• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2023-02-10 07:51:41 följande:
    Verkligen. Man gick in med mycket hopp när man började med IVF innan man insåg att det inte var en mirakellösning. Men det är det för väldigt många, som tur är {#emotions_dlg.flower} men det kommer bli bra på något sätt. Jag har börjat acceptera mer och mer att det troligtvis inte blir några barn för min del så testa utomlands sen lägger vi nog ned, och det känns faktiskt helt okej, det hade jag aldrig trott i början av vår barnlöshet när depressionen var som djupast Solig
    Jag förstår, och så blir det nog för oss alla om man inte lyckas  Gråter.
    Jag vaknade idag kl. 05:00 idag och kunde inte somna igen var så dum och gjorde ett test också dock ingen tidig detection utan vanlig så den blev såklart negativ.. vilket ledde till att jag blev så ledsen och när min man kom hem på morgonen brast jag i tårar men vågade inte berätta om testet.
    Han har också barn sen innan och jag känner mig så pressad, han vill så gärna ha barn med mig och jag med honom... 
    visste att det skulle vara jobbigt men jag tycker sista delen av hela IVF processen är värst... fysisk smärta kan man stå ut med men stressen inför testandet tar kol på mig.

Hoppas verkligen både ni och vi en dag får en liten bebis.Hjärta
  • strelitzia
    Dibella skrev 2023-02-10 07:51:41 följande:
    Verkligen. Man gick in med mycket hopp när man började med IVF innan man insåg att det inte var en mirakellösning. Men det är det för väldigt många, som tur är {#emotions_dlg.flower} men det kommer bli bra på något sätt. Jag har börjat acceptera mer och mer att det troligtvis inte blir några barn för min del så testa utomlands sen lägger vi nog ned, och det känns faktiskt helt okej, det hade jag aldrig trott i början av vår barnlöshet när depressionen var som djupast Solig
    Hoppet går verkligen som en berg och dalbana.
    Precis som du skriver så finns inte acceptansen att det inte blir något ens på kartan i början/mitten av resan. Men många vittnar om att det tillslut är okej med de, och det känns fint att det finns hopp att kunna nå de en dag om det inte går vägen. 
    Kan inte föreställa mig hela din resa men jag beundrar dig verkligen som krigat dig igenom den! {#emotions_dlg.flower}
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-02-10 08:16:12 följande:
    Jag förstår, och så blir det nog för oss alla om man inte lyckas  Gråter.
    Jag vaknade idag kl. 05:00 idag och kunde inte somna igen var så dum och gjorde ett test också dock ingen tidig detection utan vanlig så den blev såklart negativ.. vilket ledde till att jag blev så ledsen och när min man kom hem på morgonen brast jag i tårar men vågade inte berätta om testet.
    Han har också barn sen innan och jag känner mig så pressad, han vill så gärna ha barn med mig och jag med honom... 
    visste att det skulle vara jobbigt men jag tycker sista delen av hela IVF processen är värst... fysisk smärta kan man stå ut med men stressen inför testandet tar kol på mig.

Hoppas verkligen både ni och vi en dag får en liten bebis.Hjärta
    Jag förstår att du blev ledsen, finns inget värre än de återkommande negativa testen, men det är tidigt att testa nu så det finns fortfarande hopp!!
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-02-11 12:13:58 följande:
    Jag förstår att du blev ledsen, finns inget värre än de återkommande negativa testen, men det är tidigt att testa nu så det finns fortfarande hopp!!

Kände du någon annorlunda? Innan du började testa?
    jag är trött men inte extremt, och jag brukar vanligtvis sova länge så jag märker ingen skillnad egentligen.
    jag bestämde mig att försöka tänka positivt men det är så svårt.

kämpa kämpa för oss.
    har mensen dykt upo? 

• strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-02-12 21:29:00 följande:

Kände du någon annorlunda? Innan du började testa?
    jag är trött men inte extremt, och jag brukar vanligtvis sova länge så jag märker ingen skillnad egentligen.
    jag bestämde mig att försöka tänka positivt men det är så svårt.

kämpa kämpa för oss.
    har mensen dykt upo? 

Jag blev överstimulerad 5 dagar efter återinföring och kunde knappt varken stå eller ligga ner, satt i fosterställning i 4 dagar. Men när de gick över så kände jag inget, hade inga gravidtetsymtom under hela tiden mer än att jag lätt blev andfådd. Det är så lätt att stirra sin blind på potentiella symptom eller avsaknaden av dom, man blir helt tokig!

ingen mens i sikte! så om den kommer om två veckor så ska jag rapportera in den som nr två, då har de ändå gått två månader, jag har väntat klart. Jag hade en kraftig blödning 2 veckor efter missfallet, det känns iförsig inte rimligt att de skulle vara mens så snabbt. Tog ett test i måndags och det är negativt nu, enda gången ett negativt test vart ett positivt resultat haha... 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-02-13 10:49:58 följande:
    Jag blev överstimulerad 5 dagar efter återinföring och kunde knappt varken stå eller ligga ner, satt i fosterställning i 4 dagar. Men när de gick över så kände jag inget, hade inga gravidtetsymtom under hela tiden mer än att jag lätt blev andfådd. Det är så lätt att stirra sin blind på potentiella symptom eller avsaknaden av dom, man blir helt tokig!

ingen mens i sikte! så om den kommer om två veckor så ska jag rapportera in den som nr två, då har de ändå gått två månader, jag har väntat klart. Jag hade en kraftig blödning 2 veckor efter missfallet, det känns iförsig inte rimligt att de skulle vara mens så snabbt. Tog ett test i måndags och det är negativt nu, enda gången ett negativt test vart ett positivt resultat haha... 
    Ja, jag var också såååå svullen gjorde ont när jag satt på jobb och tror folk tänkte hur fan gick hon upp i vikt så snabbt haha :)
    mina bröst var som silikonbröst och magen stor som på 5te månaden haha :) 

Ok, men jag är blir också anfådd rätt så fort dessa dagarna hoppas då det är något positivt. Vill ta test imorgon men är så rätt.. 
    Vi ser hur jag känner imorgon :) 

Hoppas mensen kommer snart så du kan få tillbaka ditt andra ägg och hoppas det är guldägget Hjärta
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-02-13 11:16:29 följande:
    Ja, jag var också såååå svullen gjorde ont när jag satt på jobb och tror folk tänkte hur fan gick hon upp i vikt så snabbt haha :)
    mina bröst var som silikonbröst och magen stor som på 5te månaden haha :) 

Ok, men jag är blir också anfådd rätt så fort dessa dagarna hoppas då det är något positivt. Vill ta test imorgon men är så rätt.. 
    Vi ser hur jag känner imorgon :) 

Hoppas mensen kommer snart så du kan få tillbaka ditt andra ägg och hoppas det är guldägget Hjärta
    Haha ja också! jag hade jeans på mig en gång på tre månader men de gick knappt att knäppa, men hade förstorade äggstockar så det var kanske inte så konstigt men det är fruktansvärt att vara så svullen. 

Har du testat igen? 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-02-15 08:50:42 följande:
    Haha ja också! jag hade jeans på mig en gång på tre månader men de gick knappt att knäppa, men hade förstorade äggstockar så det var kanske inte så konstigt men det är fruktansvärt att vara så svullen. 

Har du testat igen? 

Testade igår, men det var negativt. :(
    Jag är så rädd nu men hoppas nästa blir en graviditet, jag har aldrig lyckats bli gravid.

Blödde lite mer idag, ursäkta detaljerna men det var brunrött så min sista dag idag med lutinus så tror imorgon kommer jag säkert börja blöda mer :)

Jag har bara ett par jeans jag kan ha, men det sitter inte bekvämt alls haha :) 

Ska testa igen på lördag som är min testdag men jag vet ju redan vad det kommer bli, har aldrig läst att det blivit något annat.

tänker om jag ska försöka kontakta någon diestist och äta annorlunda innan nästa insättning, men jag vet inte :( 

Andra sidan tänker jag att läkaren hade sagt det om det skulle påverka detta kostar ju massor med pengar för dom också. 

• Sandralinnea123

Nu har vi kört klart våra sprutor, denna gången blev de 12 dagar med sprutor och 3 ultraljud, på fredag har vi äggplocket så ikväll blir de sista sprutan för ägglossning, jag har 19 äggblåsor Skrattande både roligt och tråkigt och de tråkiga är att jag inte kommer få ett färsk embryo insatt utan de blir total frys..

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-15 17:17:39 följande:

Nu har vi kört klart våra sprutor, denna gången blev de 12 dagar med sprutor och 3 ultraljud, på fredag har vi äggplocket så ikväll blir de sista sprutan för ägglossning, jag har 19 äggblåsor Skrattande både roligt och tråkigt och de tråkiga är att jag inte kommer få ett färsk embryo insatt utan de blir total frys..

Lycka till, men det viktiga är att det blir en graviditet och att det håller Hjärta

hoppas på att det går bättre för er {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022