Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM oktober - 2022

Ok, nu MÅSTE det vara ett plus för MIN KILLE såg till och med direkt utan ansträngning (efter en timme när det bleknat) och alla vet ju att killar bara tycker det är ett plus om strecken är lika starka haha

tack för all pepp, nu kommer jag inte kunna motstå att testa igen imorgon!

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-10-06 19:31:59 följande:
    Men wow så spännande, tycker mig också se ett svagt streck!! Håller verkligen tummarna!! Håll oss uppdaterade! Det är så roligt när man följts åt nu i några BIM trådar när man ser att någon får plus :D 

jag håller med, det är väl det enda positivt om det tar ett tag att bli gravid, att man hinner följas åt och glädjas mer åt varandra. Hoppas vi alla får fortsätta följas åt i en BF-tråd 🥰

• Jojjans
    InaNorlin skrev 2022-10-06 19:44:00 följande:

Hej alla, ny här på familjeliv. 

Jag är 30 år, har ordentlig PCOS, har vetat om de i 10 år, försökt aktivt då men sen lagt de på is pga mitt BMI. Har sedan tidig vår fått hjälp med stimulering av äggstockar, att få ägglossning osv. Har ont i brösten, ffa bröstvårtorn, känner mig spänd/stel i magen. Tog test idag, på eftermiddagen, och ser detta. Jag tror vi lyckats nu! 🙈😍

Ps! Strecket ser blått ut i verkligheten 🙈 DS! 

Tycker också jag ser något! Typ liga svagt som mina tester. Hur många dagar efter äl är du, vet du?
  • Jojjans
    TrueResolution skrev 2022-10-07 00:37:26 följande:

Grattis till er som börjat få plus hör. Kul att se lite hopp när allt känns dystert! 

ÄL+5 här bara och testoman som man ör håller man på att gå bananas för att man den här månaden skulle "ta det lugnt" "tänka på annat" men ändå hönger man här och tokanalyserar symptom... hehe 

är dock lite orolig och har sista månaderna börjat ge upp hoppet 4-6 dagar efter ägglossning om ingen nidblödning kommit? Vet inte varför jag hängt upp mig på detta men det känns som att ALLA får det nu och vart jag än löser så har alla fått en nidblödning vid graviditet (förstår att det inte är alla som i "alla" men ni fattar grejjen..) 

Hur vanligt är det egentligen? Ni som plussat eller har tidigare erfarenhet, har ni märkt av någon blödning när ägget fästs? 

Jag har blivit gravid 8 gånger, eventuellt en 9e nu, och har aldrig någonsin fått någon nidblödning. Ge inte upp hoppet för det!
  • Jojjans

Morgonens test. Vanligt rfsu överst och tidigt rfsu under. Såg typ ingenting inom testtiden mer än nån antydan på det vanliga testet. Men nu 10-15 min senare syns det tydligt på båda testen. Gissar att det är svårare att se eftersom det är så mörkt ute (fotade gårdagens test i dagsljus från fönstret). 

två bilder på samma test

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-10-07 06:23:48 följande:

Jojjans 
    skall Du ta något digitalt? Oskyldig Jag ser tydliga streck på dina test! De är dessutom vanliga fr 25.

Ja det röda är vanligt från 25, det gröna är tidigt  från 10. jag tror inte jag tar något digitalt, har otroligt många stickor från rfsu hemma så får nöja mig med dom. 

men för två månader sen fick jag ett tidigt missfall bara några dagar efter bim, så jag vågar inte ta ut segern i förskott även om det garanterat är något på gång?

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-10-07 07:04:10 följande:

Ja jag fick ju samma i augusti, två dagar över bim sen färdigt. Så jag är vaksam denna gång med. 

Men försöker njuta ändå och se det som ännu en målchans! 

Ja då är det ju bra att använda dem Du har Glad

hur känns allt för dig nu?

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-10-07 09:13:07 följande:
    Fast nu 15 min senare undrar jag är det något där ändå? Tror det bara är lite färgrester men..

Ja men jag ser också något! Tycker det är lite för nära teststrecket men det syns ju tydligt. Spännande! 

även mina test såg först blanka ut men blev sen tydligare efter 10 minuter. 

• Jojjans
    Magnolia010 skrev 2022-10-07 08:56:14 följande:
    Men 😍 Grattis föresten! Hoppas det håller i sig :)
    Tack ❤️☺️
  • Jojjans
    Magnolia010 skrev 2022-10-07 08:53:50 följande:
    Tack för svar Jojjans!
    Kryper sig dina symotom på eller är det ganska tydligt från ÄL fram til att du tester positivt? 
    Jag får så starka symtom numera när jag har ÄL, som håller i sig länge!! Så försöker avgöra vad som är efterverkar från det och vad som sedan övergår till en tänktbar graviditet 

Nej absolut inte direkt från äl, då är man ju inte gravid än så jag tänker att det vore omöjligt. 

men dagarna efter äl har jag väldigt mycket känningar som jag har varje månad, kopplat till äl. Först ömhet och fertilt sekret inför äl, sen nån molande värk intyg 3-4 dagar efter äl och ibland då även ömma bröstvårtor. 

sen brukar det vara stiltje i några dagar innan dom riktigt gravidsymptomen kommer. För mig har det alltid börjat med något svagt molande/ilande som kommit några gånger per dag, ihop med en sugande hunger. först runt bim har molandet kommit mer stadigt och bröstvårtorna blivit ömma osv. 

igår kände jag ingen molvärk och var så uppgiven och ledsen, men nu när jag tänker tillbaka så hade jag en känsla som kändes mer som ett pirr, som kolsyra i bäckenet liksom. låter jättekonstigt men kan inte beskriva det bättre. 

äl+10 idag och nu känner jag något mer malande, väldigt väldigt svagt, nästan hela tiden. Och sjukt hungrig men inte vanlig hunger utan mer som att det är ett svart sugande hål i magen. 

Svar på tråden BIM oktober - 2022