• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2022-12-08 21:39:58 följande:
    Jag är kvar :)

blev dock inget denna gång :(
    hade testdag igår?

vi har dock 2 fina blastisar i frysen som vi ska få tillbaka efter jul/ nyår :) 

Vad tråkigt! 

Men två blastisar kvar är toppen! Försök att njuta av jul och nyår nu och ladda batterierna ordentligt så kommer nya chanser snart! {#emotions_dlg.flower}

• Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-12-09 00:09:26 följande:
    Men vad skönt då! Ja 12st låter som ett bra antal! Får du göra återföring till helgen nu då? :) 

Håller tummarna för att det blir många befruktade! 

Har precis varit på återföring och hör och häpna! 

Endast ett av de 12 äggen var omoget men alla de andra 11 var befruktade Hjärta
    Jag fick ett idag och de resterande 10 ska de odla vidare ? Höll på att tappa hakan! Nu kommer säkert flera av de stanna i utvecklingen men läget just nu känns fantastiskt! 

Eftersom jag nojar över överstimulering frågade jag hur det såg ut och lite vätska  hade jag men hon sa att det är väldigt vanligt efter ett äggplock. Hon var inte särskilt oroad men lova att jag inte blir det kunde  hon ju inte såklart. Hon sa att det är bra att vila mycket och dricka ordentligt och hålla koll på magomfånget. 

Håller tummarna för att slippa det  eftersom vi ska iväg och resa och allt. 

• Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2022-12-09 00:11:11 följande:
    Vad tråkigt att det inte blev nått! :( 

Hoppas ni har bättre tur nästa återföring! :)
    Tack :) 
    ja man lever ju på hoppet :)

min kropp blev lite trött efter denna gång känner jag?
  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2022-12-09 15:32:18 följande:

Vad tråkigt! 

Men två blastisar kvar är toppen! Försök att njuta av jul och nyår nu och ladda batterierna ordentligt så kommer nya chanser snart! {#emotions_dlg.flower}

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2022-12-09 15:42:18 följande:

Jag fick ett idag och de resterande 10 ska de odla vidare ? Höll på att tappa hakan! Nu kommer säkert flera av de stanna i utvecklingen men läget just nu känns fantastiskt! 

Eftersom jag nojar över överstimulering frågade jag hur det såg ut och lite vätska  hade jag men hon sa att det är väldigt vanligt efter ett äggplock. Hon var inte särskilt oroad men lova att jag inte blir det kunde  hon ju inte såklart. Hon sa att det är bra att vila mycket och dricka ordentligt och hålla koll på magomfånget. 

Wow vilken bra utdelning!!

håller alla tummar och tår för er nu :)
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2022-12-09 15:42:18 följande:

Wow 11 är ju jätte bra, hoppas många av dom utvecklas :) 

Håller tummarna för att du inte blir överstimulerad nu! Och att ägget fäster !
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2022-12-09 16:24:31 följande:
    ja man lever ju på hoppet :)

min kropp blev lite trött efter denna gång känner jag?
    Förstår det! Du får vila upp dig ordentligt nu! :) 
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-12-09 19:17:37 följande:
    Wow 11 är ju jätte bra, hoppas många av dom utvecklas :) 

Håller tummarna för att du inte blir överstimulerad nu! Och att ägget fäster !
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2022-12-09 16:25:50 följande:
    Wow vilken bra utdelning!!

håller alla tummar och tår för er nu :)
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Loppan1994

Började komma rosa på pappret i söndags vid varje toabesök... vart så hela dagen igår med.. ringde kliniken som sa att antingen är det ingen fara, eller så är de på g att bli missfall :( skulle kontakta dom igen ifall de blir värre... men hur ska jag kunna slappna av till kubet om 4!?v 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?