Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM oktober - 2022

Barbrastreisand skrev 2022-09-29 22:00:17 följande:

När ägglossningen jävlas med dig och hoppet är på botten så vänder det (förhoppningsvis?!)Oskyldig

Mina lh-test har inte varit helt positiva, inga äggviteflytningar (liiite igårkväll).

MEN kände mig mer uppblåst i magen som jag oftast är vid äl, tog ett nytt test ikväll med ett något starkare streck än från eftermiddags - samt en riktig äggvitesekret! Så det fick bli mys direkt

OCH nu känner hur det drar i ena sidan som jag någon gång tidigare känt vid bekräftad äl. 

Är det ens MÖJLIGT att ägglossa så "snabbt" trots inte helt positiva lh-test? Tänker främst på de fysiska symtom jag känner som jag oftast får timmar-dygn efter positivt test.
    Heja kroppen som ändå kom ikapp och ägglossar i okej tid!

jag brukar iofs ha den där ömheten och uppblåstheten i flera dagar ibland, så kanske det inte släppt än?
  • Jojjans
    MammaHmor skrev 2022-09-30 04:47:00 följande:
    Är på ÄL+10 idag, igår köpte jag ett  rfsu test som visade negativt men jag tyckte ändå att det fanns nåt där.. gjorde precis ett CB test som visar + eller - och det blev ett minus. Men jag har haft så mycket symtom så jag öppnade upp och kollade på remsan. Så här ser det ut. Visst är det ett streck till där? ser jag i syne? Det kanske inte gills när det är så svagt på såna test?

Jag ser absolut på ditt test! vänta tills imorgon och testa igen ❤️

• Jojjans
    medioker skrev 2022-09-30 07:12:07 följande:

Fyra dagar innan BIM nu. Fortsatt svagt streck på babyplan early som mäter från 10. Negativt på RFSU som mäter från 25. Har haft nästan konstant mensvärk (kraftig) i 2 dagar vilket jag inte brukar ha. Känner av ömma bröst så fort jag vaknar. Tiden får utvisa..men vad tror ni? 

Suck kvaliten blir sämst 

ser någonting där utan tvekan! ❤️

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-09-30 23:35:44 följande:

Hej, jag tänkte vaccinera mig med en 4:e dos mot covid. Blev erbjuden en tid den 7/10 och jag har BIM den 8/10. Googlade och det står att praxis är att inte vaccinera gravida innan vecka 12 men att det samtidigt inte är farligt. Hur hade ni tänkt om jag tar ett grav test den 7/10 på morgonen som är negativt, skulle ni vaccinera er då? Alltså en dag innan BIM?

finns det ingenstans dom hr tex drop-in så du kan få en tidigare tid? Vilken region?

• Jojjans
    medioker skrev 2022-10-01 08:20:56 följande:
    Börjar nog tappa hoppet här då strecken ej ökar & inser att det förmodligen är spökstreck..har aldeig fått det på dessa dock innan. RFSU som mäter 25 är blanka fortfarande. 3 dagar till BIM. Syns knappt på bilden uppladdad heller men strecket är där..vad det nu gör för nytta om det bara är en spökis. Bara att vänta in mensen då förmodligen 

jag ser fortfarande något, så tror inte hoppet är ute. Absolut är det kanske vanligare att det är lite starkare så nära bim (beroende på hur länge sen du hade äl) men det kan ju variera från person till person utan att något är fel. Håller tummarna!

• Jojjans
    medioker skrev 2022-10-01 08:20:56 följande:
    Börjar nog tappa hoppet här då strecken ej ökar & inser att det förmodligen är spökstreck..har aldeig fått det på dessa dock innan. RFSU som mäter 25 är blanka fortfarande. 3 dagar till BIM. Syns knappt på bilden uppladdad heller men strecket är där..vad det nu gör för nytta om det bara är en spökis. Bara att vänta in mensen då förmodligen 

jag ser fortfarande något, så tror inte hoppet är ute. Absolut är det kanske vanligare att det är lite starkare så nära bim (beroende på hur länge sen du hade äl) men det kan ju variera från person till person utan att något är fel. Håller tummarna!

• Jojjans
    Idas123 skrev 2022-10-01 08:52:37 följande:

Nu har jag tålmodigt väntat i två dagar!!

Såhär ser det ut idag! :)

Stort grattis!!  Uppdatera gärna bim-listan med plus, så roligt att följa ju
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-10-01 22:48:51 följande:

Blir så trött på min kropp, en känsla av ångest sköljer mig och man börjar undra om vi någonsin kommer få ett syskon.. en del av mig försöker acceptera att det kan ta tid, en del av mig vill ge upp, och en del av mig vill så gärna få ett plus.

Sedan förra cykeln så var min ägglossning sen med ca 10 dagar vilket aldrig hänt tidigare.. Även denna månad är mina lh-test starka i flera dagar men inte helt positiva. Hade en stark huggande smärta imorse på den sidan min äggstock/ledare är kvar vilket jag känner igen sedan förr då jag hade besvär med cystor.

Nu misstänker jag att jag har en cysta på min enda äggstock. Röntgades förra cykeln där man såg en framträdande ovarium, men reflekterade inte mer kring det. Kan det vara så att cystan påverkar ägglossningen? 

Nu ska jag ta och beställa ännu ett paket ägglossningstest då det gått åt dubbelt än vad det vanligtvis brukar.. usch.

Den där maktlösheten är så vidrig, jag har inga svar på dina funderingar men hoppas verkligen att det vänder snart för dig!
  • Jojjans
    Ellie0411 skrev 2022-10-01 22:32:26 följande:

Stort grattis till er som plussat! ❤️ 

Har hållt mig lite frånvarande i tråden men läst allt! Nu börjar vi närma oss ÄL här och enligt min app är idag första dagen på fertilt fönster så nu är det bara att köra på! Fått till det en gång redan men får steppa upp nu till veckan då planerad ÄL är cirka torsdag 6/10. 

Hoppas att fler plus börjar ramla in snart! 

så spännande och hoppfullt när man får sätta igång ☺️

• Jojjans
    Caaamilla skrev 2022-10-02 15:16:37 följande:
    Nån som tycker sig se ett svaaaagt streck? Bim i fredags men jag tror egentligen att bim är imorgon. Detta var inte med morognkiss, ej heller när jag hade väntat flera timmar på att kissa.. Familjeliv gör nog bilden kass.... Men imorgon bitti ska jag ta ett nytt test. Känner mig inte alls gravid och jag tror inte att jag är det, men tycker mig ändå se ett mycket svagt streck. 

Jag ser något, men tycker det mer ser ut som torkstreck tyvärr. Hoppas jag har fel!

Svar på tråden BIM oktober - 2022