BF JUNI 2023
BF 13/6, första barnet, planerat. Är i vecka 5+4 enligt appen. ultraljud bokat 2 november.
BF 13/6, första barnet, planerat. Är i vecka 5+4 enligt appen. ultraljud bokat 2 november.
Alltså tiden nu går så fruktansvärt långsamt... Jag vill bara komma förbi v.12 så de kan kännas lugnt och man kan börja berätta för folk. Det underlättar ju inte heller att man är hemma för att vila men har sådan fruktansvärd yrsel och trötthet att dagarna i princip endast spenderas på soffan eller i sängen sovandes
Idag går jag in i gravidvecka 6 (5+0). Kan inte sova på sidan nästan för har så ont i brösten, särskilt på sidorna! 😅 annars är det inte så mycket symptom för mig, lite ont i korsryggen och magen då och då. Är också förstoppad så ja 🤪 är väl en del symptom ändå! Håller alla tummarna för att jag inte blir illamående🤢
Fråga: är det någon som börjat berätta för när familj/vänner? Jag har berättat för min bästa kompis men annars har vi pratat om att vänta tills vecka 11/12 när vi fått göra de undersökningar vi vill göra.
Är i dag i vecka 4+4. Jag är så OFANTLIGT trött och osugen på mat. Inget tålamod över heller till min dotter. Måtte detta försvinna snart haha. Hade glömt hur jävla trött man kunde bli 😴
Fler som också är supertrötta?
Hej! Hoppar in här också! BF 17 juni.
Jag gå in i vecka 6 imorgon och är så nojig för att jag inte börjat må illa. Detta är mitt fjärde barn och jag har alltid spytt som en kalv de första 15 veckorna men jag känner ingenting nu 😧
vad har ni för symtom och vilken vecka är ni i?
Jag är i vecka 6 (5+6). Det enda som har varit konstant sen jag plussade är ont i brösten trötthet. Sen är jag lite förstoppad och det kommer lite magont (typ spänner/trycker) då och då. Försöker njuta så länge jag inte mår illa för har hört att det kan komma väldigt plötsligt 😫
Bag tror att man ska påminna sig om att många inte har så jättemycket symptom, men att dom som har mycket symptom ?hörs ofta mest?, och därmed inte nödvändigtvis representerar någon norm :)
Hoppas någon har ett tips till mig..
Jag ska på en födelsedagsmiddag (inte ett alternativ) om ca 1 vecka. Är då i vecka 7. Jag ska nog klara att bortförklara att jag inte dricker på en antibiotikakur eller nåt - men jag vet att det ska serveras älgcarpaccio till förrätt till exempel. Det vill jag definitivt hålla mig undan.
Hur hade ni gjort här? Överväger att berätta om graviditeten men hade helst sluppit då det fortfarande är så tidigt.
Imorse fick jag uppleva skräcken med blod på papperet igen? det som hänt vid varje graviditet sedan jag fick mitt andra barn 2019. O varje gång har det betytt mf.
Men min magkänsla idag sa att allt kändes bra. Jag fick komma in på vul, o vårt lilla hjärta mådde utmärkt. Första gången jag fått positivt besked efter blödning. Är i v 6+1 enligt vul och det är ju som min egen beräkning som säger 6+0.
Men inte vågar man pusta ut ändå?
Hur ser era magar ut förresten? Med min etta och tvåa svullnade magen upp delar av dagen bara, men denna graviditeten och förra som slutade i mf är magen konstant stor o jag kan inte få igen mina jeans längre
LEJONKLOCKA
Jag försökte citera dig men lyckades inte. Tror inte du behöver känna dig stressad för att du inte gjort nåt ultraljud :) mina barn har jag bara gjort rul på sen efter jag började få många mf har det blivit att jag erbjudit tidigt vul, o nu fick jag ju ett ännu tidigare med tanke på blödningen. Så stressa inte över det :D men vill du verkligen ändå ha ett borde du ju kunna be om det :)