molly50 skrev 2022-07-29 11:37:21 följande:
Ja,men det beror nog också på hur väl man känner varandra.
Man kan märka små saker så som förändringar i ens partners beteende.
Man kan också ha en magkänsla av att något pågår bakom ens rygg.
Och då försöker man ju ta reda på vad det är.
Anonym (Fndn) skrev 2022-07-29 21:49:21 följande:
Man kan märka det ändå.
Den här tråden är helt urspårad!
TS HAR berättat för sin man och vill ha goda råd.
TS, för att återgå till din frågeställning:
Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 13:51:28 följande:
Berättade att jag var otrogen.
Jag är en 35 åring kvinna som har varit tillsammans med min man i 15 år, varav 8 år som gift. Tillsammans har vi två barn, 8 år och 11 år.
Som rubriken, jag har gjort mitt livs största misstag och låg med min arbetskollega en gång och vi hade pratat med varandra i ett par veckor. Saker och ting ledde till ett dåligt ligg.
Berättade det för min man i söndags och av självklara skäl vill han skiljas. Jag mår förfärligt dåligt av det här och ångrar mig sinnessjukt mycket. Önskar mest av allt att han förlåter mig och att vi tar oss igenom det här tillsammans. Men jag förstår samtidigt att jag kan inte begära det från honom.
Har jag rätt till att må dåligt? Kan jag förlåta mig? Hur går vi vidare?
Ja, självklart har du rätt att må dåligt. Men jag hoppas det känns lite bättre nu.
Ja, du kan förlåta dig själv för ett snedsteg. Det är mänskligt att göra fel. Alla gör fel.
Jag vet inte vad ni landat i. Vill din man skiljas fortfarande, så blir det så. Vi kan inte tvinga nån att stanna som vill gå. Det gör ont. Men tillslut har såren läkts och du kan i så fall hitta någon annan att älska. Jag hoppas att din man tänker igenom situation noga och väger in att det hände en gång och att du ångrar dig sinnessjukt mycket. För det är trots allt skillnad på ligg och ligg.