Bedragen eller vänskap?
Jag tror att du i grunden vet vad du behöver göra men är bara inte stark nog att göra det...och tyvärr kan ingen av oss hjälpa dig bli tillräckligt stark för att bryta dig loss ur ett sånt förhållande, det behöver du professionell hjälp till. För att bygga upp din självkänsla och stolthet.
Kom igen nu TS... det är ju rätt uppenbart att din fru inte går att lita på för fem öre och alla chanser hon fått har hon bara använt som en chans att fortsätta bedra dig... vad mer behöver du? Finns det någon övregräns öht som du inte kommer rationalisera bort för dig själv? Jag menar hon skulle ju kunna dra hem en annan snubbe som hon knullar med i soffan bredvid dig och du skulle ändå sitta och fundera över... borde jag lämna eller ska jag ge henne ännu en chans till, man vet ju aldrig det kan ju funka... det har iof inte gjort det de senaste 20 gångerna, men nu så, denna gång så kan det ju gå... Tycker du själv att ditt sätt att resonera låter rationellt?
Terapi är totalt värdelöst i ert fall eftersom hon inte har förmåga att vara ärlig eller förmåga att stå för och ta fullt ansvar för dina handlingar utan att skylla ifrån sig. Terapi bygger på att BÅDA parter måste vara ärliga och lägga alla korten på bordet och det gör ju inte hon, det bygger oxå på att det måste finns en gräns för vad du kan acceptera för så länge du accepterar precis vad som helst från henne så kan hon lika väl sitta och läsa tidningen på er terapi, det kommer ju göra arken till eller från. Varför ska hon öht lyssna när hon vet att du är kvar vad hon än gör?