• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2023-04-27 08:22:49 följande:

Så ynkryggigt ? skjuta budbäraren.

Ja budbäraren av fake news förtjänar kritik.  Så här skriver SCB:

År 2021 var 20 procent av befolkningen född utomlands. Andelen utrikes födda antas öka i stort sett under hela framskrivningsperioden och år 2070 förväntas 24 procent av befolkningen vara född utomlands.

Källa: 
    www.scb.se/contentassets/cdcd90df8a92456fbaafdfcf7895c06b/be0401_2022i70_br_be51br2204.pdf

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tecum
    nattuw skrev 2023-04-27 15:11:26 följande:
    Trump är osympatisk men ingen idiot. Han visste precis vilka knappar han skulle trycka på för att få maximal mediatäckning och samtidigt få mindre intelligenta motståndare att agera nyttiga idioter. Utan etablerad media och nyttiga idioter skulle Trump aldrig blivit president.

Och om folk springer åt motsatt håll mot vad de "uppfattar som "etablissemanget"" så borde "etablissemanget sätta sig ner och fundera på om det verkligen är "etablissemanget" som har rätt och alla andra som har fel.
    Tycker du att det tyder på intelligens att försöka genomföra en militärkupp i USA, dessutom utan militärens stöd? Trumps agerande under rösträkningen och vid stormningen av kongressen tyder på att han lever långt från verkligheten. Om du kallar motståndarna mindre intelligenta, vad är då hans sympatisörer...? Men det var media som gav honom valsegern, det instämmer jag i.
  • nattuw
    Tecum skrev 2023-04-27 18:28:09 följande:
    Tycker du att det tyder på intelligens att försöka genomföra en militärkupp i USA, dessutom utan militärens stöd? Trumps agerande under rösträkningen och vid stormningen av kongressen tyder på att han lever långt från verkligheten. Om du kallar motståndarna mindre intelligenta, vad är då hans sympatisörer...? Men det var media som gav honom valsegern, det instämmer jag i.
    Hur tänkte du där? Genomföra en militärkupp utan militär, där börjar det bli lite väl mycket foliehatt.

Att en del personer inte kan skilja på sak och person ändrar inte på det faktum att Trump, USA:s första dokusåpa och Twitterpresident, är duktig på att använda sig av media och nyttiga idioter för att nå ut.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-04-27 18:52:03 följande:

Den SD-styrda M/KD/L regeringens politik hotar den fria oberoende forskningen..

www.dagensarena.se/innehall/regeringen-vill-andra-utnamningarna-till-universitetens-styrelser-hotar-fria-forskningen/

Så regeringen vill att de som leder högskolor och universitet skall ha en säkerhetspolitisk kompetens och att de som leder högskolor och universitet har en säkerhetspolitisk kompetens upplevs av vissa som ett hot.

Med tanke på hur världen ser ut föredrar jag, och säkert många med mig, att lärosäten tonar ner identitetspolitiken och istället fokusera på säkerhetspolitisk kompetens.
  • nihka
    nattuw skrev 2023-04-27 23:00:52 följande:
    Så regeringen vill att de som leder högskolor och universitet skall ha en säkerhetspolitisk kompetens och att de som leder högskolor och universitet har en säkerhetspolitisk kompetens upplevs av vissa som ett hot.

Med tanke på hur världen ser ut föredrar jag, och säkert många med mig, att lärosäten tonar ner identitetspolitiken och istället fokusera på säkerhetspolitisk kompetens.
    Nej, högskolor och universitet ska fokusera på utbildning och forskning och SD ska hålla sina skitiga fingrar ifrån vem som sitter i styrelsen för landets högskolor och universitet.

Akademisk frihet är inskriven i högskolelagen och att marionettregeringen politiskt vill styra vem som ska sitta i ett lärosätes styrelse är precis som Adolfsson säger ett långsiktigt hot mot den akademiska friheten. Om man behöver kompetens utanför kärnområdet köper man in den. Man tar inte in en elektriker i styrelsen när elledningarna börjar bli gamla och i synnerhet inte en elektriker som bara "råkar" vara sverigedemokrat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tecum
    nattuw skrev 2023-04-27 22:49:51 följande:
    Hur tänkte du där? Genomföra en militärkupp utan militär, där börjar det bli lite väl mycket foliehatt.

Att en del personer inte kan skilja på sak och person ändrar inte på det faktum att Trump, USA:s första dokusåpa och Twitterpresident, är duktig på att använda sig av media och nyttiga idioter för att nå ut.
    Ett goddag-yxskaftsvar som jag tolkar som att du inte vill tänka på Trumps idiotagerande efter valförlusten. Om någon tvekade tidigare visade han tydligt då att han är en odemokratisk nolla med IQ fiskmås.
  • KillBill

Du gör dig löjlig när du kommentar en länkad debattartikel utan att läsa den..

www.dagensarena.se/innehall/regeringen-vill-andra-utnamningarna-till-universitetens-styrelser-hotar-fria-forskningen/

• KillBill

KillBill skrev 2023-04-28 21:20:35 följande:
    Du gör dig löjlig när du kommentar en länkad debattartikel utan att läsa den..

www.dn.se/sverige/landets-hogskolerektorer-skriver-protestbrev-till-regeringen/

Svar på tråden Besviken på regeringen