Spelmissbrukande sambo, droppen?
Hela min matta har ryckts under mina fötter känns det som. Min sambo lider av psykisk ohälsa och alkoholproblem i omgångar när han mått dåligt. Han har fått behandling, men alltid hoppat av den efter x månader. Detta har lett till att han är opålitlig och jag länge funderat på att lämna.
Igår var allt guld o gröna skogar. Han hade någon räkning som han inte haft råd med (pga sina enorma spelskulder) o jag sa att jag kan hjälp med en del av betalningen. Swishade ca 3000. Han låg o pussade mig o sa att hans 32års dag igår var en nystart mot ett bättre liv utan skit.
Men som magkänslan säger så va det något som skrek i mig när han skulle sätta sig o gamea (dataspel) o jag slet upp dörren till datorrummet o hörde hur han klickade bort flikar. Puttade bort han o klickade direkt upp historiken för att se han varit inne på spelsajter o "saldo 900" skymtas i hörnet.
Jag tappar det helt. Tar tangentbordet från han o skriker att han kan brinna i helvetet. Han skäms, "blabla" men jag skriker bara att han skäms för att han blev påkommen. Imorse åkte han till jobbet o sa han kmr tillbaka ikväll så jag kan få insyn o att han ville jag skulle ha en fullmakt o kunna se över hela hans internetbank. Men det är ju inget liv?! Att sitta o bevaka som en jävla morsa. Det fittigaste är att han har spelstopp som vi förnyar varje år, men han har nu alltså spelat från en "kompis" konto. Och jag har hjälpt han senaste tiden pga hans skulder o använt upp nästan hela mitt sparkonto. Suttit o beklagat mig över det o att jag inte har nån säkerhet. Men troligen har majoriteten gått till spelande.
Jag känner jag bara vill hoppa från nån bro o inte känna alla de här känslorna. Har aldrig behövt göra slut med en kille. Men det ser ut att bli så nu.
Finns det något hopp? Han har tid hos beroendemottagningen, men med tanke på alla lögner så kan jag inte lita på han när han säger att vill ändra sig.
Förstår att många vill skriva "lämna". Det får ni tycka men vidareutveckla gärna än att ha en sån kall översittarton, om ni ska vara såna.