• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-10-27 08:53:27 följande:

Fick omslag imorse äntligen Skrattande konstigt dock att dom lila clearblue visade negativt igår när gubben borde blinkar..  
    Avbokade ul tiden och återföring bokad 2/11 

Åh vad spännande!

Det är ju jättesnart. Håller tummarna hårt !

• Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2022-10-25 18:01:11 följande:

Åh vad spännande att du snart är igång igen! Hoppas också att det går vägen denna gång! ✊ 

TackHjärta
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2022-10-29 19:11:42 följande:

Åh vad spännande!

Det är ju jättesnart. Håller tummarna hårt !

Tack snälla Glad
  • Anonym (Shiny)

Lycka till med återföringen Loppan1994! ✊🌸

• Loppan1994
    Anonym (Shiny) skrev 2022-11-02 07:19:46 följande:

Lycka till med återföringen Loppan1994! ✊🌸

Tack Glad
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-11-02 07:38:58 följande:
    Tack Glad

Loppan: Gick återföringen bra?
    Hoppas du ruvar på ett guldembryo nu.

• Drömmenom3

Halloj allihopa!

Är på dag 8 i cykeln idag och var på första ul:et imorse inför FET.
    De två största äggblåsorna var runt 13 cm . Jag ska tillbaka på måndag men hon förklarade det så att om jag får utslag på ÄL-test söndag eller måndag är denna cykel körd för då krockar återföringen med helgen? Höll på att smälla av ! Ingen har informerat mig om att det inte blir nåt om det faller på en helgdag. Känns så himla snopet. Vi går privat , betalar en massa för detta och jag tycker det är himla dåligt att man då inte kan få göra en återföring på en helg . När vår äldsta son blev till fick man det. 
    Känner min kropp och vet att det är stor risk att jag kommer få utslag på ÄL - testen söndag eller måndag . Känner mig redan nu såsom jag gör inför ÄL. Känns så jäkla surt att vänta in en ny cykel  - där kanske samma sak händer igen dessutom! Demon

Hur är det där ni går? 

• Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2022-11-04 13:01:37 följande:

Loppan: Gick återföringen bra?
    Hoppas du ruvar på ett guldembryo nu.

Det gick bra, såg ut som ett litet päron i formen och så såg man så tydligt det som ska bli fostret.. är så nervös nu, tror verkligen på detta ägget men vågar inte för mycket Hjärta

Funderar även på om man får sätta in ett nytt i cykeln som blir direkt eller om man då måste vänta till nästa riktiga mens?

Men vad konstigt att ni inte kan göra återföring om de skulle bli äl på söndag för då är ju fredagen 5 dagar framåt.. och speciellt som du säger att ni betalar massa pengar, våran klinik har öppet på helgen så tycker nästan alla borde ha de som regel speciellt i en sån här process där kroppen är så olika.. 
    Mitt ägg va 17 dagen jag fick utslag på testet och då skulle de släppa dagen efter sa han. 
  • Anonym (Shiny)

Drömmenom3
    Skönt att du är igång! Jag väntar fortfarande på mens, är på dag 38 nu så det är riktigt segt. Min kropp känns helt avstängd, ingen ägglossning och ingen mens. Men kanske beror det också på överstimuleringen.. Min klinik ska ringa mig på måndag och diskutera hur vi går vidare.

Förstår att du blir orolig för att det ska sammanfalla med helgen om de har stängt. Jag frågade min klinik och jag förstod det som att de går in extra på helgen vid behov. Hade precis samma tanke som du och tycker att det är fullt rimligt med tanke på att det är privat och med tanke på priset.

Håller tummarna för att det ordnar sig för dig! 

• Orkidé8181

Hej, förlåt tror jag missat ditt svar/ inlägg :/

sitter å slösurfar i tråden då jag just nu går å väntar på mens så vi kan börja med sprutorna igen :)

ja inför andra ggn hände de dosen, första vändan endast Gonal f, andra vändan höjde de dosen Gonal f plus la till menopur så blev många stick, framförallt på slutet :/ 
    men det gick förvånansvärt bra :)

samt icsi ( gjordes inte första vändan ) fick tillbaka 2 embryon andra gången :)

Så nu hoppas vi på tredje gången gillt :)

hur går det för dig/ er? 

Jag pausar ibland härifrån för att inte blir totalt uppäten av den här ivf karusellen ?

Drömmenom3 skrev 2022-10-19 17:10:13 följande:

Välkommen hit!

Roligt att vi är fler här inne som kan dela erfarenheter och peppa varandra !

Ändrade ni nåt i behandlingen efter ert första försök eftersom utfallet blev bättre ? Vad jag förstår kan det annars vara så att det kan skilja sig från gång till gång trots samma mediciner och doser. Gör ni vanlig IvF eller ICSI förresten?

Låter som ditt AMH är riktigt bra ! Är också 41 och hade 2.0 och det var jättebra för min ålder sa de. 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?