Magnolia010 skrev 2022-10-07 08:53:50 följande:
Tack för svar Jojjans!
Kryper sig dina symotom på eller är det ganska tydligt från ÄL fram til att du tester positivt?
Jag får så starka symtom numera när jag har ÄL, som håller i sig länge!! Så försöker avgöra vad som är efterverkar från det och vad som sedan övergår till en tänktbar graviditet
Nej absolut inte direkt från äl, då är man ju inte gravid än så jag tänker att det vore omöjligt.
men dagarna efter äl har jag väldigt mycket känningar som jag har varje månad, kopplat till äl. Först ömhet och fertilt sekret inför äl, sen nån molande värk intyg 3-4 dagar efter äl och ibland då även ömma bröstvårtor.
sen brukar det vara stiltje i några dagar innan dom riktigt gravidsymptomen kommer. För mig har det alltid börjat med något svagt molande/ilande som kommit några gånger per dag, ihop med en sugande hunger. först runt bim har molandet kommit mer stadigt och bröstvårtorna blivit ömma osv.
igår kände jag ingen molvärk och var så uppgiven och ledsen, men nu när jag tänker tillbaka så hade jag en känsla som kändes mer som ett pirr, som kolsyra i bäckenet liksom. låter jättekonstigt men kan inte beskriva det bättre.
äl+10 idag och nu känner jag något mer malande, väldigt väldigt svagt, nästan hela tiden. Och sjukt hungrig men inte vanlig hunger utan mer som att det är ett svart sugande hål i magen.