Anonym (Shiny) skrev 2022-09-22 17:18:51 följande:
Lilleplutt, tack för pepp! Härligt att höra att man i vissa fall kan få återföra trots allt. Hoppas verkligen att läkaren inte hittar någon vätska i buken och ger oss grönt ljus.
Hur gick det med din återföring? Håller verkligen tummarna för att du just nu har ett fint embryo att ruva på! ❤️🤗
Intressant med kosttillskotten, jag har också ätit extra tillskott. Bland annat Q10, zink, folsyra, inositol och för ett par veckor sedan började jag också med melatonin. Min sambo tar också lite extra, bla Omega 3. Vet inte om detta påverkar i någon väsentlig grad men tänkte att det kunde vara värt ett försök.
Drömmenom3, gud vad spännande för dig att det börjar närma sig test. Håller alla tummar och tår för att din väntan slutar med ett stort och fint pluss! ❤️✊
Imorgon är det dags för äggplock för mig. Är spänd på hur det kommer att bli. Hur kändes det för er i kroppen innan äggplock? Var ni svullna om magen?
Jag håller alla tummar och tår att ni får gå vidare med åteföring idag!!! ❤🙏
Låter lite som tillskotten som rekommenderas I boken It starts with the egg. Har du inte läst boken så kan jag varmt rekommendera den!
jag tror innerligt att tillskotten har hjälpt! Vi fick en riktigt fin blasocyst på dag5 tillbaka. 3 odlar de vidare tills igår (dag6) och förhoppningsvis finns det någon kvar att frysa. Vi har aldrig haft så många ägg kvar på dag 5! 🥰
Nu hoppas jag innerligt att fröet gror på och orkar snart implantera sig 🙏
Själva äggplocket gick MYCKET bättre denna gång. De hade noterat hur ont jag hade förra gången så den här gången fick jag alvedon via dropp och muskelstimulator tens på magen som fick mig att ta bort fokus på själva äggplocket . Så otroligt skönt att jag slapp smärta . Jag var också svullen innan plocket tror det är rätt vanligt.
Efter äggplocket har jag varit öm och det är vanligt om de plockar så många ägg då man har lätta blödningar i äggblåsorna. Nu mår jag mycket bättre och är inte alls lika svullen men jösses mina bröst har varit så ömma ända sen dag 3 när vi startade behandlingen. Får ha dygnet runt en top på mig för att bröstvårtorna är konstant styva.😂 Hade så även på vår första behandlingen .
Lycka till idag! 🥰