Anonym (Bollen) skrev 2022-07-21 09:02:24 följande:
#88Anonym (Jaha) skrev 2022-07-20 16:01:33 följande:
Jaha, men det har jag och TS sagt hela tiden.. Vill han gå, står dörren öppen. Dock, om man har barn, har man betänketid för att inte förstöra en familj utan eftertanke. Det finns många som trots allt kan lämna otrohet bakom sig och välja en bättre väg framåt. Jag ser inget som rätt eller fel. Men som sagt att betänketid är bra.
Det är naturligtvis oerhört nobelt av dig att tillåta TS make att använda sin lagliga och moraliska rätt att lämna TS och du är faktiskt mycket, mycket bättre än alla oss andra, men återigen:
Det finns ingen "betänktetid". Det finns ingen "boll". Ansökan är skickad och när ansökan är skickad så har man ansökt. Oavsett juridik. Om man har skickat ansökan så har man bestämt sig och då är det slut med betänketider även om det finns en "rent statlig" sådan som man måste vänta på efter sitt slutgiltiga beslut.
Bara för att det tar lite tid för ett ägarbyte av bil att gå igenom officiellt, betyder inte det att beslutet inte är fattat och bilen är såld och affären avslutad. Papprena är skickade.
Jag tycker det är oerhört nobelt och fint av Anonym (MoralRelativist) att flytta över skulden "förstöra en familj utan eftertanke" på TS man.
Jag citerar något mycket finare är
bibelcitat...kloka visdomsord från FLEn relation måste också tåla motgångar och ska bygga på ömsesidig respekt. Ni har en kris nu. Hur ni löser den är mest intressant, inte varför ni har den.
En relation ska bygga på ömsesidig respekt men när det har uppstått en rejäl kris p.g.a brist på respekt så är orsaken till krisen inte intressant.
Gissar att personen med kloka ord är skild.