• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • SilverDarling
    Dibella skrev 2022-12-13 11:57:43 följande:

Yes, tyvärr har jag tagit gravtest då jag förväntar mens om två dagar, så klarade inte av att vänta ut testdag, testerna har varit helt vita, så mina två små embryon orkade inte med. Så nu väntar vi ut vår sista återföring i slutet av januari.

Hoppas du har bättre lycka, symtomen kan verkligen luras totalt, inga symtom och ändå graviditet Hjärta håller tummarna

MeIMyself skrev 2022-12-13 09:55:47 följande:
    Tråkigt om det inte blir, men fortsätt kämpa :(
    När har du testdag? 

Det eviga väntandet är det jobbiga, medans andra bara blir gravida och delar på sociala medier... 
    Jag är rätt så negativ just nu, man önskade att man kunde ge ett plus i julklapp till mannen men nope... 

Vi skulle ha börjat i Oktober, men någonting varje månad, hoppas på att kunna börja i Januari :( 
    Så oerhört påfrestande att konstant behöva vänta, hoppas verkligen ni får köra i januari. Hjärta

Dibella! Hur mår du? trist att läsa att det inte ville fästa. Har du och kliniken pratat om varför du inte fått något plus än? har du tex funderat på att göra en hysteroskopi, eller kontrollera ditt fönster för när du KAN bli gravid? Eller bakteriefloran i livmodern? Det är alla anledningar till att det kan ha gått som det gjort för er.

Får jag fråga vart du går på din IVF? 

Kram!
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-22 12:29:24 följande:

Jag sa på första VUL att vi hade möte med banken, sen fick jag en ny tid två dagar efter då sa jag att jag skulle till läkaren. 
    Nu på måndag sa jag att jag måste köra hem tidigare för att min man behöver bilen ? 
    haha ja dom är nog inte helt dumma, men samtidigt måste dom förstå om man inte vill berätta? det är redan jobbigt. Jag ska sjuka mig på äggplocksdagen tänkte jag om det är en vardag. Jag har ju kontorstider och kan jobba hemma men just nu är min chef känslig med att man arbetar hemma.. om jag får fler VUL innan tänkte jag säga att jag vill arbeta hemma. 

jag vill inget annat att läkaren ser skillnad imorgon, min planerade ägglossning enligt appen skulle vara idag och det brukar stämma så vi får se. Vill inte att vi avbryter :( 
    men vi lär se imorgon.

Vet du när ni får börja igen? 

Ja, oavsett vad man säger så kommer de spekuleras, känns inte som man kommer undan.
    Vad synd att chefen är känslig med att du får jobba hemma annars hade det vart ett perfekt sätt att komma undan!

Jag hoppas att jag hade ägglossning förra måndagen, jag hade en mycket märklig och hyffsat smärtsam värk i ena sidan av magen, jag läste att vissa fått ägglossningssmärta efter missfall/graviditet. Men men min tur lär jag säkert få vänta 6 veckor innan mens... Men jag tycker också att jag har lite märkliga ilningar till och från, och är orolig att jag fortfarande har infektion eller nåt, tänkte kolla om jag ka boka in en uppföljning. Hur som helst så lär vi inte få göra nytt försök förens tidigast i slutet av februari..

Håller tummarna för dig idag!! 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-23 10:46:34 följande:
    Ja, oavsett vad man säger så kommer de spekuleras, känns inte som man kommer undan.
    Vad synd att chefen är känslig med att du får jobba hemma annars hade det vart ett perfekt sätt att komma undan!

Jag hoppas att jag hade ägglossning förra måndagen, jag hade en mycket märklig och hyffsat smärtsam värk i ena sidan av magen, jag läste att vissa fått ägglossningssmärta efter missfall/graviditet. Men men min tur lär jag säkert få vänta 6 veckor innan mens... Men jag tycker också att jag har lite märkliga ilningar till och från, och är orolig att jag fortfarande har infektion eller nåt, tänkte kolla om jag ka boka in en uppföljning. Hur som helst så lär vi inte få göra nytt försök förens tidigast i slutet av februari..

Håller tummarna för dig idag!! 
    Jag hoppas inte det är någon infektion :(
    Hoppas du får din mens snart och kroppen återhämtar sig fint så ni kan börja igen när ni önskar.

Det gick bra för mig idag :)
    Fortfarande inte större än 10-11 mm men nu har jag fått en till som växt till sig så ja, lite positivt.. fick ökad Gonal F till 200 :) 
    Ska till VUL torsdag igen.. 
    Men denna läkaren sa att jag inte behöver vara orolig för att man ska avbryta behandlingen, han sa bara att man ökar sugsessivt eftersom jag har stor äggreserv.. så nu ska jag vänta spänt till torsdag igen haha :) 
  • Dibella
    SilverDarling skrev 2023-01-22 14:59:23 följande:
    Dibella! Hur mår du? trist att läsa att det inte ville fästa. Har du och kliniken pratat om varför du inte fått något plus än? har du tex funderat på att göra en hysteroskopi, eller kontrollera ditt fönster för när du KAN bli gravid? Eller bakteriefloran i livmodern? Det är alla anledningar till att det kan ha gått som det gjort för er.

Får jag fråga vart du går på din IVF? 

Kram!

Hej! Var ett tag sedan jag såg dig här inne :)

Vi har pratat masssor kring det men kliniken vet inte alls, de tycker att allt ser så bra ut. Bra slemhinnor, ägglossar på egen hand, fin befruktning och embryona ser bra ut, vi får till frys vid flera tillfällen trots att jag har låg AMH och får ut så få ägg. Så de står lite frågande som vi gör tyvärr. De har kollat kromosontest på mig och sambon och kollat om massa prover men hittar inget alls.

De kollar ju inte bakterierna i livmodern, går heller ej in med kamera om de inte hittar något på VULen, vilket de inte gjort. vi går hos landstinget fortfarande men har gjort vår sista IVF, så får vi se om vi har råd att fortsätta efter detta. Vi fick 1 blasto till frys nu vid vår sista IVF och fick omslag på stickorna nu i söndags, så vi ska få insättning på lördag Förvånad har inga förhoppningar men lite spännande blir det ju alltid.

Vet inte om privata kliniker kanske gör ERA eller hysteroskopi, men är tveksam till att de gör det med tanke på vad man läst. Och kommer nog inte ha råd till att köpa en ERA om vi ska ha råd med fler IVF, vi kommer få välja tyvärr.. 

Hur går det för dig? {#emotions_dlg.flower}

• strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-23 18:47:00 följande:
    Jag hoppas inte det är någon infektion :(
    Hoppas du får din mens snart och kroppen återhämtar sig fint så ni kan börja igen när ni önskar.

Det gick bra för mig idag :)
    Fortfarande inte större än 10-11 mm men nu har jag fått en till som växt till sig så ja, lite positivt.. fick ökad Gonal F till 200 :) 
    Ska till VUL torsdag igen.. 
    Men denna läkaren sa att jag inte behöver vara orolig för att man ska avbryta behandlingen, han sa bara att man ökar sugsessivt eftersom jag har stor äggreserv.. så nu ska jag vänta spänt till torsdag igen haha :) 
    Nu hade vi fått hem papper om behandling för återinföring samt godkännande av upptining av embryo, ett litet steg i rätt riktning!

Vad skönt att fler kommer igång! Hur länge kan man hålla på med sprutor, sa han de? 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-24 10:56:39 följande:
    Nu hade vi fått hem papper om behandling för återinföring samt godkännande av upptining av embryo, ett litet steg i rätt riktning!

Vad skönt att fler kommer igång! Hur länge kan man hålla på med sprutor, sa han de? 
    Åh vad bra, hoppas detta blir guldägget för er efter allt ni fått gå igenom Hjärta

Jag frågade och han sa det bestämmer vi, ja igår hade vi kunnat avbryta sa han men att det ser fint ut så man kunde fortsätta. 
    Fick inget direkt svar.

Jag är dock så nojjig för igår tror jag att jag tog fel dos av Gonal F.
    Hade en spruta med 50 IE kvar men när jag tryckte in så stod det 37,5 betyder typ att det saknades av dosen.
    Så jag tog 150 IE + 37,5 IE från den nya sprutan, enligt sjuksköterskan och videon online skulle man göra så.
    Hoppas inte jag förstört något nu.. men ja eftersom jag inte reagerar så mycket på sprutorna kanske det inte gör någon skillnad om jag råkat ta fel dos.. 
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-24 12:32:27 följande:
    Åh vad bra, hoppas detta blir guldägget för er efter allt ni fått gå igenom Hjärta

Jag frågade och han sa det bestämmer vi, ja igår hade vi kunnat avbryta sa han men att det ser fint ut så man kunde fortsätta. 
    Fick inget direkt svar.

Jag är dock så nojjig för igår tror jag att jag tog fel dos av Gonal F.
    Hade en spruta med 50 IE kvar men när jag tryckte in så stod det 37,5 betyder typ att det saknades av dosen.
    Så jag tog 150 IE + 37,5 IE från den nya sprutan, enligt sjuksköterskan och videon online skulle man göra så.
    Hoppas inte jag förstört något nu.. men ja eftersom jag inte reagerar så mycket på sprutorna kanske det inte gör någon skillnad om jag råkat ta fel dos.. 

Man ska ju ta det som står kvar i rutan om den tar slut, så tänker du inte behöver vara orolig. {#emotions_dlg.flower} speciellt när det bara är en dag det handlar om.

• MeIMyself
    Dibella skrev 2023-01-25 08:04:54 följande:

Man ska ju ta det som står kvar i rutan om den tar slut, så tänker du inte behöver vara orolig. {#emotions_dlg.flower} speciellt när det bara är en dag det handlar om.

Tack Dibella {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för er, hoppas det är ert guldägg som sätts in på lördag Glad
    Hade det varit ett alternativ att testa utomlands?
    Vi har vänner som ska testa nu i Budapest.

• Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-25 08:24:55 följande:

Tack Dibella {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för er, hoppas det är ert guldägg som sätts in på lördag Glad
    Hade det varit ett alternativ att testa utomlands?
    Vi har vänner som ska testa nu i Budapest.

Tack {#emotions_dlg.flower}

Jag tror inte vi har råd att köra utomlands faktiskt, vi har diskuterat det lite fram och tillbaka, nu har vi gjort 5 IVF och hur många återföringar som helst, något annorlunda måste vi göra men ekonomin sätter stopp tyvärr.

Jag hade en önskan att åka till Olga kliniken, men pga världsläget blir inte det aktuellt och osäkert vilken annan klinik vi skulle känna tilltro till på ett sådant sätt att vi vågar "vänta och bli äldre" och spara till det :/

Vilken klinik i Budapest och varför har de valt den?

• MeIMyself
    Dibella skrev 2023-01-25 13:40:44 följande:

Tack {#emotions_dlg.flower}

Jag tror inte vi har råd att köra utomlands faktiskt, vi har diskuterat det lite fram och tillbaka, nu har vi gjort 5 IVF och hur många återföringar som helst, något annorlunda måste vi göra men ekonomin sätter stopp tyvärr.

Jag hade en önskan att åka till Olga kliniken, men pga världsläget blir inte det aktuellt och osäkert vilken annan klinik vi skulle känna tilltro till på ett sådant sätt att vi vågar "vänta och bli äldre" och spara till det :/

Vilken klinik i Budapest och varför har de valt den?

Förstår :(
    Hoppas turen är med er denna gången så ni slipper leta efter ny klinik och betala en massa :( 

Vet faktiskt inte just varför i Budapest, Det är mannen som är kompis till min man så jag har ingen kontakt med kvinnan.
    Men dom har också haft misslyckade försök. Men om hon blir gravid kan jag ta reda på namnet till kliniken. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022