• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Loppan1994

Morgonens test, rd 6... plusset är lite starkare idag.. Får hålla mig en vecka nu och hoppas de stannar Hjärta

• Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2022-11-07 18:59:38 följande:

Hej allihop,

gör ett nytt försök att hoppa in här.
    skriver ibland, men inte alltid meddelandena går iväg :/ 

så spännande att läsa om era ivf resor :)

vi började med sputomgång 3 igår.
    Gonal f 300 och menopur 150 

Så nu är det bara att börja hoppas igen?
    har haft ett uppehåll sedan maj så nu känns det som kroppen fått vila lite :)

Håller tummarna att ni får ut massa fina ägg. 
    Tror uppehåll gör gott för kroppen Glad
  • Loppan1994

Va nyss på apoteket och köpte ett digitalt, kunde inte låta bli och det står gravid 1-2 Gråter är så glad Hjärta

• Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2022-11-08 06:05:06 följande:
    Håller tummarna att ni får ut massa fina ägg. 
    Tror uppehåll gör gott för kroppen Glad
    TackHjärta

Ja var nog bra både fysiskt och psykiskt med en paus Glad
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2022-11-08 15:36:18 följande:

Va nyss på apoteket och köpte ett digitalt, kunde inte låta bli och det står gravid 1-2 Gråter är så glad Hjärta

Och wow!!
    stort stort grattis!Hjärta
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2022-11-08 18:57:05 följande:
    Och wow!!
    stort stort grattis!Hjärta
    Ja jag kände det oxå när vi hade en paus under sommaren att det var behövligt :) tack snälla Hjärta
  • Anonym (Shiny)

Loppan1994
    Stort grattis till plusset! 👌 Måste kännas fantastiskt! 🤩

Drömmenom3
    Härligt att höra att du fick en bra tajmning på ägglossningen! 😊 Stort lycka till nu! 

Orkide8181
    Spämnande att du är igång med sprutorna! ✊

För mig har inget nytt hänt, väntar fortfarande på mensen. Är på dag 43 nu utan mens. Fick i alla fall Provera utskrivet som jag började med igår. Så nu ska det väl förhoppningsvis en blödning komma inom ett par veckor. Jag vågade inte vänta in en naturlig mens för att jag såg att om det skulle dröja för länge så skulle FET krocka med julhelgen. Nu ska det förhoppningsvis bli av någon gång under första halvan av december. Men för mig är denna väntan näst intill outhärdlig?

• Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2022-11-09 10:53:24 följande:

Loppan1994
    Stort grattis till plusset! 👌 Måste kännas fantastiskt! 🤩

Drömmenom3
    Härligt att höra att du fick en bra tajmning på ägglossningen! 😊 Stort lycka till nu! 

Orkide8181
    Spämnande att du är igång med sprutorna! ✊

För mig har inget nytt hänt, väntar fortfarande på mensen. Är på dag 43 nu utan mens. Fick i alla fall Provera utskrivet som jag började med igår. Så nu ska det väl förhoppningsvis en blödning komma inom ett par veckor. Jag vågade inte vänta in en naturlig mens för att jag såg att om det skulle dröja för länge så skulle FET krocka med julhelgen. Nu ska det förhoppningsvis bli av någon gång under första halvan av december. Men för mig är denna väntan näst intill outhärdlig?

Vilken pärs att behöva vänta så länge som du nu gjort Hjärta. Bra att du fått hjälp med att ? kicka igång ? en blödning. Du är så värd att få tillbaka en av era blastisar nu! 
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-11-08 15:36:18 följande:

Stort grattis! Så underbart! 
  • Loppan1994

Nu har värken försvunnit i livmodern/äggstockarna och testet visade 2-3v igår. Meen såg när jag tog lutinusen att det var rosa färgat igår och även nu på morgonen var det samma :( hoppas bara de är irriterat men känns inte som det gick vägen nu heller 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?