typ tre dagar i vecka 10 och tre dagar i vecka 11 så har jag känt mig lite off typ med lätt illamående men inte alls farligt. Var på senaste ultraljudet i vecka 13 och då levde han fortfarande :)
så alla behöver inte få väldigt mycket symptom :)
När man ruvar har jag hört att man inte ska bära tungt, stämmer det? Jag kommer resa i jobbet då och behöva konka på en väldigt tung ryggsäck. Är detta inte lämpligt? Eller är det ok att bära den men att jag borde be nån bära upp den och lägga den på ryggen? Jättenojig fråga, jag vet, men min sambo nojar över detta.
Åh så roligt att få läsa allt positivt som händer här med alla positiva tester och bra äggplock! 😃
Precis varit på ännu ett ultraljud nu i vecka 15 och hoppas så innerligt att ni andra så snart som möjligt också får uppleva den magiska känslan när du ser din bebis leva rövare där inne ❤️
Åh så roligt att få läsa allt positivt som händer här med alla positiva tester och bra äggplock! 😃
Precis varit på ännu ett ultraljud nu i vecka 15 och hoppas så innerligt att ni andra så snart som möjligt också får uppleva den magiska känslan när du ser din bebis leva rövare där inne ❤️
Ja, känns fortfarande helt sjukt faktiskt, glömmer bort hela tiden att jag är gravid och sen går jag förbi spegeln och det magen puta ut lite så kommer jag ihåg det igen haha.
stort grattis till dig med, så fint att höra om ditt positiva test ❤️ Ja, de veckorna var ganska jobbiga iaf för mig för jag kunde bara tänka på mina tidigare tre missfall, men det går fort framåt och det är klart att det kommer gå bra för er, finns inget annat!
Vi gjorde ett tidigt UL privat i vecka 9 för Sahlgrenska hade sommarstängt så vi fick inte UL där på kliniken förrän jag nästan var i vecka 12 och kunde inte hålla oss tills dess. Sen gjorde vi NIPT privat för två veckor sedan i vecka 13 och då gör de UL också, enligt NIPT så är det en pojke 🥰 och sen idag var det UL som man i västra Götaland blir erbjuden gratis runt vecka 13-15 förutom RUL. Så hela 4 UL har vi gjort 😅 Nu väntar vi på RUL som är om 4 veckor.
Noelani och Loidi, jag och min pojke i magen håller våra fyra tummar för er att det kommer gå vägen! ❤️❤️
Hej allihop!
Jag är ny i forumet även om jag läst tråden av och till sedan i våras.
Jag och min man är 2 glada göteborgare som äntligen skall påbörja vår ivf-resa nästa cykel, mer bestämt kring 20-23 september beroende på mensen.
Vi har försökt få barn i 2 år men aldrig lyckats bli gravida. Vi är båda 30 år.
Vi gör vår ivf på Sahlgrenska, någon annan som gör sin behandling där och kan berätta om vad dem tycker ?:)
Vi har både manlig och kvinnlig faktor, dock ?light-varianten?. Min man har något färre spermier än normalt och något lägre rörlighet, jag har en väldigt kort luteasfas men regelbunden mens. Stor äggreserv och startar på 125 enheter om jag inte minns fel från receptet.
Vi ser verkligen fram emot denna resa och jag är som en svamp som bara vill veta mer, mer, mer :)