Drömmenom3 skrev 2022-09-12 10:24:12 följande:
Härligt att det såg bra ut på VUL och att du inte har ont. Och oj vad många äggblåsor du har!
Jag gjorde äp imorse och det gick bra även om jag verkligen inte gillar att man blir så yr av medicinerna . Lite ont , eller snarare obehagligt, är det ju också men det tycker jag är mindre jobbigt faktiskt. Är en kontrollmänniska 😅
Fick iallafall ut 9 ägg vilket vi är väldigt nöjda med . Känns lagom. Lite svullen men har inte speciellt ont nu heller men det kanske kommer?.
Dock fick jag en endagskur antibiotika i förebyggande syfte då hon behövde sticka flera gånger på vänster sida där det var lite körigt att komma åt . Har du fått det någongång ? Fick Flagyl och Doxyferm. Jag som är en väldigt sparsam läkemedelsanvändare tycker det känns lite jobbigt men såklart förstår jag att det är viktigt för att slippa en ev infektion. Känns bara lite extra jobbigt då jag nyligen ätit penicillin mot urinvägsinfektiomen.
9 ägg är bra, heja dig!! Nu håller jag tummarna att alla ägg är mogna och blir befruktade!
Så bra att det inte gjorde ont, jag har tyvärr haft att varannan gång har det gjort otroligt ont under plocket och inte ens morfinet har hjälpt , sannolikt för att man har varit svullen av hormonerna. Är lite nervös hur det kommer vara på detta äggplock :/
Kommer inte ihåg vilket smärtstillande jag har fått men jag har tagit det när jag har kommit hem, mest för att ta det lugnt och bara slappna av utan att behöva känna av den molnande värken.
Jag tror som du säger att det ändå är bra att du tar medicinen, infektion pga plocket vill man ju helst slippa
Håller alla tummar och tår allt fortsätter gå bra för dig!