Bedragen eller vänskap?
För att hålla nere historian så har jag och min fru varit tillsammans i över 20 år. Vi blev tillsammans redan under gymnasiet och hon hade innan det haft en kille i ca 2 år.
Under dessa 20+ år har vi mött både med och motgångar. Bägge har studerat vidare, vi har köpt hus, fått två som nu är i nedre tonåren.
Förra året så skulle min fru på aw med sitt nya jobb men då vår bil syntes till på en helt annan ort så blev jag misstänksam och frågade ut. Efter en stund avslöjade hon att hon varit och sovit över hos sitt ex (ungdomskärleken) och att de haft en kontakt under några månader men bara vänskaplig.
Hon gick med på att visa meddelanden som de skickat till varandra och där fann jag både bilder på henne med naken överkropp och bilder på hans intima delar. Hon avslöjade även att de kysst varandra när hon sov över där och hon hade även sugmärken på ena bröstet. Hon sa att hon var ledsen över det som hänt och att det var en vänskap som gick för långt och att hon skämdes samt att det inte betydde något för henne.
Hon sa att hon känt sig ensam och att jag inte riktigt sett henne sista tiden och att det var skälet.
Jag blev helt förstörd, svartsjuk och det har varit ett jobbigt år där jag försökt förlåta även om jag aldrig kan glömma.
Nu visar det sig att hon och exet fortfarande har lite kontakt och haft sporadisk kontakt hela tiden även om bilder och flörtandet verkar ha avtagit.
Hon säger att det enbart är vänskapligt. Jag har sagt att jag går sönder av deras kontakt och har hela året sagt att hon måste släppa honom för att vi ska kunna bli ett par igen. Hon säger att hon släppt honom och sen visar det sig åter igen att det inte är så. Känner mig lurad om och om igen.
Hon säger att hon vill fortsätta ha en framtid med mig men känner mig så rådvill. Jag vill verkligen läka men kan inte det så länge hon inte vill sluta prata med honom. Att hon dessutom ljuger om det och gör det i smyg gör mig orolig och kan inte lita på henne.
När vi bråka kan hon ibland också säga att hon bara stannat hos mig för barnens skull, sen när vi är sams igen säger hon att hon inte menade det.
Är jag en dåre som tror och hoppas att det kan bli bra igen?
Kommer det någonsin att fungera om hon inte kan släppa honom som vän?
Borde jag inse fakta och se att det var en kärleksrelation och att hon nog bara varit för rädd för att våga ta steget att bryta med mig?
Vi har en trevlig ton annars och relationen inkl sexlivet mellan oss är helt ok.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-10-06 09:13
Glömde en sak, men kan det vara verkligen vänskap bara och att hon känt sig ensam?
Hon har inte många tjejkompisar längre och de få hon har kallar hon falska. Hon säger att ingen längre hör av sig till henne utan att hon alltid är den som måste höra av sig till vänner. Men så har det inte varit med exet utan där har bara velat ha kontakten.