• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Amaaanda00

Blir galen på att vänta, tog ett clearblue testa tidigt idag som va negativt. ÄL+9 och har BIM på måndag 17/10. Men kollar jag upp på clearblues hemsida och skriver in när min nuvarande menscykel började 21/9, hur lång menscykeln jag brukar ha 26dagar och när jag testade positivt på ägglosningstest 4/10, ägglossning 6/10 bekräftat med temp ökning 7/10. så tycker dom att jag inte kan börja testa fören imorgon? 16/10? 

• Cattis123
    Amaaanda00 skrev 2022-10-15 10:51:18 följande:

Blir galen på att vänta, tog ett clearblue testa tidigt idag som va negativt. ÄL+9 och har BIM på måndag 17/10. Men kollar jag upp på clearblues hemsida och skriver in när min nuvarande menscykel började 21/9, hur lång menscykeln jag brukar ha 26dagar och när jag testade positivt på ägglosningstest 4/10, ägglossning 6/10 bekräftat med temp ökning 7/10. så tycker dom att jag inte kan börja testa fören imorgon? 16/10? 

Ja väntan är alltid så låång! Men ta ett nytt imorgon då! Om du som mig inte kan vänta till bim Skrattande
  • Amaaanda00
    Cattis123 skrev 2022-10-15 13:12:49 följande:
    Ja väntan är alltid så låång! Men ta ett nytt imorgon då! Om du som mig inte kan vänta till bim Skrattande
    Jaa jag kommer nog ta ett nytt imorgon också. men tycker just att det är så konstigt att hemsidan säger att första test dagen är 16/10 när jag har BIM 17/10? Och det är ett test tidigt test? som är 6 dagar tidigare. Om det kanske har med att jag har lite kortare lutefas att göra? Min lutefas är ju cirka 11/12 dagar. har för mig att någon på familjeliv skrivit att testen är utifrån om man har en lutefas på 14 dagar? aja det är så snurrigt i mitt huvud.. och som sagt väntar är så låååång 
  • Cattis123
    Amaaanda00 skrev 2022-10-15 13:28:18 följande:
    Jaa jag kommer nog ta ett nytt imorgon också. men tycker just att det är så konstigt att hemsidan säger att första test dagen är 16/10 när jag har BIM 17/10? Och det är ett test tidigt test? som är 6 dagar tidigare. Om det kanske har med att jag har lite kortare lutefas att göra? Min lutefas är ju cirka 11/12 dagar. har för mig att någon på familjeliv skrivit att testen är utifrån om man har en lutefas på 14 dagar? aja det är så snurrigt i mitt huvud.. och som sagt väntar är så låååång 
    Ja mer än en dag innan bim borde man ju få utslag... Skumt. Skönt med kort cykel  iafGlad
  • Jojjans
    Amaaanda00 skrev 2022-10-15 13:28:18 följande:

fast 6 d att ar tidigare är om man har äl på dag 14 i en 28-dagarscykel. När man kan testa avgörs ju helt av hur många dagar efter äl man in, inte hur många dagar innan bim. Det skriver dom bara för ett säljknep, i det finstilta står det vad dom menar. 

• Amaaanda00
    Jojjans skrev 2022-10-15 14:15:05 följande:

fast 6 d att ar tidigare är om man har äl på dag 14 i en 28-dagarscykel. När man kan testa avgörs ju helt av hur många dagar efter äl man in, inte hur många dagar innan bim. Det skriver dom bara för ett säljknep, i det finstilta står det vad dom menar. 

Okej, så då kan det stämma att jag inte kan testa fören imorgon då? Just pga jag har så kort lutefas? Idag är jag ju bara på ÄL+9/10 imorgon blir det ju ÄL+10/11? 
  • smulan57

Har BIM idag, inget spår av mens men negativt test. Jag ställer nog in mig på att denna månad är körd, tar nya tag till nästa cykel och väntar in mensen. Grattis till alla er som plussat och lycka till åt alla ❤️

• Nellygirl93

Enligt FLO appen ska jag h ägglossning idag, och testat med CB ÄL test sen i onsdags för att vara på säkra sidan, men endast Negativa än. Enligt en annan sida beräknas ÄL ske på måndag. Men fortsätter testa och hoppas min ÄL inte är helt knas nu.. 🙏🏼

• Sanlin90

Vet att man inte kan tracka temp mitt på dagen men efter min senaste äl hade jag på dagen 36,80 ca fram till mens och efter mens gick den ner till 36,40 ca sen har jag känt mig så varm sen jag börja ha det här bruna så tog tempen igår och idag, igår 37.0 och idag 37,14 känns som mina bröst är annorlunda dom känns större och ömmar till ibland

Svar på tråden BIM oktober - 2022