• Gman69

Hon godtar inte ett nej

Varför kämpar du emot?

• Gman69
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 08:02:49 följande:
    Är det ok tycker du...? Varför då?
    I?m just sayin.. det är ingen som tar sånt på allvar när det gäller män som blir bjudna på fifi. TS har ju själv sagt att han är kåt på henne. Vad är problemet?
  • Gman69
    Aliona skrev 2022-09-12 08:18:08 följande:
    Problemet är precis det han säger - att han inte vill och hon inte accepterar ett nej. Det är själva definitionen av trakasserier - och självklart kan män bli utsatta och ska tas på allvar. Tror och hoppas att din attityd är på väg bort. 

TS, du behöver inte genomföra det, men jag skulle gissa att bara hotet om att anmäla henne till chefen är effektivt nog att få stopp på hennes beteende. 
    Yeah right.. och tjejen kan påstå att TS har trakasserat henne. Det är uppenbart vem som kommer att vinna..
  • Gman69
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 08:31:23 följande:
    Långt från uppenbart. Dels har det att göra med trovärdighet, dels kanske det finns vittnen, dels kanske ts har sparade konversationer mellan de två som stärker hans sak.

Om du inte har något konstruktivt att tillföra någon som blir utsatt utan bara fortsätter sparka på personen så kanske du skulle hitta en annan tråd.
    Jag tror TS säger att han vill inte krångla till det utan behöver lite stöd att köra på med otrohet. Kör på TS! Det är moraliskt skönare..
  • Gman69
    Anonym (#metoo) skrev 2022-09-12 09:46:25 följande:
    Som Aliona skriver så kan du spela in era konversationer, spara meddelanden osv. Då har du bevis mot henne om du vill prata med chefen. Det spelar ingen roll vem hon är vän med, chefen har en skyldighet att ta det på allvar.

Du har inte många val. Du verkar inte vilja vara otrogen men hon vägrar lyssna när du säger nej. Då är chefen nästa steg, du kan börja med att hota henne med det och se om hon backar. Gör hon inte det måste du prata med chefen. Som du säger så växer inte jobben på träd direkt men du kommer inte att må bra på det här sättet heller, så något måste hända.
    TS, det värsta du kan göra är att ta råd från kvinnor. De har inget koll vet du. Jag förstår dig helt. Jag tror du kan säga till henne att du vill ta det lugnt. Att du vill lära känna henne bättre innan ni gör något. Du kan också stoppa henne genom att säga ? tja du får prata med min fru först?. Eller be henne att skilja sig först. 
  • Gman69
    KimLinnefeldt skrev 2022-09-12 09:54:48 följande:

De som utsätts för ovälkomna uppvaktningar rekommenderas att skriva ett brev till personen, i datorn så att det finns kopior. Förklara att hens agerande gör dig obekväm och att du mår dåligt av det. Skriv att du förutsätter att uppvaktningen upphör.

Om det inte hjälper kan du kontakta din chef och kräva åtgärder. Då är det viktigt att ha noteringar om vad hen har gjort, när, var, hur. Och visa brevet du skrev som inte haft effekt.

Du har rätt att kunna gå till jobbet med lätt hjärta, vare sig du är kvinna eller man.

Haha, hen. 
    TS, du kan be henne att också prata med en läkare för mediciner så att hon kan lugna ner sig. 
  • Gman69
    KimLinnefeldt skrev 2022-09-12 10:05:50 följande:
    "Hen" är praktiskt när man talar om kvinnor och/eller män, blir mindre otympligt.

Det där rådet du ger är nog inte så genomtänkt, mest en förolämpning mot tjejen, som att påstå att det är något fel på henne. Bättre att prata om sig själv, om sin egen upplevelse av kontakten.

Larvigt. TS behöver inte prata med henne i sociala sammanhang. Hon tröttnar till slut vet du.

Svar på tråden Hon godtar inte ett nej