• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Anonym (Shiny)

@Drömmenom3

Härligt att höra att du också är igång med ruvande. 🥰

Jag gjorde FET i lördags. Var dock sjuk när jag gjorde överföringen och är det fortfarande. Haft feber i flera dagar och blev rekommenderad att använda febernedsättande läkemedel. Hoppas det inte har påverkat mina chanser. 

@Loppan1994
    Håller tummarna att det inte är någon fara! 

• Loppan1994
    Anonym (Shiny) skrev 2022-12-14 08:56:06 följande:

@Drömmenom3

Jag gjorde FET i lördags. Var dock sjuk när jag gjorde överföringen och är det fortfarande. Haft feber i flera dagar och blev rekommenderad att använda febernedsättande läkemedel. Hoppas det inte har påverkat mina chanser. 

@Loppan1994

Tack! Det har inte kommit nått sen i måndags kväll och igår kom första spyan så antar de är okej... bara att vänta 4v till ul.. 

Håller tummarna för er nu!! När har ni TD?
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-12-13 00:33:54 följande:

Började komma rosa på pappret i söndags vid varje toabesök... vart så hela dagen igår med.. ringde kliniken som sa att antingen är det ingen fara, eller så är de på g att bli missfall :( skulle kontakta dom igen ifall de blir värre... men hur ska jag kunna slappna av till kubet om 4!?v 

Jag hade lite småblödningar till och från i början när jag väntade vår äldsta son. Tror inte det är någon fara när det är så lite . Skillnad om man blöder som en mens. Blodblandade flytningar är rätt vanligt minns jag att bm sa till mig då.

Förstår att du längtar till UL! 
  • Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2022-12-14 08:56:06 följande:

@Drömmenom3

@Loppan1994

Åh vad roligt ! Då ligger vi väldigt lika just nu Skäms
    Jag har dessutom också blivit sjuk , dock ingen feber. Blev det på ruvardag 2 , är pådag 5 idag men mår redan bättre. Har hört vissa rön om att det kan vara bra att vara sjuk efter återföring då immunförsvaret är upptaget med att bekämpa infektionen och ?stör? och hindrar inte embryot att fästa. Vissa tar ju immundämpamde preparat för att bli gravida. Men vet inte om det påverkar?. man kan ju hoppas .
    Tycker dock det är jobbigt att nysa och hosta - känns som om embryot kastas runt därinne?. :)

Hur mår du annars? Känner du nåt särskilt/annorlunda? Du som ruvar påsen blastocyst borde kunnna testa snart? Men du kanske vill vänta. 
    Jag tycker det börjar bli jobbigt nu . Vill detta så mycket men är rädd att det misslyckas igen. Försöker tänka positivt med det är svårt ibland.

Blev dock väldigt glad att höra att de lyckats frysa 2 blastisar Hjärta En på dag 5 och en på dag 6. Kunde inte ha önskat oss bättre resultat med tanke på vår ålder och är så tacksam. Men som sagt ändå rädd - embryona kan ju se bra ut men de vet ju inte hur kromosomerna ser ut. Tänk om man kunde få sånt kollat . De verkar göra det på många ställen i USA. Tänk vad chansen borde öka då! 

Räckte det förresten med att de tinade ett av era embryon? Det är också en oro jag har - att de inte ska överleva upptiningen?

Krya på dig !

• Anonym (Shiny)
    Drömmenom3 skrev 2022-12-14 16:21:07 följande:

Åh vad roligt ! Då ligger vi väldigt lika just nu Skäms
    Jag har dessutom också blivit sjuk , dock ingen feber. Blev det på ruvardag 2 , är pådag 5 idag men mår redan bättre. Har hört vissa rön om att det kan vara bra att vara sjuk efter återföring då immunförsvaret är upptaget med att bekämpa infektionen och ?stör? och hindrar inte embryot att fästa. Vissa tar ju immundämpamde preparat för att bli gravida. Men vet inte om det påverkar?. man kan ju hoppas .
    Tycker dock det är jobbigt att nysa och hosta - känns som om embryot kastas runt därinne?. :)

Hur mår du annars? Känner du nåt särskilt/annorlunda? Du som ruvar påsen blastocyst borde kunnna testa snart? Men du kanske vill vänta. 
    Jag tycker det börjar bli jobbigt nu . Vill detta så mycket men är rädd att det misslyckas igen. Försöker tänka positivt med det är svårt ibland.

Blev dock väldigt glad att höra att de lyckats frysa 2 blastisar Hjärta En på dag 5 och en på dag 6. Kunde inte ha önskat oss bättre resultat med tanke på vår ålder och är så tacksam. Men som sagt ändå rädd - embryona kan ju se bra ut men de vet ju inte hur kromosomerna ser ut. Tänk om man kunde få sånt kollat . De verkar göra det på många ställen i USA. Tänk vad chansen borde öka då! 

Räckte det förresten med att de tinade ett av era embryon? Det är också en oro jag har - att de inte ska överleva upptiningen?

Krya på dig !

Ja, vi ligger ju precis i fas. 😊 
    Jag har testdag på självaste julafton. Är på RD 4 Nu. Får se om jag vågar testa lite tidigare, eller kanske senare. Vill inte bli ledsen och besviken på julafton, om inte annat så för barnens skull. 

Jag har haft ganska kraftig hosta men hoppas och tror att embryot ligger väl skyddat. Har också snappat upp det där med immunförsvaret, vet dock inte vad jag ska tro men tänker att det ligger utanför min kontroll hur det än ligger till. 

Är också rädd för att misslyckas. Själv vågar jag knappt hoppas, försöker vara beredd på att det kommer bli fler försök. Känner inget speciellt just nu. Jag är mest hängig från min virusinfektion. 

Grattis till två blastocyster!! ☺️ Det var ju jättebra resultat. Håller med dig om att det hade varit fantastiskt bra om vi i Sverige hade kunnat få kromosomerna kollade. Särskilt på oss äldre! Tänkte på det när kliniken sa att min blastocyst var av toppenkvalite, att vi inte vet ett skvatt om hur det ser ut inuti. Hade man kunnat rensa bort de embryon som inte har rätt förutsättningar så hade varje insättning haft väldigt bra förutsättningar och ökad chans till graviditet. Nu känns det som ett lotteri. 

Men tack och lov räckte det att tina ett embryo. Jag var jätteorolig för att de skulle behöva tina upp flera. Men kliniken lugnade mig och sa att de brukar klara upptining, ca 95 % gör det. 

Krya på dig också! 
    Och lycka till! ✊✊✊

• Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2022-12-14 16:05:58 följande:
    Jag hade lite småblödningar till och från i början när jag väntade vår äldsta son. Tror inte det är någon fara när det är så lite . Skillnad om man blöder som en mens. Blodblandade flytningar är rätt vanligt minns jag att bm sa till mig då.

Förstår att du längtar till UL! 
    Hoppas du har rätt :) 
  • Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2022-12-14 19:44:33 följande:

Ja, vi ligger ju precis i fas. 😊 
    Jag har testdag på självaste julafton. Är på RD 4 Nu. Får se om jag vågar testa lite tidigare, eller kanske senare. Vill inte bli ledsen och besviken på julafton, om inte annat så för barnens skull. 

Jag har haft ganska kraftig hosta men hoppas och tror att embryot ligger väl skyddat. Har också snappat upp det där med immunförsvaret, vet dock inte vad jag ska tro men tänker att det ligger utanför min kontroll hur det än ligger till. 

Är också rädd för att misslyckas. Själv vågar jag knappt hoppas, försöker vara beredd på att det kommer bli fler försök. Känner inget speciellt just nu. Jag är mest hängig från min virusinfektion. 

Grattis till två blastocyster!! ☺️ Det var ju jättebra resultat. Håller med dig om att det hade varit fantastiskt bra om vi i Sverige hade kunnat få kromosomerna kollade. Särskilt på oss äldre! Tänkte på det när kliniken sa att min blastocyst var av toppenkvalite, att vi inte vet ett skvatt om hur det ser ut inuti. Hade man kunnat rensa bort de embryon som inte har rätt förutsättningar så hade varje insättning haft väldigt bra förutsättningar och ökad chans till graviditet. Nu känns det som ett lotteri. 

Men tack och lov räckte det att tina ett embryo. Jag var jätteorolig för att de skulle behöva tina upp flera. Men kliniken lugnade mig och sa att de brukar klara upptining, ca 95 % gör det. 

Krya på dig också! 
    Och lycka till! ✊✊✊

Tack!
    Ja detta är verkligen lite av ett lotteri?
    Jag har testdag den 25:e! Väldigt lika med andra ord !

Idag känner jag mig dock inte alls särskilt hoppfull . Börjar få värmevallningar och andra känningar jag brukar få innan mens? Men man får väl inte ge upp hoppet änObestämd

Stort lycka till själv och hoppas du mår bättre .
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2022-12-14 19:59:20 följande:
    Hoppas du har rätt :) 
    Hur går det  för dig?
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2022-12-17 22:13:46 följande:
    Hur går det  för dig?
    Det går bra, mår förvånansvärt bra. Inget mer rosa på pappret sen måndags natt :) 
    Hur går det för dig?
  • Anonym (Shiny)

Drömmenom3 

Jag har haft en väldigt jobbig ruvartid. Det började med maginfluensa och därefter konstant hög feber i nästan en vecka och kraftig hosta. Tror inte att det har varit några bra förutsättningar. 

Idag kom det hur som helst en liten rosa blödning. Känner också av mensvärk så tyvärr är det nog kört denna omgång. 😢 Känns inte riktigt som att jag fick en ärlig chans denna gång. Men har som tur är några kvar i frysen. 

Hoppas att allt går bra för dig och att mensen inte kommer! 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?