Inlägg från: Anonym (Petra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Petra)

Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)

Dyrt med bregott? Köp inte bregott! Ät annat! Våga prova nya saker! Man kan skippa kalorierna eller prova göra hummus osv istället.

Dyrt med paprika, köp inte det!

Men framförallt, ÄT upp. Släng inte mat! 

• Anonym (Petra)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-09-16 08:33:21 följande:
    Ah....har jag sagt att min ena halvljuslampa är kass? 
    Dina kommentarer är högst OT! 
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-09-16 13:33:45 följande:
    Jag tycker att hummus skär sig lite till min pepparsali eller lufttorkade skinka. Blir inte riktigt lika gott på mackan som bregott. 
    Dessa charkproduker är inte bra för hälsan och bör undvikas helt och hållet 
  • Anonym (Petra)
    sextiotalist skrev 2022-09-16 13:23:56 följande:
    Eller så väljer man bregott, trots att det är dyrt och avstår från något annat. För mig är det bregott eller inget, hummus som du föreslog, kommer inte innanför vårt hem 
    Det var ett exempel just det med hummus.
    Kontentan är att man bör vara flexibel och nytänkande och inte begära att allt ska vara som det alltid varit. 
    Man gör sig själv en björntjänst om man bara gnäller och inte gör någonting och inte är villig att se nya möjligheter. 
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-09-16 22:57:07 följande:
    Självklart bör de inte undvikas mer än något annat. Jag har inga problem med att ta en öl eller whisky eller en god köttbit samtidigt som jag kan äta veganskt.

Jag vill njuta av livet, leva livet, lever man inte livet så är man död. 

Men nu är du så otroligt OT i dina dömande inlägg, det klär dig inte att se ner på de som ibte väljer att leva sina liv som du. Det klär dig inte att se ner på folk som inte vill byta ut bregott och ha hummus på frukostfrallan. 

Usch nä...fy
    Det var inte meningen att vara dömande och trampa på en öm tå. Om så var fallet ber jag om ursäkt. 

Men många saker är dyra och ohälsosamma. Bra att ha i åtanke.
Svar på tråden Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)