Inlägg från: Anonym (Samma sits) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma sits)

Spelmissbrukande sambo, droppen?

Sitter i samma sits men med ett annat slags missbruk men som likt det du upplever resulterar i skulder. 

Min sambo är smart, trevlig hyggligt social och högavlönad. Tar hand om barnen på ett bra sätt och bråkar nästan aldrig. Men skulderna hopar sig och har så gjort i 15 års tid. Har vid varje tillfälle jag fått ställa upp sagt till mig själv att det här är sista gången, nästa gång blir det skilsmässa. Men det har ju alltid varit något som gjort att det inte gått att skilja sig just nu. Kan ju inte lämna när vi precis köpt hus. Kan ju inte lämna precis när vi fått barn. Kan ju inte lämna nu när barnen är så små. Kan inte lämna nu när barnen just fått en NPF-diagnos. Kan inte lämna nu när barnen är tonåringar. Är det verkligen någon idé att lämna nu, snart är ju barnen stora och då kan man ju lämna.

Ja så har jag tänkt genom livet. Och vi har haft fantastiska stunder däremellan men som du säger så går det inte att planera någon framtid eller ha gemensamma drömmar. Jag ångrar djupt att jag inte lämnade innan våra liv blev så pass sammanflätade att steget nu är så mycket större.

Svar på tråden Spelmissbrukande sambo, droppen?