BF JUNI 2023
Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en!
Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år.
BF-lista:
2/6 Elin89, andra barnet
Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en!
Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år.
BF-lista:
2/6 Elin89, andra barnet
Alltså tiden nu går så fruktansvärt långsamt... Jag vill bara komma förbi v.12 så de kan kännas lugnt och man kan börja berätta för folk. Det underlättar ju inte heller att man är hemma för att vila men har sådan fruktansvärd yrsel och trötthet att dagarna i princip endast spenderas på soffan eller i sängen sovandes
Jag ringde till MVC nu i veckan när jag fått mitt 2-3 veckor. Jag fick tid 8 november då är jag i v 10+1 det blir mitt första besök.
där jag bor får man gå på Kub om man vill och sedan rutinultraljud. Jag bör få ett extra dock efter rutinultraljudet eftersom jag hade havandeskapsförgiftning första graviditeten, då går man på extra kontroller.
Jag kissar ofta och märker jag är trött mycket. kanSke svagt illamående om jag inte äter men annars inget. Försöker låta bli att noja över det. Dock känner jag mig enorm eller svullen redan. Skulle helst ta på grav byxorna direkt 😅
Alltså tiden nu går så fruktansvärt långsamt... Jag vill bara komma förbi v.12 så de kan kännas lugnt och man kan börja berätta för folk. Det underlättar ju inte heller att man är hemma för att vila men har sådan fruktansvärd yrsel och trötthet att dagarna i princip endast spenderas på soffan eller i sängen sovandes
Idag går jag in i gravidvecka 6 (5+0). Kan inte sova på sidan nästan för har så ont i brösten, särskilt på sidorna! 😅 annars är det inte så mycket symptom för mig, lite ont i korsryggen och magen då och då. Är också förstoppad så ja 🤪 är väl en del symptom ändå! Håller alla tummarna för att jag inte blir illamående🤢
Fråga: är det någon som börjat berätta för när familj/vänner? Jag har berättat för min bästa kompis men annars har vi pratat om att vänta tills vecka 11/12 när vi fått göra de undersökningar vi vill göra.
Idag går jag in i gravidvecka 6 (5+0). Kan inte sova på sidan nästan för har så ont i brösten, särskilt på sidorna! 😅 annars är det inte så mycket symptom för mig, lite ont i korsryggen och magen då och då. Är också förstoppad så ja 🤪 är väl en del symptom ändå! Håller alla tummarna för att jag inte blir illamående🤢
Fråga: är det någon som börjat berätta för när familj/vänner? Jag har berättat för min bästa kompis men annars har vi pratat om att vänta tills vecka 11/12 när vi fått göra de undersökningar vi vill göra.
Hoppar in i tråden. Plussade i går, var väldigt oväntat då vi försökte att inte bli gravida just nu 🙈
Det är min fjärde och hans femte. Mina från innan är 10 och 16. Hans är 17, 20 och 23 och sen har vi en gemensam på 7 månader..
Trots en chockad överraskning så känner jag en tacksamhet då jag med tidigare partner haft svårt att bli gravid ❤️
Pysen är beräknad till 9 juni 💕