Drömmenom3 skrev 2022-09-25 18:27:36 följande:
Stort grattis till 27 äggblåsor och hela 16 befruktade ägg! Tror stenhårt på att ert guldägg finns bland de befruktade! Stor chans att ni får till frysen också .
Låter klokt av din läkare att inte vilja riskera att du blir sämre. Och FET är det ju många som blir gravida av .
Det positiva med det är ju om inte annat att man då inte är påverkad av alla medicinering vid färskförsök. Förstår att fetman kännas segt att behöva vänta men din hälsa går först och jag tror på ert/era blivande FET!
Jag kommer som sagt testa på tisdag 3 dagar innan testdag, då det tidigare varit min tur-testdag?. Men , men tror dessvärre inte att det funkat denna gång. Känner mig precis som före mens ; lite tung i huvudet, chokladsugen och lite svullen.
Men så länge jag inte blöder finns väl en liten chans antar jag :)
Drömmenom3 testade du dig idag? Håller tummarna för ett plus ❤
Shiny visst är boken bra?! 🤩
Wow så fantastiskt resultat med 16 befruktade ägg och inte konstigt då heller att ni måste pausa. Risken är ju annars att du får en rejäl överstimulering om du blir gravid. Hcg hormoner kan nämligen trigga igång det även om man mår bra vid återföringen. Och det vill man ju verkligen inte att det ska ske om det visar sig att man lyckades bli gravid. Håller dock tummarna för att du redan vid nästa cykel ka få det återfört så du slipper vänta 2 månader. ❤
Igår märkes det att ovitrellesprutan gick ur kroppen. Har inte längre ömma bröst och inte samma molande värk eller svullenhet. Däremot fick jag nytt symptom idag och det var yrsel. Läste att det är en av biverkningarna man kan få av utrogestan tabletterna.
Fick också brev hem igår att de har fryst ett ägg som klarade sig till dag 6. Hade såklart önskat fler då det var 3 kvar dag5 men ändå tacksam att vi fick ett ägg som överlevde till frysen 🙏