• Anonym (Förvirrad)

Hon godtar inte ett nej

Hon är kär i mig, har hon sagt. Men vi är båda gifta och jobbar ihop. Jag undviker henne för att jag vet att jag är svag och hon är känslomässigt instabil.  Jag känner mig pressad. Jag kan inte byta jobb. Detta har pågått i flera månader nu. Känner mig helt ensam och känner ibland för att gråta. Vet inte vad jag ska göra. Hon godtar inte ett nej. 

• Svar på tråden Hon godtar inte ett nej
  • Anonym (Va?)

På vilket sätt godtar hon inte ett nej ? 

• MammaKajsa

Du säger till henne att du inte är intresserad, och att du inte accepterar hennes beteende. Slutar hon inte kontakta dig kommer du att ta upp det med din chef (det är ju ett arbetsplatsproblem) och även kontakta hennes man.

• Anonym (Pyisc)
    Gman69 skrev 2022-09-12 07:50:47 följande:
    Haha, vad larvigt.  En man som sextrakasseras av en kvinna?  // Flört
    Är ju tack vare såna som dig somdet blir så accepterat att sextrakassera som kvinna. En man som blir sextrakasserad är alltså en fegis och ska göra vad? Slå till och misshandla?
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 07:50:47 följande:
    Haha, vad larvigt.  En man som sextrakasseras av en kvinna? Flört
    Är det ok tycker du...? Varför då?
  • Gman69
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 08:02:49 följande:
    Är det ok tycker du...? Varför då?
    I?m just sayin.. det är ingen som tar sånt på allvar när det gäller män som blir bjudna på fifi. TS har ju själv sagt att han är kåt på henne. Vad är problemet?
  • Aliona
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:11:36 följande:
    I?m just sayin.. det är ingen som tar sånt på allvar när det gäller män som blir bjudna på fifi. TS har ju själv sagt att han är kåt på henne. Vad är problemet?
    Problemet är precis det han säger - att han inte vill och hon inte accepterar ett nej. Det är själva definitionen av trakasserier - och självklart kan män bli utsatta och ska tas på allvar. Tror och hoppas att din attityd är på väg bort. 

TS, du behöver inte genomföra det, men jag skulle gissa att bara hotet om att anmäla henne till chefen är effektivt nog att få stopp på hennes beteende. 
  • Gman69
    Aliona skrev 2022-09-12 08:18:08 följande:
    Problemet är precis det han säger - att han inte vill och hon inte accepterar ett nej. Det är själva definitionen av trakasserier - och självklart kan män bli utsatta och ska tas på allvar. Tror och hoppas att din attityd är på väg bort. 

TS, du behöver inte genomföra det, men jag skulle gissa att bara hotet om att anmäla henne till chefen är effektivt nog att få stopp på hennes beteende. 
    Yeah right.. och tjejen kan påstå att TS har trakasserat henne. Det är uppenbart vem som kommer att vinna..
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:11:36 följande:
    Problemet är att han inte vill ha med henne att göra och hon respekterar inte att han sagt ifrån.

Man kan jämföra med en kvinna som har en riktigt snygg kollega som har för ovana att klappa henne på rumpan, fast hon sagt ifrån. Fast det ska hon väl bara tåla eftersom hon är kåt på honom, så vad är problemet? Eller..?

Är du ok med sexuella trakasserier mot både män och kvinnor, eller är det bara män som ska behöva acceptera det?
  • Anonym (#metoo)
    Gman69 skrev 2022-09-12 08:22:13 följande:
    Yeah right.. och tjejen kan påstå att TS har trakasserat henne. Det är uppenbart vem som kommer att vinna..
    Långt från uppenbart. Dels har det att göra med trovärdighet, dels kanske det finns vittnen, dels kanske ts har sparade konversationer mellan de två som stärker hans sak.

Om du inte har något konstruktivt att tillföra någon som blir utsatt utan bara fortsätter sparka på personen så kanske du skulle hitta en annan tråd.
Svar på tråden Hon godtar inte ett nej