• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2022-12-18 11:23:06 följande:

Drömmenom3 

Jag har haft en väldigt jobbig ruvartid. Det började med maginfluensa och därefter konstant hög feber i nästan en vecka och kraftig hosta. Tror inte att det har varit några bra förutsättningar. 

Idag kom det hur som helst en liten rosa blödning. Känner också av mensvärk så tyvärr är det nog kört denna omgång. 😢 Känns inte riktigt som att jag fick en ärlig chans denna gång. Men har som tur är några kvar i frysen. 

Hoppas att allt går bra för dig och att mensen inte kommer! 

usch vad tufft du haft det Hjärta Vad tråkigt att höra att du intre tror det funkat. Då är vi dock två. Tjuvtestade i söndags och det var minus. Nu har jag massa menskänningar så känner i hela kroppen att mensen är på G. Så himla trist - hade varit en sån fantastisk julklapp.
    Det som räddar mig från att helt bryta ihop är ,förutom alla julbestyr, våra två blastocyster i frysen samt våra älskade pojkar .

Se till att testa ändå- många får blodblandade flytningar fast de  är gravida. 

Stor kram {#emotions_dlg.flower}
    Vi ger inte upp 

• Anonym (Shiny)
    Drömmenom3 skrev 2022-12-19 22:58:35 följande:

usch vad tufft du haft det Hjärta Vad tråkigt att höra att du intre tror det funkat. Då är vi dock två. Tjuvtestade i söndags och det var minus. Nu har jag massa menskänningar så känner i hela kroppen att mensen är på G. Så himla trist - hade varit en sån fantastisk julklapp.
    Det som räddar mig från att helt bryta ihop är ,förutom alla julbestyr, våra två blastocyster i frysen samt våra älskade pojkar .

Se till att testa ändå- många får blodblandade flytningar fast de  är gravida. 

Stor kram {#emotions_dlg.flower}
    Vi ger inte upp 

Tack för dina fina och peppande ord. ❤️ Håller med, vi ger inte upp! 💪

Min blödning har faktiskt slutat nu så jag tänkte tjuvtesta imorgon eller på torsdag. 

Våra underbara pojkar är också lite av en räddning, tack och lov. Hur det än går så finns de alltid att glädjas över. 🥰

Stor kram 🤗
    Håller tummarna för oss! 

• Loppan1994

Hur går det för er? Jag har blött lite ljusrosa till och från i 3v så kände idag att jag orkar inte vänta till kub.. åkte till akuten och efter knappt 25 min var jag färdig. Så det var skönt att det gick smidigt för en gångs skull haha... men bebisens hjärta tickade på och imorgon går jag in i v 11 så känner mig lugnare nu ett tag iaf :) vill verkligen berätta för folk nu, men får nog vänta ett litet tag till 

• Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2022-12-20 12:32:54 följande:

Tack för dina fina och peppande ord. ❤️ Håller med, vi ger inte upp! 💪

Min blödning har faktiskt slutat nu så jag tänkte tjuvtesta imorgon eller på torsdag. 

Våra underbara pojkar är också lite av en räddning, tack och lov. Hur det än går så finns de alltid att glädjas över. 🥰

Stor kram 🤗
    Håller tummarna för oss! 

Men åh - då tycker jag den lilla blödningen låter lovande snarare! Hoppas att du fått ett fint Plus! Ser fram emot att höra från dig!

Här kom mensen exakt två veckor efter äggplocket och 4 dagar innan testdag så har faktiskt inte ens brytt mig om att testa då det känns så uppenbart att det misslyckats. 

Får se om jag gör det bara för att men är nu redan inställd på ett FET -försök i slutet på januari.

Är så glad att vi har våra två frysisar men samtidigt jätterädd att de inte heller ska ta sig. Innan vi köpte detta tre-pack sa vi att vi gör dessa försök och blindhet inget så är det så. Då stoppar vi där.
    Nu när vi är så nära detta ?slut? känns det dock väldigt jobbigt. Känns inte som att jag kommer kunna acceptera att det liksom är över om ni förstår vad jag menar. 
    Trodde att jag kanske skulle det men känns inte så nu.
    Det känns extra jobbigt eftersom vi fått ganska bra ?resultat? efter behandlingarna hittills; många befruktade och till frysen båda gångerna. Känns så nedrigt på nåt sätt.  Tänk om man bara visste om det skulle fungera en dag- då hade jag lätt kunna lägga alla pengarna har då det hade varit värt det. Hjärta

• Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-12-29 18:59:11 följande:

Hur går det för er? Jag har blött lite ljusrosa till och från i 3v så kände idag att jag orkar inte vänta till kub.. åkte till akuten och efter knappt 25 min var jag färdig. Så det var skönt att det gick smidigt för en gångs skull haha... men bebisens hjärta tickade på och imorgon går jag in i v 11 så känner mig lugnare nu ett tag iaf :) vill verkligen berätta för folk nu, men får nog vänta ett litet tag till 

Åh vad härligt att höra! Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Drömmenom3

Så tyst det är här? 
    Skulle vara så roligt att höra hur det går för er alla? {#emotions_dlg.flower}

Själv väntar jag på nästa cykel för att kunna göra FET.

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-01-08 22:08:36 följande:

Så tyst det är här? 

Hej, 

jag är i samma sits som dig :)

har 2 st i frysen, hade mens förra veckan så vi kör nästa cykel :)
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2023-01-08 22:08:36 följande:

Så tyst det är här? 

Hej! 
    Jag ska på ultraljud imorgon.. började med trombyl igår kväll pga havandeskapsförgiftning i tidigare graviditet. Är förhoppningsvis i v 12+2 idag, sjukt nervös och overkligt 
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-01-09 08:36:06 följande:
    Hej, 

jag är i samma sits som dig :)

har 2 st i frysen, hade mens förra veckan så vi kör nästa cykel :)
    Ok! Då ligger vi ganska  lika. Jag bör få mens nästa vecka så FET blir runt månadsskiftet  Skäms
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2023-01-09 09:08:31 följande:
    Hej! 
    Jag ska på ultraljud imorgon.. började med trombyl igår kväll pga havandeskapsförgiftning i tidigare graviditet. Är förhoppningsvis i v 12+2 idag, sjukt nervös och overkligt 

Men oj! Stackare!
    Hur mår du och hur upptäcktes det? 

Hoppas allt ser bra ut imorgon ! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?