molly50 skrev 2022-07-26 10:53:54 följande:
#122Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-26 00:32:18 följande:
Jag tycker att TS' man överreagerar, om han verkligen bryter upp ett äktenskap och en kärnfamilj för ETT ligg. Även om det inte alls är konstigt att han kastar ur sig det vid första chocken. Det hade varit en annan sak om t.ex.:
- otroheten pågått under lång tid och kringgärdats av lögner och svek. Typ att mannen fick ta hand om barnen och hushållet själv hela helgerna, för att TS måste "vårda sin sjuka mormor". Och så befann hon sig i stället på hotell i älskarens armar...
- TS blivit gravid, och tänkt lura på sin man en gökunge
- TS smittat sin man med HIV, apkoppor, gonorré eller annan otäck sjukdom
Jag hoppas att TS' man kan förlåta, om inte annat så för barnens skull.
Sedan tycker jag att det var dumt av TS att berätta för sin man. VARFÖR skapa en massa elände för alla? TS' man blir ju inte heller lyckligare av att veta... TS borde också ha tänkt på att skydda barnen i första hand.
Jag hade nog också kunnat förlåta ett snedsteg på fyllan t ex.
Men jag kan samtidigt förstå TS man.
Vid en otrohet så förstörs tilliten.
Och TS man kanske känner att han inte kommer att kunna lita på TS igen.
Och det kan ta tid att bygga upp tilliten igen,om det ens går.
Och varför skulle TS inte ha berättat?
Visst,hon gjorde det kanske för att döva sitt eget samvete.
Men hennes man har väl ändå rätt att få veta så han själv kan få göra sina egna livsval.
Varför låta honom leva i en lögn och riskera att sanningen kommer fram på annat sätt?
Den enda TS skyddar med det är ju sig själv.
Jag tycker att TS ändå ska ha en eloge för att hon berättade.
Det är det nog inte så många otrogna som gör.
"
Jag tycker att TS ändå ska ha en eloge för att hon berättade."
jepp men hon får samtidigt "alla kan ju göra misstag" & "vi som har ursäkter till allt" att framstå som sämre, enligt dem är det inte själva otroheten som är fel det var att berätta om det och hennes mans reaktion är sämst. Det var inte TS som i alla fall tillfälligt satt högre värde på ett dåligt knull än sin familj, det är ju hennes man.
"
Varför låta honom leva i en lögn och riskera att sanningen kommer fram på annat sätt?"
Vissa ser det inte som att det är deras handlingar som är dåliga, de ser det som att det är sanningen om deras handlingar som är dålig.
"
Vid en otrohet så förstörs tilliten."
Det är ju inte bara osäkerhet om hur opålitlig h*n varit om allt möjligt innan, vissa har aldrig förtjänat något förtroende och kommer inte att göra det
fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me
om det var ett misstag att lita på en person, räknas det då som ett misstag nästa gång?