Inlägg från: Anonym (Alltså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltså)

Spelmissbrukande sambo, droppen?

Det är väl inte fel att han lämnar över sin ekonomi i dina händer ett tag för att komma på fötter. När jag levde med en spelmissbrukare så kände jag mig som en morsa jämt ändå. Hos oss stannade det vid att han betalade allt han skulle hemma, sen tog resten av hans lön (många tusen då) slut på en vecka och jag blev tvungen att låna ut till bensin mm, ibland snodde han vår matkassa. Det var väldigt oromantiskt. Han lånade pengar för att köpa våra förlovningsringar, jag hade bakat en tårta som jag fick sitta och äta själv på vår dag för att han var ute och spelade bort det som blev över av lånet. Men han skuldsatte sig aldrig (då). Det fanns dels färre spelsajter, dels tror jag att han förstod att han skulle vara körd om han började med det. Jag tröttnade till slut på att inte kunna planera en framtid ihop, spara till saker osv. Det bästa du kan göra nu är nog att inte blanda ihop er ekonomi så länge han är mitt i ett beroende. Detta borde inte dra ned dig. Han får söka hjälp och under tiden ska han inte kunna glida på dig. Jag var stenhård för jag visste ju att om jag hjälpte till då var det egentligen spelandet jag sponsrade.

Svar på tråden Spelmissbrukande sambo, droppen?