Cocachins skrev 2022-10-07 10:45:37 följande:
Tack för tips om vad jag inte ska köp för test, har så dålig kolla på vilka som är bra och inte. Hur länge behöver jag ha väntat med att kissa räcker 3 h? Kan jag ta nu på dagen? Riktigt otålig nu haha..
Förstår till 100% du vill ta ett digitalt test, det kommer jag också vilja bekräfta med sen om även det tidiga testet skulle visa något. Kanske lika bra för mig att köpa det också nu så har jag det hemma om det skulle bli aktuellt sen.. Heter det clea blie digitalt? Med veckoindikator?
Ja men jag har rätt bra koll på äl, kan max diffa någon dag om ens det. Har väldigt regelbunden cykel. Plus tog äl tester. Så med hög sannolikhet är det Äl+13 idag. Brukar alltid ha Äl på cd 13 och sen kmr mensen på cd 27 vilket då är imorgon.
Så spännande! Jag tror absolut du kan ta testet i em. Om du tittar på mina bilder på testet från igår så hade jag bara hållt mig i 2 timmar och var på äl+9.
men det viktigaste är ju inte hur länge du hållt dig, utan att urinen är koncentrerad, alltså inte dricka så mycket.
jag har dock dålig koll på digitala test, har alltid föredragit stickor så man kan bedöma själv.