• EnAnonumius

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 21:47:25 följande:
    Jag ger sekund snabbt svar på på din fråga, det du hänvisar till är umgängesstöd, dvs genom soc.
    Du måste göra bättre ifrån dig.
    1)  Du hävdade att det fanns dom på det men du hade hänvisat till en utredning från justitiedepartement.
    SOU 2005:43 är ingen dom, det är en utredning.
    En utredning från justitiedepartementet är ingen dom.

2) Inlägget du hade citerat (inlägg #875) och svarat mig hade inga frågor alls.
    Så vad får du det i från att jag frågade något?

3) Precis, jag håller med dig, att du får göra bättre i från dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 23:10:28 följande:
    Man måste läsa den, den hänvisar till domar. sedan måste man läsa vad domarna säger, på sätt är SOU 2005 uppbyggd.
    EpicF bad dig hänvisa till dom.
    Du hänvisade till en utredning i stället..

Sedan så ser jag att du fortsätter med ditt förtal om mig och vad som skedde mellan vår son och hans far.

Varför är du så angelägen att sjunka så lågt och hålla på med direkt förtal? 

Vad är syftet med att sitta och driva förtal om dina debattmotståndare?

• EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-10 06:41:28 följande:

Jaha då har ja kanske blivit farsa till en liten kille. Om det nu är ja som är pappan för de vet ja ju fortfarande inte. Fick höra av en kompis som trodde ja redan visste. Pojken föddes för mer än en vecka sen. Har provat ringa henne flera gånger och messa men får inget svar va fan gör ja nu då? 

Du har ju gjort ditt bästa.. Spara samtalsloggarna så du har bevis på att du försökt att kontakta henne. Att jag säger detta är för att hon inte skall kunna säga att  "han aldrig kontaktat mig".

Det du har kvar också nu att göra är att vänta, hör du inget inom någon månad så lev vidare som vanligt. Skulle du bli kontaktad från familjerätten, så glöm inte att du har din lagliga rätt att säga ifrån att du inte skriver på några papper förrän det är bevisat att du är fadern.

Du har gjort ditt bästa, mer kan du inte göra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-10 09:19:54 följande:

Orkar inte läsa hela tråden men gissar du har fått 90% skit här för att du inte har använt kondom och att du måste bli varannan veckas förälder nu, men jag ska försöka ge dig ett svar på din fråga istället Drömmer

Trevligt att du kommer med den gissningen och en sådan hög procentsats.. 🙄

Du vet tråden är 90 sidor lång och diskussionen har kommit långt långt mycket längre än att "kasta skit" på killen. Det slutades redan efter c:a 20 sidor att kasta skit på killen och man har faktiskt haft en någorlunda konstruktiv utveckling i helhet.

Förresten, din gissning är fel, ingen här har sagt att killen "Måste" bli varannan vecka förälder.
    Tvärt om man har varit rätt så konsekvent på att killen skall kräva DNA-test och försäkra sig om att han är pappan innan han skriver på något faderskapserkännande. 

• EnAnonumius
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-10 09:57:07 följande:
    Okej jag orkade bara läsa de första sidorna men vad bra att ni haft en konstruktiv dialog sedan. Ville bara dela med mig av min erfarenhet angående frågan i TS, de första sidorna handlade enbart om kondomer och att barn som växer upp med ensamstående mamma blir misslyckade personer med psykiska problem men så behöver det alltså inte alls bli. 😀 
    Även om du inte  orkade så var det ju ändå dumt att dra den slutsatsen baserat på c:a 20% av trådens innehåll. För sidnumren ser man ju oavsett  om man "inte orkar läsa hela tråden". 

Jo att det slutade bra för dig och din dotter är ju trevligt. Mest för din dotter.

Du kunde ju lagt med den historian utan att dra felaktiga slutsatser som inledning.

• EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-10 13:29:05 följande:

Ja FKL tyckte ju tidigare att det bara är att lägga ned allt för det är ändå ingen ide och Bella tycker att hennes dotter klarat sig fint utan sin pappa. Men säkert bra att farsan betalar sitt underhåll och du slipper ha han hängandes efter dig eller? Jag fattar inte pm det är nån slags hämndaktion från mammans sida. Hur går det till nurå? jag vill ju först få veta om jag är farsan och om jag är det och jag har en son ska jag fasen inte ens få träffa han för att mamman är sur? Är det verkligen så det finkar i sånna här fall? 

Som många har sagt till dig att du ska inte lyssna på FKL, då han har en privat agenda och projicerade in sin situation i din situation.

Som jag tipsade dig om tidigare, så skall du ju spara samtalsloggarna som bevisar att du försökt att kontakta henne och prata om det.

Blir du utpekad som fader, så skall du givetvis inte skriva på papperna innan DNA-test är gjord och det blir den vägen bevisad att du är fadern.

Vill hon inte att du har umgänge med barnet, så skall du givetvis prata med familjerätten först så det uträttas en umgängesplan. Funkar inte det så har du ju självklart rätten att stämma mamman. Det är något även familjerätten kan hjälpa dig med. 

• EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 12:34:14 följande:
    Ts har med andra ord ingen rätt att bara stövla in hos kvinnan med barnet.
    För fasiken. TSS själv har sagt att han INTE vill stränga sig in i mammans hem. Så ditt svar här är bara direkt patetiskt.

Läs inlägg #915, jag skall citera det åt dig:
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-12 06:46:49 följande:
    Men är du helt tappad eller? Vem fasen har sagt att jag skulle tränga mig in hos mamman med våld?! Du drar ju iväg totalt i dina inlägg. 

(slut citat)

Så sluta upp nu med ditt trams... Då det är OT.

Eller håller du på med dina patetiska OT inlägg för att jävlas med TS?

Eller är du så jäkla självupptagen att du skiter i TS och hans uppmaningar?

• EnAnonumius
    EpicF skrev 2023-03-12 12:39:31 följande:
    Inget trama. Utan fakta. Nej, har inget med att man skulle gillra en fälla, vilket För övrigt är ännu värre. 
    Även om du har rätt i sak, så göda inte hans OT inlägg.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 15:40:52 följande:
    Nu förstår du vikten av samarbete.
    Ingen har förnekat vikten av samarbete. Det är ju något vi tar upp i många inlägg..
    Fast av någon märklig anledning så väljer du att ignorera detta.

Nu beter du dig som en skitstövel emot TS, med dina påhittade scenariot.. Vad gör du i denna tråden när du saknar helt intresse att hjälpa TS?

Tack och lov att TS är mer vuxen, och inser att dina inlägg är till noll/zero/nada hjälp för honom.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 18:57:56 följande:
    Man ska samtidigt vara ärlig, finns mest troligt en anledning mamman inte hört av sig, mamman beslut för att inte höra av sig grundar sig alltid i en anledning, vad den än må vara så är det hennes rättighet. som sagt TS vet inte om det är han som är pappa, kanske ingen vet i detta läge, kanske det är någon annan.

Innan allt detta är utrett ska TS lämna mamman ifred.

Det är inte TS uppgift o reda ut, inte heller mammans.
    Vilken jävla skitsnack du kommer med..
    Ingen har sagt att man inte skall vara ärlig.

Dina inlägg, med dina uppdiktar scenarier, i denna tråden SAKNAR relevans för TS och hans situation. Rätt så oärlig att ha ett sådant beteende.

Det du kom med är rent skitsnack och en massa uppdiktade scenarier som du projicerar på TS och vi andra tråddeltagare.
    Till och med TS gick ju in och sagt åt dig sluta för det du kommer med stämmer ju inte och är inte trådens ämne.

Så jag frågar dig igen..

Håller du på med dina patetiska OT inlägg för att jävlas med TS?

Eller är du så jäkla självupptagen att du skiter i TS och hans uppmaningar?
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?