• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Sandralinnea123
    MeIMys­elf
    tack så mycket, ja de är klart det är viktigast, hur går de för er ?? Hjärta

streli­tzia  ja exakt, för de kan bli överstimulering 

Idag har jag haft äggplocket, denna gången var de otroligt smärtsamt, men berodde även på antalet blåsor vilket gör att man redan är svullen och öm i äggstockarna, fick 12 ägg och den 24 får vi mer info om hur vi ska gå vidare och hur de gått för äggen ( befruktning m.m) 

Blödde rätt mycket denna gången också, de var tydligen mycket blod på instrumentet enligt sambon min, och när jag gick och testade att kissa kom de en klump med blod, konstigt hur allt är annorlunda från första gången..
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 17:14:14 följande:
    MeIMys­elf

Idag har jag haft äggplocket, denna gången var de otroligt smärtsamt, men berodde även på antalet blåsor vilket gör att man redan är svullen och öm i äggstockarna, fick 12 ägg och den 24 får vi mer info om hur vi ska gå vidare och hur de gått för äggen ( befruktning m.m) 

Blödde rätt mycket denna gången också, de var tydligen mycket blod på instrumentet enligt sambon min, och när jag gick och testade att kissa kom de en klump med blod, konstigt hur allt är annorlunda från första gången..
    Det blev tyvärr negativt idag på testdagen, men jsg började blöda redan i veckan så hade inte mycket hopp kvar. Hoppas den i frysen går hela vägen 😊

jag har extrem mensvärk och blöder mycket 🥲
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 17:14:14 följande:
    MeIMys­elf

vad jobbigt att det blev en mer smärtsam upplevelse den här gången :(
    Hoppas att befruktningen går bra!
    Fick du en ny dos denna gången?
    Adelei skrev 2023-02-17 14:12:08 följande:

Har testat mig på ruvardag 6 , med en vanlig teststicka , är det någon som har testat ruvardag 5-6 ? Eller är det redan kört för mig .. 

Det är fortfarande tidigt så det finns hopp! 
    MeIMyself skrev 2023-02-18 08:40:21 följande:
    Det blev tyvärr negativt idag på testdagen, men jsg började blöda redan i veckan så hade inte mycket hopp kvar. Hoppas den i frysen går hela vägen 😊

jag har extrem mensvärk och blöder mycket 🥲
    Ja vi håller tummarna att nästa gång blir din gång! {#emotions_dlg.flower}

• Sandralinnea123
    MeIMys­elf

Ja okej då får vi hoppas på nästa försök för er ! ❤️

streli­tzia

Ja sist använde jag menopur och denna gången gonal-f fick ut lika många ägg som första äggplocket, denna gången fick sambon lämna spermier 2 gånger dock så kanske dom är mer noga nu🙏🏼
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-02-18 09:10:57 följande:
    vad jobbigt att det blev en mer smärtsam upplevelse den här gången :(
    Hoppas att befruktningen går bra!
    Fick du en ny dos denna gången?
    Adelei skrev 2023-02-17 14:12:08 följande:

Har testat mig på ruvardag 6 , med en vanlig teststicka , är det någon som har testat ruvardag 5-6 ? Eller är det redan kört för mig .. 

Det är fortfarande tidigt så det finns hopp! Ja vi håller tummarna att nästa gång blir din gång! {#emotions_dlg.flower}

Sandralinnea123 skrev 2023-02-18 11:58:49 följande:
    MeIMys­elf

Ja okej då får vi hoppas på nästa försök för er ! ❤️

streli­tzia

Ja sist använde jag menopur och denna gången gonal-f fick ut lika många ägg som första äggplocket, denna gången fick sambon lämna spermier 2 gånger dock så kanske dom är mer noga nu🙏🏼
    Jag med, hoppas på den i frysen.
    hoppas att RMC ringer idag {#emotions_dlg.flower}

• Lama21
    MeIMyself skrev 2023-02-17 15:28:23 följande:
    ja, det jag kommer göra annorlunda nästa gång blir att försöka stressa mindre hoppas det går :)

Tråkigt att det inte gick den här gången :/

Det låter klokt! Det tycker jag nästan är det jobbigaste av allt man tänka på. Jobbstressen som inte riktigt går att påverka tycker jag nog är den jobbigaste. Får även ordentligt stresspåslag när jag får nya tider på livio för det är så mycket som måste fixas och folk som måste meddelas för att jag ska kunna vara borta från jobbet. Hade kanske varit lättare om jag berättat vad det handlar om men har varken ork eller lust för det. Orkar inte riktigt att alla ska gå och fundera hur det går eller tycka synd om en när det inte går.

Sen blir jag ju självklart glad när jag får komma dit, är sjukt less på all väntan och så taggad på återföring. 

Dock börjar jag få väldigt mycket ångest över att det inte ska gå den här gången heller. Vet att jag inte borde tänka på det nu kanske men just nu känns det skitjobbigt. Kanske känns bättre när den väl är insatt.

strelitzia skrev 2023-02-17 07:18:16 följande:
    Exakt, barn blir till under alla tänkbara förhållanden. Och precis som du säger man kommer bra långt på en varierad kost. Jag lyssnade på ett poddavsnitt med ett par som slutat äta socker, dricka kaffe helt, eventuellt åt de heller inte mjöl, det var massa grejer de gjorde. Jag förstår verkligen att man vill göra allt i sin makt, men ibland känns de som att det lätt kan gå till överdrift. Jag har själv googlat och funderat på bidrottninggele och bisolvon och alla andra grejer som folk har nämnt ska hjälpa haha.. 

Haha ja oj vad man har googlat och testat mycket under dessa år i barngörarkarusellen... 

• MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-02-20 21:07:54 följande:

Tråkigt att det inte gick den här gången :/

Det låter klokt! Det tycker jag nästan är det jobbigaste av allt man tänka på. Jobbstressen som inte riktigt går att påverka tycker jag nog är den jobbigaste. Får även ordentligt stresspåslag när jag får nya tider på livio för det är så mycket som måste fixas och folk som måste meddelas för att jag ska kunna vara borta från jobbet. Hade kanske varit lättare om jag berättat vad det handlar om men har varken ork eller lust för det. Orkar inte riktigt att alla ska gå och fundera hur det går eller tycka synd om en när det inte går.

Sen blir jag ju självklart glad när jag får komma dit, är sjukt less på all väntan och så taggad på återföring. 

Dock börjar jag få väldigt mycket ångest över att det inte ska gå den här gången heller. Vet att jag inte borde tänka på det nu kanske men just nu känns det skitjobbigt. Kanske känns bättre när den väl är insatt.

strelitzia skrev 2023-02-17 07:18:16 följande:
    Exakt, barn blir till under alla tänkbara förhållanden. Och precis som du säger man kommer bra långt på en varierad kost. Jag lyssnade på ett poddavsnitt med ett par som slutat äta socker, dricka kaffe helt, eventuellt åt de heller inte mjöl, det var massa grejer de gjorde. Jag förstår verkligen att man vill göra allt i sin makt, men ibland känns de som att det lätt kan gå till överdrift. Jag har själv googlat och funderat på bidrottninggele och bisolvon och alla andra grejer som folk har nämnt ska hjälpa haha.. 

Haha ja oj vad man har googlat och testat mycket under dessa år i barngörarkarusellen... 

Jag kände exakt samma, man borde nästan berättat men man vill inte få massor med frågor när det redan är svårt :( 
    Jag kände samma när vi var i vevan.. jag hade 6-7 VUL....
    Ringde tillbaka idag och jag skulle kunna få tillbaka den nästa menscykel. 
    Jag hoppas på att få tillbaka vår blasto nu i mars eller början April.

Sen fick jag frågan om jag ville gå på Lutinus eller inte, det var en studie som gjordes. Men vet inte, ska prata med min man om det... inget man vill egentligen men gör dom en studie kanske dom tror på att det hjälper tveksam nu :(  
  • Lama21

Nu är den insatt! Den första de tinade överlevde inte så de fick tina två. Håll tummarna för att den stannar Hjärta

• Adelei
    MeIMyself skrev 2023-02-21 08:49:42 följande:
    Jag kände exakt samma, man borde nästan berättat men man vill inte få massor med frågor när det redan är svårt :( 
    Jag kände samma när vi var i vevan.. jag hade 6-7 VUL....
    Ringde tillbaka idag och jag skulle kunna få tillbaka den nästa menscykel. 
    Jag hoppas på att få tillbaka vår blasto nu i mars eller början April.

Sen fick jag frågan om jag ville gå på Lutinus eller inte, det var en studie som gjordes. Men vet inte, ska prata med min man om det... inget man vill egentligen men gör dom en studie kanske dom tror på att det hjälper tveksam nu :(  

fick mens idag :/, ska ringa Nordic imorgon. 

• strelitzia
    Lama21 skrev 2023-02-22 16:07:31 följande:

Nu är den insatt! Den första de tinade överlevde inte så de fick tina två. Håll tummarna för att den stannar Hjärta

Ja det hoppas vi verkligen att den gör! När är testdag? 

Jag har undrat hur de gör om embryot de tinar inte överlever, men de hinner alltså tina ett till. Blev insättningen framskjuten nån timme? Eller de kanske gör de i så god tid innan. 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022