• Anonym (Förvirrad)

Hon godtar inte ett nej

Hon är kär i mig, har hon sagt. Men vi är båda gifta och jobbar ihop. Jag undviker henne för att jag vet att jag är svag och hon är känslomässigt instabil.  Jag känner mig pressad. Jag kan inte byta jobb. Detta har pågått i flera månader nu. Känner mig helt ensam och känner ibland för att gråta. Vet inte vad jag ska göra. Hon godtar inte ett nej. 

• Svar på tråden Hon godtar inte ett nej
  • Aliona
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:22:13 följande:
    Yeah right.. och tjejen kan påstå att TS har trakasserat henne. Det är uppenbart vem som kommer att vinna..
    Det är ju inte speciellt svårt att samla bevis innan man anmäler/hotar om att anmäla. Spara meddelande, spela in ljud från konversationer etc. 
  • Gman69
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 08:31:23 följande:
    Långt från uppenbart. Dels har det att göra med trovärdighet, dels kanske det finns vittnen, dels kanske ts har sparade konversationer mellan de två som stärker hans sak.

Om du inte har något konstruktivt att tillföra någon som blir utsatt utan bara fortsätter sparka på personen så kanske du skulle hitta en annan tråd.
    Jag tror TS säger att han vill inte krångla till det utan behöver lite stöd att köra på med otrohet. Kör på TS! Det är moraliskt skönare..
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:34:35 följande:
    Jag tror TS säger att han vill inte krångla till det utan behöver lite stöd att köra på med otrohet. Kör på TS! Det är moraliskt skönare..
    Nej, det verkar absolut inte så. Han känner sig pressad, är gråtfärdig och funderar till och med på att byta jobb. Då är man verkligen inte ute efter att få stöttning för sin otrohet. Han gör ju allt för att hålla sig ifrån henne.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 08:44:55 följande:
    Nej, det verkar absolut inte så. Han känner sig pressad, är gråtfärdig och funderar till och med på att byta jobb. Då är man verkligen inte ute efter att få stöttning för sin otrohet. Han gör ju allt för att hålla sig ifrån henne.
    Ja hon är på varje gång. Men det är snarare så att jag är förvirrad. Jag vet inte. Snygga kvinnor brukar inte vara på och jag gillar uppmärksamheten. 

Det är snarare så att jag orkar inte med osäkerheten när det gäller otroheten. Samtidigt orkar jag inte anmäla eftersom jag vet att jag kommer inte att tas på allvar eftersom hon är kompis med vissa personer. Jobb våxer inte på träd.
  • Anonym (#metoo)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-09-12 09:39:52 följande:
    Ja hon är på varje gång. Men det är snarare så att jag är förvirrad. Jag vet inte. Snygga kvinnor brukar inte vara på och jag gillar uppmärksamheten. 

Det är snarare så att jag orkar inte med osäkerheten när det gäller otroheten. Samtidigt orkar jag inte anmäla eftersom jag vet att jag kommer inte att tas på allvar eftersom hon är kompis med vissa personer. Jobb våxer inte på träd.
    Som Aliona skriver så kan du spela in era konversationer, spara meddelanden osv. Då har du bevis mot henne om du vill prata med chefen. Det spelar ingen roll vem hon är vän med, chefen har en skyldighet att ta det på allvar.

Du har inte många val. Du verkar inte vilja vara otrogen men hon vägrar lyssna när du säger nej. Då är chefen nästa steg, du kan börja med att hota henne med det och se om hon backar. Gör hon inte det måste du prata med chefen. Som du säger så växer inte jobben på träd direkt men du kommer inte att må bra på det här sättet heller, så något måste hända.
  • Gman69
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 09:46:25 följande:
    Som Aliona skriver så kan du spela in era konversationer, spara meddelanden osv. Då har du bevis mot henne om du vill prata med chefen. Det spelar ingen roll vem hon är vän med, chefen har en skyldighet att ta det på allvar.

Du har inte många val. Du verkar inte vilja vara otrogen men hon vägrar lyssna när du säger nej. Då är chefen nästa steg, du kan börja med att hota henne med det och se om hon backar. Gör hon inte det måste du prata med chefen. Som du säger så växer inte jobben på träd direkt men du kommer inte att må bra på det här sättet heller, så något måste hända.
    TS, det värsta du kan göra är att ta råd från kvinnor. De har inget koll vet du. Jag förstår dig helt. Jag tror du kan säga till henne att du vill ta det lugnt. Att du vill lära känna henne bättre innan ni gör något. Du kan också stoppa henne genom att säga ? tja du får prata med min fru först?. Eller be henne att skilja sig först. 
  • KimLinnefeldt

De som utsätts för ovälkomna uppvaktningar rekommenderas att skriva ett brev till personen, i datorn så att det finns kopior. Förklara att hens agerande gör dig obekväm och att du mår dåligt av det. Skriv att du förutsätter att uppvaktningen upphör.

Om det inte hjälper kan du kontakta din chef och kräva åtgärder. Då är det viktigt att ha noteringar om vad hen har gjort, när, var, hur. Och visa brevet du skrev som inte haft effekt.

Du har rätt att kunna gå till jobbet med lätt hjärta, vare sig du är kvinna eller man.

• Gman69
    KimLinnefeldt skrev 2022-09-12 09:54:48 följande:

De som utsätts för ovälkomna uppvaktningar rekommenderas att skriva ett brev till personen, i datorn så att det finns kopior. Förklara att hens agerande gör dig obekväm och att du mår dåligt av det. Skriv att du förutsätter att uppvaktningen upphör.

Om det inte hjälper kan du kontakta din chef och kräva åtgärder. Då är det viktigt att ha noteringar om vad hen har gjort, när, var, hur. Och visa brevet du skrev som inte haft effekt.

Du har rätt att kunna gå till jobbet med lätt hjärta, vare sig du är kvinna eller man.

Haha, hen. 
    TS, du kan be henne att också prata med en läkare för mediciner så att hon kan lugna ner sig. 
  • Tukt
    Gman69 skrev 2022-09-12 09:52:03 följande:
    TS, det värsta du kan göra är att ta råd från kvinnor. De har inget koll vet du. Jag förstår dig helt. Jag tror du kan säga till henne att du vill ta det lugnt. Att du vill lära känna henne bättre innan ni gör något. Du kan också stoppa henne genom att säga ? tja du får prata med min fru först?. Eller be henne att skilja sig först. 
    Nej, det värsta är att ta råd från personer som bara ser andras problem som en "kul grej" att trolla runt med. Personer som skiter i om man faktisk skadar den som är utsatt och ber om hjälp. Ett grabbigt ryggdunk följt av ett "höhöh", hjälper sällan någon.
  • KimLinnefeldt
    Gman69 skrev 2022-09-12 09:58:31 följande:
    Haha, hen. 
    TS, du kan be henne att också prata med en läkare för mediciner så att hon kan lugna ner sig. 
    "Hen" är praktiskt när man talar om kvinnor och/eller män, blir mindre otympligt.

Det där rådet du ger är nog inte så genomtänkt, mest en förolämpning mot tjejen, som att påstå att det är något fel på henne. Bättre att prata om sig själv, om sin egen upplevelse av kontakten.
  • Gman69
    KimLinnefeldt skrev 2022-09-12 10:05:50 följande:
    "Hen" är praktiskt när man talar om kvinnor och/eller män, blir mindre otympligt.

Det där rådet du ger är nog inte så genomtänkt, mest en förolämpning mot tjejen, som att påstå att det är något fel på henne. Bättre att prata om sig själv, om sin egen upplevelse av kontakten.

Larvigt. TS behöver inte prata med henne i sociala sammanhang. Hon tröttnar till slut vet du.

• Anonym (Förvirrad)
    Gman69 skrev 2022-09-12 10:20:31 följande:

Larvigt. TS behöver inte prata med henne i sociala sammanhang. Hon tröttnar till slut vet du.

Jag brukar vara tyst eller kortfattat men då blir hon nästan gråtfärdig. Det är en jobbig känsla.
  • Anonym (111)

Har du berättat för din partner TS? För om du gör det och denne vet att inget hänt och du inte vill det, så är det mer stabilt hemma. Då är ni ett team mot den här personen. Var öppen hemma, visa att du inte är intresserad av detta (även om du skriver du blir smickrad, men det ska du förstås inte säga - du är ju tydlig med att du inte vill agera på detta). 
    Visa om personen skriver saker till dig etc. 

Sen tycker jag visst du fått bra råd i tråden. Spara om personen skrivit saker till dig som är över gränsen. Spara om du har tidigt svarat nej på det osv. Spela in om ni har samtal där du tänker att det här ska komma upp. 

• Anonym (111)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-09-12 10:32:40 följande:
    Jag brukar vara tyst eller kortfattat men då blir hon nästan gråtfärdig. Det är en jobbig känsla.
    Men buhu! Hon får hantera sina egna reaktioner. Du behöver inte alls känna att det är jobbigt. Du gör ju helt rätt. 
  • Anonym (jaha)
    Har du tagit upp det med eran chef?
  • Inteutanproblem

Det där är garanterat utstuderat ifrån hennes håll. Hon kör ett spel med dig. Manipulerar dig. Hon vet du tycker det känns jobbigt när hon reagerar sådär.

Fräs ifrån. Ordentligt. 

Ta kontakt med ditt fackförbund föresten. Be dom om hjälp och vägledning. 

• Anonym (#metoo)
    Inteutanproblem skrev 2022-09-12 16:49:52 följande:

Det där är garanterat utstuderat ifrån hennes håll. Hon kör ett spel med dig. Manipulerar dig. Hon vet du tycker det känns jobbigt när hon reagerar sådär.

Håller med 100 %
Svar på tråden Hon godtar inte ett nej