Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM oktober - 2022

Magnolia010 skrev 2022-10-08 09:14:08 följande:

Var femte gång verkar jag kunna citera från telefonen, men Tack Jojjan för dina detaljerade beskrivningar av tidiga symtom.
    Googlar man tidiga symtom, får ma typ upp samma. Därför extra kul att läsa om det här! Känns mer äkta 😃 

Ni som har bilder på era temperatur grafer med jämförelse gravid från inte gravid, får gärna lägga upp. 

Alltid intressent att analysera datan 😍

Jag tempar inte längre, men två graviditeter när jag gjort det så har tempen ökat ytterligare efter imolantationen. Alltså på typ dag äl+6 eller 7 för mig. 

• Jojjans
    JSAG skrev 2022-10-08 17:36:10 följande:
    Tack för ditt svar! Går i samma tankar! Kanske kan vara när ägget ?transporteras genom äggledaren?? 
    hoppas verkligen de håller i sig när de närmar sig BIM :)

precis samma har jag läst. att äggets transport genom äggledaren ner till livmodern sker delvis av nån slags flimmerhår som sveper det framåt, i kombination med sammandragningar som hjälper till. Jag brukar också ha nån värk 3-4 dagar efter äl. 

• Jojjans

Ni som plussat, tänker ni gå med i någon BF-grupp? Jag har vart inne och spanat lite i BF juni men såg inga bekanta namn. Saknar att prata med er ☺️

• Jojjans

Tog ett nytt test imorse och tycker att det är en helt ok stegring. Testen är äl+9 äl+10 och idag äl+12

• Jojjans
    Oktoberr skrev 2022-10-09 10:54:29 följande:

Plussade imorse är i sån chock!! Haft otrolig mensvärk några dagar så var 100% säker På att mensen va på g. Detta blir andra barnet (har en 16 månaders). Hade Bim 7/10.

stort grattis!

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-10-09 17:11:40 följande:

Så roligt mer fler plus i tråden! Stort grattis! 

Själv vet man inte om/när ägglossningen skett.. Vad skulle ni säga om detta? Den blåa är temperaturen som jag började mäta mitt i, lila är ägglossningstest.

vad händer om du markerar den första tagna tempen som ?off? eftersom den är ologiskt hög?

• Jojjans

Appropå d-vitamin-boost så gjorde jag det förra månaden när det inte tog sig, den här månaden när jag inte tog några extra tillskott eller nånting (mer än folsyra) så blev jag gravid ☺️

d-vit-boost ska väl stärka ägglossningen, men har man redan regelbunden cykel med stark äl så tror jag inte att det spelar så stor roll. 

håller tummarna för er alla oavsett!

• Jojjans
    Sanlin90 skrev 2022-10-10 11:05:56 följande:
    //

Det vita testet är doppat i vatten dom gula ser jag streck på, jag har inte fått positivt äl test testat sedan cd 10 och är på cd31 nu, med dottern fick jag aldrig positiva äl test utan plötsligt bara ett positivt gravtest vet inte om jag började testa försent då.
    symtomen jag möjligen har är kissnödig oftare, molvärk, huvudvärk och sambon tycker att jag är tjurig, lite ökad sexlust ocå vilket är ovanligt för mig, vad tror ni?
    Ser något på test nummer tre, spännande!
  • Jojjans
    Ellie0411 skrev 2022-10-10 12:46:24 följande:

Första försöket för mig och sambon. Märker ju att en blir lite tokig direkt 😂 Fick fast gubbe på ÄL-testet igår vid 17.00. Väckte sambon kl 07:15 för att hinna med mys innan jag börjar jobbet. Han fick snällt vakna, leverera och sedan somna om då han är ledig idag 😂

haha älskar hängivenheten! 

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-10-11 04:47:17 följande:

Mf 4+4 för mig denna gången. Och 4+2 i augusti. Jag kommer ha bim 6/11 och tänkte hoppa över i den tråden. Men kommer nog inte försöka nästa ägglossning då vi åker på vår bröllopsresa till Thailand 9/11 och vill inte riskera ett likadant missfall när jag är där. Tog ett test igår, ville se 1-2 bli 2-3 och så stod det inte gravid och började blöda nu kl 04 på morgonen. 

åå nej vad ledsen jag blir för din skull 💔💔

Svar på tråden BIM oktober - 2022