• Anonym (Skitstövel)

Berättade att jag var otrogen.

Jag är en 35 åring kvinna som har varit tillsammans med min man i 15 år, varav 8 år som gift. Tillsammans har vi två barn, 8 år och 11 år. 

Som rubriken, jag har gjort mitt livs största misstag och låg med min arbetskollega en gång och vi hade pratat med varandra i ett par veckor. Saker och ting ledde till ett dåligt ligg. 

Berättade det för min man i söndags och av självklara skäl vill han skiljas. Jag mår förfärligt dåligt av det här och ångrar mig sinnessjukt mycket. Önskar mest av allt att han förlåter mig och att vi tar oss igenom det här tillsammans. Men jag förstår samtidigt att jag kan inte begära det från honom. 

Har jag rätt till att må dåligt? Kan jag förlåta mig? Hur går vi vidare? 

• Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.
  • Anonym (Anonym@)

Jag menar.. Det går ju inte ens att se som ett misstag om man nu kan rubricera otrohet som misstag. Din otrohet var planerad och genomförd.
    Sen sög tydligen sexet, och då började du älska din man istället. 

• Anonym (Skitstövel)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 01:15:27 följande:
    Ja då förstår jag din man. Jag hade "sparkat ut dig" omgående.

Det förstår jag. 

Vi får se hur det går med allting och vad utgången blir. 

• Anonym (Skitstövel)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-20 01:21:23 följande:

Jag menar.. Det går ju inte ens att se som ett misstag om man nu kan rubricera otrohet som misstag. Din otrohet var planerad och genomförd.
    Sen sög tydligen sexet, och då började du älska din man istället. 

Nej, det är inte misstag på samma sätt som när man ligger med någon på efterfesten eftersom vi snackade och planerade. Likväl var det mitt livs största misstag och din definition ser annorlunda ut jämfört med min. 

Jag har alltid älskat min man och jag står fast vid det. 

• Anonym (Normal man)

Eftersom ni har unga barn tillsammas behövs minst 6 månaders betänketid innan skilsmässan går igenom.

• Anonym (Anonym@)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 01:31:02 följande:

Nej, det är inte misstag på samma sätt som när man ligger med någon på efterfesten eftersom vi snackade och planerade. Likväl var det mitt livs största misstag och din definition ser annorlunda ut jämfört med min. 

Jo, det är ju ofta man ser att otrogna hävdar att dom alltid älskat sin man. Men kan du förklara hur man då iskallt kan planera att skada sin man så in i hel**te.
    Jag har aldrig fått en vettig förklaring till det.
  • Anonym (Fndn)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 21:53:43 följande:

Nej precis, det hände såklart inte helt plötsligt. 

Jag får rannsaka mig själv och fundera på mina tankegångar då det här hände. Jag är beredd på hans frågor och funderingar. Men han har inte riktigt kommit till mig och frågat. Han har varit mestadels förbannad och efterfrågat detaljer kring hur det här började och vad vi gjorde. 

Då har han ju börjat fråga iallafall. Har du berättat då? 
  • Anonym (Fndn)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 01:31:02 följande:

Okej jag trodde du råkade men nu har du ju planerat att vara med honom. Sen påstå att du inte vet hur du tänkte? Hur kan du inte veta varför det hände? Seriöst? 

Och att sitta där nu och sukta efter din man igen, usch. Stackars honom. Var med den nya istället. Du valde ju honom.

• Anonym (H)
    Anonym (wut) skrev 2022-07-19 20:57:47 följande:
    Fast grejen är att du projicerar, eftersom DU skulle kunna vara otrogen om du fick chansen så tänker du att alla andra också skulle göra det. Men det finns andra människor som har lite bättre moral och disciplin än du.
    Det är otroligt typiskt otrogna människor att ursäkta det med att alla skulle vara otrogna. 
    Jag har aldrig varit otrogen i något förhållande och har nu varit gift i 18 år. Som jag skrev alla kan göra misstag, så jag tycker det känns orättvist att döma andra människor. Se hur tex du ser på mig, hur din bild av mig inte kunde vara mer fel. Nej, fram med lite mer ödmjukhet och sluta döma människor vars liv/situation du inte har en aning om. 
  • Anonym (Man)

Jag är man och har funderat runt otrohet och hur jag skulle agera om min fru var otrogen. När vi nyligen blivit ett par såg jag henne kyssa en annan man hon inte kände sen tidigare. Det var ingen vänskaplig puss om man säger så. Hon var onykter, jag var nykter och kom på dem i en restaurang. Jag gick fram och avbröt deras hångel. Hon ångrade sig djupt och bad om ursäkt på alla vis under en lång tid. Jag tog beslutet att förlåta och vi är ff tillsammans 15 år senare. Men den händelsen satte djupa spår som jag jobbat med sen dess. Det har gått ganska bra att komma vidare. Men jag kan inte frigöra mig från tanken hur vårt förhållande skulle varit utan den där förbannade kyssen på fyllan. Så om min fru skulle vara otrogen på riktigt är jag helt på det klara med att jag inte skulle kunna förlåta henne och gå vidare i vår relation. Det skulle vara slut där och då. Jag skulle inte klara ens en hångelkyss på fyllan från hennes sida. Jag skulle ju aldrig kunna släppa tanken på hennes svek eftersom jag vet vilket jobb jag haft med det förra sveket. Om TS man ska kunna förlåta och gå vidare kommer det krävas väldigt mycket av honom, den saken är klar. Jag skulle inte orka. Det spelar liksom ingen roll vad han förlorar i form av hus och annat. Det handlar inte om sånt. Möjligen kan små barn få en människa att vilja stanna kvar. Men det blir jävligt plågsamt. Jag förstår honom. 

• Tecum
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 01:22:48 följande:

Det förstår jag. 

Vi får se hur det går med allting och vad utgången blir. 

Uppdatera oss gärna, det är nog många som varit och kommer att vara i en liknande situation.
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.