-
" alternativet till arbete ska inte vara fritid."Eller: Sätt igång och jobba, bara inte på min arbetsplats.
-
Det är ett annat perspektiv. Att alla gjorde rätt som stannade. Och i så fall är de enda som tjänade på projektet de som fick lön för att arbeta med det, då det var ganska dyrt.Anonym (Loth) skrev 2023-02-28 17:31:58 följande:Det är inte bara att ta sig i kragen. Att ta sig i kragen är svårt, mycket svårt. Och arbetet tar aldrig slut så det är lätt att falla tillbaka.
Om jag var från Malmö hade inte jag heller velat flytta till Skellefteå. Tycker alla gjorde rätt som stannade till slut.
Nej, det är inte bara att ta sig i kragen. Det går sådär med mina dagliga promenader. Däremot tänker jag ofta på att jag lovat dig och mig själv att ta dem.
Idag såg jag mig själv i en ny spegel. Jag har fått ordentligt vinterfläsk! Som kan bli sommarfläsk om jag inte lyckas med mitt löfte. -
Arnold som i Terminator? Hur som helst är det ett bra motto. Jag är likadan. Tråkigt med investeringen! Hoppas det inte gör dig fattig.Anonym (Loth) skrev 2023-02-28 17:52:58 följande:Bra att du är ärlig! Det är grunden till det mesta. Jag har själv slitit hårt i vinter. Åkte på en rejäl ekonomisk smäll med en misslyckad investering. Men jag kör på.
Som Arnold sa. "You fail and you get up, you fail and you get up, you fail and you get up. You always get up!"
Jag har gått långt idag, och planerar att fortsätta försöka. Egentligen skulle jag skrivit först i april då 12 veckor gått, men jag kunde lika gärna göra en uppdatering nu. -
Tyvärr står jag och stampar lite, men ska fortsätta trampa. Man får väl säga att jag gör ett osynligt försök att förbättra livet med din hjälp.Anonym (Loth) skrev 2023-02-28 18:22:20 följande:Imponerande! Börjar du märka någon fysisk förbättring?
-
Jag känner igen att det är mycket fika, luncher, studiebesök som man tvingas hålla på med för att få pengar, när det man vill ha i början är praktik, som den jag nämnde. Det var ganska chockerande år för mig, också därför jag gärna skriver om det. En gång var jag nästintill tvingad att åka till radiohuset för att titta på en man som stod i en studio. Jag har ett starkt minne av att apan i studioburen tog det hela med halvt besvärad ro.Tow2Mater skrev 2023-02-28 21:33:44 följande:Expressens ledare idag pratar om det också; verkar ju vara ett projekt for arbetsskygga.
Och tittar man på projektets hemsida med schemat för resorna i mars är bara två timmar vikta för möten med arbetsgivare. Resten av de två dagarna är det fika, luncher, stadsvandring, promenader och information om inflyttningsservice.
www.expressen.se/ledare/stoppa-projekten-det-ar-bidragstak-som-biter/
Arbetsskygga är ditt ord. -
Rännstenen = tak över huvudet-garanti och strukturell hemlöshet efter vräkning. Och för vuxna att äta vissa mål hos frivilligorganisationer medan barnen äter så mycket de kan i skolan. Många har skrivit om detta.
Överkonsumtion sätter visserligen folk i skuld men det verkar som om de flesta klarar av att betala tillbaka. Jag har sett råd från människor som säger att äsch, 70.000 är inte så mycket att betala tillbaka. För mig är 70.000 en buffert som gör att det går att överleva många månader i inkomstglapp, dock inte ett helt år.
Vad som kommit fram under inflationen är hur mycket pengar det kostar att leva så som väldigt många valde att göra för att de kunde. Folk kunde samtidigt spara mycket och har därför buffertar, vilket är bra för dem. Jag har tidigare i tråden rekommenderat att man byter boendeform hellre än senare får sälja på exekutiv auktion. Nu får husägare stora elsubventioner vilket gör att färre behöver överväga det alternativet.
Att bli fattigare är inte roligt, men så länge man har råd med det nödvändigaste, inklusive att gå till tandläkaren, så kan man vara tacksam. -
Nu har hon gjort Sveriges fattiga till en kulturessä i tre delar med referenser till alltifrån Stig Dagerman till USAs svarta. Jag är skeptisk.Elina Pankhe heter kvinnan som ligger bakom det här upplägget att under en tid förtjäna sitt levebröd genom att äta tillsammans med fattiga och sen skriva om måltiderna har länge väckt mina misstankar. Det blir inte bättre av att hon vid flera tillfällen zoomar in på kvaliteten på fattiga tanters hy utan att låta liket kallna. Vidare:?Det är tryggt att sitta i sin bostadsrätt och moralisera kring folk som hamnar i kriminalitet eller säljer droger. En av de stora motivationerna för att sälja droger är ju att man vill betala hyran?, säger Aina Gagliardo, som arbetar på HelamalmöEn självklar invändning är att det i Sverige fortfarande finns ett socialförsäkringssystem som betalar hyran för den som inget äger och som därför fått sälja sin bostadsrätt om hen hade någon innan. Jag undrar om det enligt Elina Pankhe är tillåtet att ha negativa åsikter om drogförsäljning och vad den gör med ens område om man nu bor i bostadsrätt men tidigare bodde i hyresrätt och hade en inkomst som gjort en välkommen till Hela Malmö? Jag antar att hon då menar att jag är det man kallar för osolidarisk.Nej, jag är inte hungrig längre, ja, jag har åsikter, och de är inte samma som Elina Pankhes. Har hon varit fattig någon period tro? Skulle inte tro. Det ska ändå bli givande att följa reportagen, även om de lätt kunde skippat att Elina svarar och förklarar vad jag ska tycka och tänka efteråt i en inledande video.
-
Hej. Absolut. Jag slutar skriva nu. Jag har tänkt det ett tag, att jag mår inte väl av reaktioner som dina. Alla har inte samma förutsättningar i livet. Du till exempel klarar att leva off grid. Det skulle jag inte klara, åtminstone inte enkelt. Däremot klarar jag att dela mina erfarenheter och tankar. Det orkar inte alla, men även jag har gränser såklart. Jag tycker att du beter dig svinaktigt mot mig och skulle använda skällsord som luffare om det inte var en komplimang för någon med din självbild. När du ser en bok om någon som lever i total frihet som inbillat sig själv att ensam är stark så kan det vara jag som skrev den. Eller tvivlar du på att jag kan skriva böcker? Eftersom du inte tycker om att jag skriver här menar jag.me33 skrev 2023-03-02 08:09:03 följande:
Fan vad du skriver kvinna, se till att göra något för de fattiga istället än för att sitta o gapa här.
Snacka går ju...
-
Me33, jag fattar, du vill knarka och langa ifred offgrid. Min åsikt är att det du gör inte bidrar till det samhälle jag vill se.
-
Borde gjort research innan jag startade tråden
www.familjeliv.se/forum/thread/64041258-hur-kan-ni-pasta-att-det-inte-finns-fattiga-manniskor-i-sverige/157