Carolatom07 skrev 2023-03-06 04:12:08 följande:
Nja.. det ifrågasätter jag verkligen. Det verkar mest vara en tävling i många diskussioner om vem som är bäst på att trycka ner vem och vem som lyckas kränka någon bäst. Familjeliv är nog för många utstötta och ensamma som skulle BEHÖVA just psykolog.
Dig gillar jag. Vi håller inte med varandra i allt, men du spelar åtminstone med öppna kort. Om du upplever att jag tävlar i att kränka och trycka ner så beklagar jag det.
Mina trådar och även inlägg i andra trådar brukar med jämna mellanrum generera det du kallar kränkande kommentarer. Det har, tror jag, att göra med en kombination av att jag skriver mycket och ofta i mina egen trådar om de ämnen som intresserar mig och att jag berättat att jag upplever och har upplevt ett utanförskap. Det finns också minst två personer som upplever att de haft en beef med mig i höstas och därför trycker minus på alla mina inlägg. Ibland skriver de saker som "ditt liv blir allt mindre avundsvärt" och "gå och var med din sambo istället". De konton som har svårt att acceptera att en människa som upplever utanförskap uttrycker sig offentligt behöver kanske skriva kränkande saker för att hantera sin inre stress över något de inte kan bestämma över?
Psykolog kan vara bra men psykologers uppgift är inte att hjälpa en med länka kulturkritik, något den här tråden har börjat präglas alltmer av då inte tillräckligt många andra i utanförskap skrev i den för att fattigdomen skulle få en röst nerifrån. Det finns dock en äldre tråd från 2012 som jag länkat till högre upp och det finns andras personliga trådar om utsatthet som jag länkade till innan jag insåg det oetiska i att göra dem till innehåll. Flera av dem är trolltrådar. Sedan jag slutade svara i andras trådar om fattigdom, arbetslöshet och Samhall försvann de genom ett... trollslag.
Det finns ändå en del bra text om erfarenheter som människor delat med sig av i dessa trådar om man är intresserad av fattigdomserfarenheter.