Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)
Läste idag att matkassen nu är 1500 kr dyrare per månad för en barnfamilj. En del människor klagar då på att folk inte handlar "smart" och så. Men poängen i sånna här rapporter att man jämför samma med samma. Så låt mig istället jämföra samma för lika. Klaga på det hur mycket ni vill. Mitt mål i den här tråden är att testa hur mycket billigare det blir om man byter samma mot lika. Dvs istället för Arla-mjölken byter den mot Coops, eller Garants eller ICAs (eller något annat märke, den billigaste versionen, helt enkelt), eller byter äpplena mot andra äpplen, eller what have you. Bara 2 olika frukostar, 3 middagar och 2 frukter. För att ha lite roligare bara för mig själv så kör jag olika recept för Coop, Willys och ICA för det här är inte en jämförelse mellan menyer utan mellan "vanliga" och "billigaste" kassen.
Så frågan är, kan man, om man väljer samma för lika, spara 150 kr? We'll see.
Vi börjar på Coop. För jag råkar ha Coops hemsida öppen. Eftersom folk kommer klaga på att det är Stockholmspriser så byter ja, till.....Storuman (tack random generators) (jag byter till 2 andra från andra delar av landet för Willys och Ica)
Ok, fortsättning följer, FLs hemisa är inte direkt optimal att skriva långa trådstarter på....