Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM oktober - 2022

Cocachins skrev 2022-10-07 10:02:23 följande:
    Tack snälla för din kommentar behövde verkligen någon att bolla detta med. Exakt så som du skriver så tycker jag också det är lite för nära teststrecket! Plus att färgen ser ut att ha blivit kladdig så är kanske bara det? Men vad spännande allt blev nu ändå haha, nu måste jag ju ta ett nytt test senare idag. Eventuellt även gå och köpa något med större känslighet, detta är ju från 25. 

Ja gör det!! skulle isåfall inte köpa rfsu testa tidigt, för dom har aldrig blivit starkare än rfsu vanliga (25) för mig. Men vad spännande!

är du säker på när äl var Eller kan den ha kommit lite senare?

jag funderar faktiskt på att köpa ett digitalt idag, äve om jag är säker på att jag ser något så vill jag gärna ha det tydligt för andra haha (Typ sambon, vården osv). Det känns ju lite hemskt att jag tänker så, men jag vill liksom ha bevis till vården ifall jag får upprepade missfall så jag blir trodd. 

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-10-07 10:45:37 följande:
    Tack för tips om vad jag inte ska köp för test, har så dålig kolla på vilka som är bra och inte. Hur länge behöver jag ha väntat med att kissa räcker 3 h? Kan jag ta nu på dagen? Riktigt otålig nu haha..

Förstår till 100% du vill ta ett digitalt test, det kommer jag också vilja bekräfta med sen om även det tidiga testet skulle visa något. Kanske lika bra för mig att köpa det också nu så har jag det hemma om det skulle bli aktuellt sen.. Heter det clea blie digitalt? Med veckoindikator?

Ja men jag har rätt bra koll på äl, kan max diffa någon dag om ens det. Har väldigt regelbunden cykel. Plus tog äl tester. Så med hög sannolikhet är det Äl+13 idag. Brukar alltid ha Äl på cd 13 och sen kmr mensen på cd 27 vilket då är imorgon. 

Så spännande! Jag tror absolut du kan ta testet i em. Om du tittar på mina bilder på testet från igår så hade jag bara hållt mig i 2 timmar och var på äl+9. 

men det viktigaste är ju inte hur länge du hållt dig, utan att urinen är koncentrerad, alltså inte dricka så mycket. 

jag har dock dålig koll på digitala test, har alltid föredragit stickor så man kan bedöma själv. 

• Jojjans

28/9 Trana123 Plus
    2/10 Ida123 Plus
    5/10 katch91 plus
    10/10 Jojjans plus

4/10 ettanvandarnamn123

Beräknad BIM

1/10 Caaamilla
    1/10 MammaHmor
    2/110 trefaldigmärtareikärlek
    4/10 medioker
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti
    4/10 jordgubbsfelle
    6/10 Hannis1983 
    7/10 ametisten91
    7/10 MissTC
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    13/10 TrueResolution
    14/10 Boomsin
    15/10 Roxwell 
    15/10 Smulan57
    16/10 maymom
    16/10 Magnolia010
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    17/10 Amaaanda00
    17/10 Barbrastreisand 
    17/10 Anile
    18/10 JSAG
    18/10 barnlängtan2021
    18/10 Banananne
    20/10 Cattis123
    20/10 Ellie0411
    20/10 pappersdocka
    26/10 Alleb
    26/10 Melsson 
    30/10 Nellygirl93
    ??/10 sanlin90
  • Jojjans

HURRA 😍😍😍 nu finns det inga tveksamheter längre, just nu ÄR jag gravid.

Nu börjar den riktiga kampen för min del, som haft 4 missfall mellan vecka 5-21. Men just nu ska jag bara vila i glädje ☺️❤️

• Jojjans
    Jojjans skrev 2022-10-07 13:31:58 följande:

HURRA 😍😍😍 nu finns det inga tveksamheter längre, just nu ÄR jag gravid.

Nu börjar den riktiga kampen för min del, som haft 4 missfall mellan vecka 5-21. Men just nu ska jag bara vila i glädje ☺️❤️

Och appropå digitala test så är detta clearblues vanliga digitala med veckoindikator, taget idag på bim-3 - äl+10. 
  • Jojjans
    Katch91 skrev 2022-10-07 13:41:31 följande:

GRATTIS JOJJANS Hjärta
    igenkänningsfaktor där på bilden med den hastigt öppnade förpackningen!

Underbara nyheter {#emotions_dlg.flower}

haha ja stannade till på en offentlig toalett och testade i en pappmugg jag tiggde till mig på en butik 😂 för jag klarade inte av att vänta tills ikväll

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-10-07 13:08:01 följande:

Tog nyss ett clear blue testa ultra tidigt eller vad det heter som mäter från 10 miu/ml, och det var totalt blankt. Hade inte kissat på 4 h. Så det var nog bara nån konstig färgrest på testet imorse. Jag har många vanliga test hemma så tar nog ett nytt sådant imorgon, men imorgon är ju BIM också (och brukar ha regelbunden mens) så borde få ett svar inom närmsta 1-2 dygnen tänker jag. Men denna lilla test förvirring som uppstod imorse har ju inte gjort mig mindre besatt av att få ett snabbt svar nu haha

vad tråkigt att det inte verkade vara ett riktigt test. Men man vet aldrig förens mensen verkligen kommit!

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-10-07 19:19:20 följande:
    Stort grattis! Håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu{#emotions_dlg.flower}

TACK! håller tummarna för dig också att plusset dyker upp snart 🌺

• Jojjans

Jag vet inte hur vanligt det är eller om jag får höga hcg-nivåer tidigt, men jag känner just nu att extra tidiga/känsliga test känns helt bortkastade. Plussade med en helt vanlig sticka med em-urin på äl+9, och vanligt digitlat på äl+10, båda med eftermiddags-urin. Ska garanterat aldrig mer köpa ett tidigt om jag ska försöka bli gravid någon mer gång 😅

• Jojjans
    smulan57 skrev 2022-10-08 08:27:45 följande:

Stort grattis Jojjan! ❤️ 

Jag är själv på ÄL + 10 /  BIM-6 men än känns det för tidigt att testa.. Jag vet inte ens om det är för tidigt att ha lite känningar. Har haft en molande värk till och från och känningar i vänstra nedre sidan på ett sätt jag inte upplevt förut. Men jag vet mycket väl att det kan vara kroppen som spelar en ett spratt. 

Hur många dagar innan BIM fick du positivt Jojjans? :) 

Tack ❤️ Jag räknar aldrig dagar innan bim utan alltid dagar efter äl. alla har ju olika långt mellan äl-mens så därför blir det missvisande att räkna så ☺️
    Jag har 12 dagar mellan äl och bim (kortare än medel alltså) och har bim på måndag. Dom test som lovar positivt på bim-6 utgår ifrån en standard-menscykel med 14 dagar mellan äl-mens står det i det finstilta. 

I måndags på äl+6 började jag känna av nån slags ilningar/pirrningar i bäckenet och svag molvärk både runt livmodern och upp mot ryggen. Och sen kom en extrem hunger som känns som ett starkt sug i magen vilket glr mig helt matt och nästan yr. 

testade positivt med vanligt test på äl+9 men då var det extreeeemt svagt, lite tydligare dagen efter på äl+10 och då fick jag också positivt på ett vanligt digitalt. Alltså tror jag absolut att det skulle vara möjligt för dig att testa. Lycka till!

Svar på tråden BIM oktober - 2022