Inlägg från: Anonym (#metoo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (#metoo)

Hon godtar inte ett nej

Gman69 skrev 2022-09-12 07:50:47 följande:
    Haha, vad larvigt.  En man som sextrakasseras av en kvinna? Flört
    Är det ok tycker du...? Varför då?
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:11:36 följande:
    I?m just sayin.. det är ingen som tar sånt på allvar när det gäller män som blir bjudna på fifi. TS har ju själv sagt att han är kåt på henne. Vad är problemet?
    Problemet är att han inte vill ha med henne att göra och hon respekterar inte att han sagt ifrån.

Man kan jämföra med en kvinna som har en riktigt snygg kollega som har för ovana att klappa henne på rumpan, fast hon sagt ifrån. Fast det ska hon väl bara tåla eftersom hon är kåt på honom, så vad är problemet? Eller..?

Är du ok med sexuella trakasserier mot både män och kvinnor, eller är det bara män som ska behöva acceptera det?
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:22:13 följande:
    Yeah right.. och tjejen kan påstå att TS har trakasserat henne. Det är uppenbart vem som kommer att vinna..
    Långt från uppenbart. Dels har det att göra med trovärdighet, dels kanske det finns vittnen, dels kanske ts har sparade konversationer mellan de två som stärker hans sak.

Om du inte har något konstruktivt att tillföra någon som blir utsatt utan bara fortsätter sparka på personen så kanske du skulle hitta en annan tråd.
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:34:35 följande:
    Jag tror TS säger att han vill inte krångla till det utan behöver lite stöd att köra på med otrohet. Kör på TS! Det är moraliskt skönare..
    Nej, det verkar absolut inte så. Han känner sig pressad, är gråtfärdig och funderar till och med på att byta jobb. Då är man verkligen inte ute efter att få stöttning för sin otrohet. Han gör ju allt för att hålla sig ifrån henne.
  • Anonym (#metoo)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-09-12 09:39:52 följande:
    Ja hon är på varje gång. Men det är snarare så att jag är förvirrad. Jag vet inte. Snygga kvinnor brukar inte vara på och jag gillar uppmärksamheten. 

Det är snarare så att jag orkar inte med osäkerheten när det gäller otroheten. Samtidigt orkar jag inte anmäla eftersom jag vet att jag kommer inte att tas på allvar eftersom hon är kompis med vissa personer. Jobb våxer inte på träd.
    Som Aliona skriver så kan du spela in era konversationer, spara meddelanden osv. Då har du bevis mot henne om du vill prata med chefen. Det spelar ingen roll vem hon är vän med, chefen har en skyldighet att ta det på allvar.

Du har inte många val. Du verkar inte vilja vara otrogen men hon vägrar lyssna när du säger nej. Då är chefen nästa steg, du kan börja med att hota henne med det och se om hon backar. Gör hon inte det måste du prata med chefen. Som du säger så växer inte jobben på träd direkt men du kommer inte att må bra på det här sättet heller, så något måste hända.
  • Anonym (#metoo)
    Inteutanproblem skrev 2022-09-12 16:49:52 följande:

Det där är garanterat utstuderat ifrån hennes håll. Hon kör ett spel med dig. Manipulerar dig. Hon vet du tycker det känns jobbigt när hon reagerar sådär.

Håller med 100 %
Svar på tråden Hon godtar inte ett nej