SilverDarling skrev 2023-01-22 14:59:23 följande:
Dibella! Hur mår du? trist att läsa att det inte ville fästa. Har du och kliniken pratat om varför du inte fått något plus än? har du tex funderat på att göra en hysteroskopi, eller kontrollera ditt fönster för när du KAN bli gravid? Eller bakteriefloran i livmodern? Det är alla anledningar till att det kan ha gått som det gjort för er.
Får jag fråga vart du går på din IVF?
Kram!
Hej! Var ett tag sedan jag såg dig här inne :)
Vi har pratat masssor kring det men kliniken vet inte alls, de tycker att allt ser så bra ut. Bra slemhinnor, ägglossar på egen hand, fin befruktning och embryona ser bra ut, vi får till frys vid flera tillfällen trots att jag har låg AMH och får ut så få ägg. Så de står lite frågande som vi gör tyvärr. De har kollat kromosontest på mig och sambon och kollat om massa prover men hittar inget alls.
De kollar ju inte bakterierna i livmodern, går heller ej in med kamera om de inte hittar något på VULen, vilket de inte gjort. vi går hos landstinget fortfarande men har gjort vår sista IVF, så får vi se om vi har råd att fortsätta efter detta. Vi fick 1 blasto till frys nu vid vår sista IVF och fick omslag på stickorna nu i söndags, så vi ska få insättning på lördag har inga förhoppningar men lite spännande blir det ju alltid.
Vet inte om privata kliniker kanske gör ERA eller hysteroskopi, men är tveksam till att de gör det med tanke på vad man läst. Och kommer nog inte ha råd till att köpa en ERA om vi ska ha råd med fler IVF, vi kommer få välja tyvärr..
Hur går det för dig?