Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 18:51:11 följande:
#67Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 17:08:33 följande:
»Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.« Joh88.
Ett bibelcitat att beakta. Tröttsamt med elakheterna som regnar ner över TS. Och till vilken nytta? Som sagt att alla kan göra fel. Frågan är hur TS och TS man löser det här. För man är fortfarande två om ett förhållande. TS kan inte lösa situationen om mannen inte vill lösa den. Och då är det bästa TS kan göra, att låta honom gå. Finns inget nonchalant i det. Alls.
Ber om ursäkt om mina inlägg uppfattas som elakheter. Tycker fortfarande att det var starkt av ts att berätta för partnern. Inte ofta man ser det.
Men jag försöker bara få ihop logiken i bl.a tx sista inlägget.
Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 11:41:50 följande:
Jag förstår att mitt sätt att skriva framstår som att jag inte ångrar mig alls. Jag är rationell och saklig som person och kan resonera vettigt (i normala fall) Jag kan se på det här ur ett helhetsperspektiv och förstå hur min man mår. Dessutom förstår jag även att min otrohet var sjukt vidrig gentemot min familj och att jag inte kan komma med bortförklaringar.
Jag är ångestfull och har ej haft möjlighet till att äta ordentligt på flera veckor. Allt jag tänker på är den här skiten. Jag vill bara gå och krama min man. Säga upp mig. Visa för honom hur mycket jag ångrar mig.
På den andra sidan förstår jag att ingenting jag säger är trovärdigt och att jag förtjänar all ångest. Känner också att jag har egentligen ingen rätt till att må dåligt. Mina tankar som dyker upp upplever jag att jag har ingen rätt till att uttrycka för att det är jag som är skitstöveln i det här.
Ibland kan jag hata min egenskap. Jag vill agera panikartat, bryta ihop och allt det där. Men jag förstår samtidigt vidden av det här.
Se ovan understruket.
Vad jag förstår hände otroheten i fredags.
Berättade för mannen i söndags.
Varför så ångerfull i flera veckor innan själva otroheten så man inte ens kan äta?
Har hon tänkt på den här skiten flera veckor innan det hände? Eller räknade hon planeringen som otrohet oxå?
Om hon är ångerfull nu kan jag förstå, men flera veckor innan otroheten.....
Och trots detta ändå hoppa i säng med kollegan???
Trovärdigheten i tråden finns inget att säga om, men förstår att mannen inte lägger någon större vikt i vad än ts säger. Och visst har hon rätt i att må dåligt.
Dessutom har ts uttryckt tacksamhet för kommentarer, så hennes tankar hjälps att kommer på rätt spår.
Men om jag varit elak i mina kommentarer ber jag igen Ts hemskt mycket om ursäkt och hoppas hon kommer tillbaka.
"
Om hon är ångerfull nu kan jag förstå, men flera veckor innan otroheten....."
Det kan ju ha varit autocorrect som jävlas, det kanske ska stå "dagar", eller så är det som vanligt när någon gjort bort sig rejält, logiken haltar i den där lindrigare, alternativa sanningen.