• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2023-01-25 14:13:34 följande:

Förstår :(
    Hoppas turen är med er denna gången så ni slipper leta efter ny klinik och betala en massa :( 

Vet faktiskt inte just varför i Budapest, Det är mannen som är kompis till min man så jag har ingen kontakt med kvinnan.
    Men dom har också haft misslyckade försök. Men om hon blir gravid kan jag ta reda på namnet till kliniken. {#emotions_dlg.flower}

Ja det får vi verkligen hoppas! 

Ja vi får hoppas att det går väl för dem med och så kanske de kan rekommendera stället {#emotions_dlg.flower}

• Kronärtskocka

Läser om er som kämpar på även om jag själv inte skriver längre. ( Fått ge upp om IVF.)  Hoppas det är ok att jag ändå skickar en hälsning till er.

Dibella: Har ni förtroende för Olga kan jag tipsa om att de under våren kommer öppna en klinik på Cypern. Kan kännas tryggare och enklare att åka dit. ( Jag är inte patient hos dem utan ville bara bidra med info.)

• Dibella
    Kronärtskocka skrev 2023-01-26 11:24:54 följande:

Läser om er som kämpar på även om jag själv inte skriver längre. ( Fått ge upp om IVF.)  Hoppas det är ok att jag ändå skickar en hälsning till er.

Dibella: Har ni förtroende för Olga kan jag tipsa om att de under våren kommer öppna en klinik på Cypern. Kan kännas tryggare och enklare att åka dit. ( Jag är inte patient hos dem utan ville bara bidra med info.)

Åh, spännande! Synd att dom inte ville öppna en här =) men kanske inte går hehe. Detta får jag efterforska lite! Tack för din input. Hoppas du har det väl trots att du behövde ge upp om IVF Hjärta
  • MeIMyself

Uppdatering efter min 5te VUL :)
    Nu har det äntligen börjat hända lite, hade 8 äggblåsor, där den största var nästan 13 mm :) 
    Så jag ska fortsätta såhär och gå på ny VUL måndag och eventuellt få datum för äggplock ÄNTLIGEN :) 

Sjuksköterskan sa: "Ja, detta blev väl lite längre än förväntat" Kommer hamna på 20 dagar på måndag, men jag är otrolig lycklig att vi hade 8 st idag Skäms

Kronärtskocka - tråkigt att ni fick ge upp IVF, hoppas du mår fint Hjärta

{#emotions_dlg.flower}

• strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-26 16:52:36 följande:

Uppdatering efter min 5te VUL :)
    Nu har det äntligen börjat hända lite, hade 8 äggblåsor, där den största var nästan 13 mm :) 
    Så jag ska fortsätta såhär och gå på ny VUL måndag och eventuellt få datum för äggplock ÄNTLIGEN :) 

Sjuksköterskan sa: "Ja, detta blev väl lite längre än förväntat" Kommer hamna på 20 dagar på måndag, men jag är otrolig lycklig att vi hade 8 st idag Skäms

Kronärtskocka - tråkigt att ni fick ge upp IVF, hoppas du mår fint Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Woho vilka glädjande nyheter, äntligen! Skrattande

har du börjat känna av några biverkningar än eller mår du bra?
  • strelitzia
    Dibella skrev 2023-01-24 09:58:04 följande:

De kollar ju inte bakterierna i livmodern, går heller ej in med kamera om de inte hittar något på VULen, vilket de inte gjort. vi går hos landstinget fortfarande men har gjort vår sista IVF, så får vi se om vi har råd att fortsätta efter detta. Vi fick 1 blasto till frys nu vid vår sista IVF och fick omslag på stickorna nu i söndags, så vi ska få insättning på lördag Förvånad har inga förhoppningar men lite spännande blir det ju alltid.

Håller alla tummar och tår för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • SilverDarling
    Dibella skrev 2023-01-24 09:58:04 följande:

Hej! Var ett tag sedan jag såg dig här inne :)

Vi har pratat masssor kring det men kliniken vet inte alls, de tycker att allt ser så bra ut. Bra slemhinnor, ägglossar på egen hand, fin befruktning och embryona ser bra ut, vi får till frys vid flera tillfällen trots att jag har låg AMH och får ut så få ägg. Så de står lite frågande som vi gör tyvärr. De har kollat kromosontest på mig och sambon och kollat om massa prover men hittar inget alls.

De kollar ju inte bakterierna i livmodern, går heller ej in med kamera om de inte hittar något på VULen, vilket de inte gjort. vi går hos landstinget fortfarande men har gjort vår sista IVF, så får vi se om vi har råd att fortsätta efter detta. Vi fick 1 blasto till frys nu vid vår sista IVF och fick omslag på stickorna nu i söndags, så vi ska få insättning på lördag Förvånad har inga förhoppningar men lite spännande blir det ju alltid.

Vet inte om privata kliniker kanske gör ERA eller hysteroskopi, men är tveksam till att de gör det med tanke på vad man läst. Och kommer nog inte ha råd till att köpa en ERA om vi ska ha råd med fler IVF, vi kommer få välja tyvärr.. 

Hur går det för dig? {#emotions_dlg.flower}

Ja det stämmerDrömmer Jag mådde inte bra av att vara här hela tiden, insåg att det stressade mig mer än vad det hjälpte så jag slutade gå in helt en period. Sen hade jag ett bröllop att planera och genomföra, mycket med skolan, osv Skrattande

Det är samma sak för mig, jag ägglossar regelbundet, har bra slemhinna, får fin befruktning och ägg till frysen osv. Men min IVF-läkare ser annorlunda på det, hon anser att man bör kolla precis ALLT eftersom det då är extra märkligt att det inte vill stanna/fästa. Hysteroskopi är landstingsfinansierat dessutom så bara din läkare skriver remiss så ska du få göra en sån... 

Varför kollar de inte bakterierna? Det är ju inget man ser på VUL. Inte heller alla problem som KAN finnas i livmodern, tex om man har en skiljevägg (?) vilket jag faktiskt hade tex. Iom att vi också är på vår sista landstingsförsök (har 2 blasto i frys kvar) så vill vi ge dem allra bästa förutsättningar, så man inte bara fortsätter stoppa in dem om de är dödsdömda där inne pga skitsaker som går att fixa. Att ha en skiljevägg i livmodern skapar dålig blodcirkulation där inne tex, och bakterierna (som man bara kan ta reda på genom en biopsi, vilket man dessvärre får bekosta själv, men det kan det ju vara värt) gå att få bukt med genom en enkel antibiotikakur. Denna cykel ska jag kolla bakterierna och ERA, vilket är det sista vi kan kolla vad jag vet.

Vad är det för kromosomer ni har kollat? PGT? 
    Och hur gick insättningen idag? Solig
  • Dibella
    SilverDarling skrev 2023-01-28 14:56:52 följande:
    Ja det stämmerDrömmer Jag mådde inte bra av att vara här hela tiden, insåg att det stressade mig mer än vad det hjälpte så jag slutade gå in helt en period. Sen hade jag ett bröllop att planera och genomföra, mycket med skolan, osv Skrattande

Det är samma sak för mig, jag ägglossar regelbundet, har bra slemhinna, får fin befruktning och ägg till frysen osv. Men min IVF-läkare ser annorlunda på det, hon anser att man bör kolla precis ALLT eftersom det då är extra märkligt att det inte vill stanna/fästa. Hysteroskopi är landstingsfinansierat dessutom så bara din läkare skriver remiss så ska du få göra en sån... 

Varför kollar de inte bakterierna? Det är ju inget man ser på VUL. Inte heller alla problem som KAN finnas i livmodern, tex om man har en skiljevägg (?) vilket jag faktiskt hade tex. Iom att vi också är på vår sista landstingsförsök (har 2 blasto i frys kvar) så vill vi ge dem allra bästa förutsättningar, så man inte bara fortsätter stoppa in dem om de är dödsdömda där inne pga skitsaker som går att fixa. Att ha en skiljevägg i livmodern skapar dålig blodcirkulation där inne tex, och bakterierna (som man bara kan ta reda på genom en biopsi, vilket man dessvärre får bekosta själv, men det kan det ju vara värt) gå att få bukt med genom en enkel antibiotikakur. Denna cykel ska jag kolla bakterierna och ERA, vilket är det sista vi kan kolla vad jag vet.

Vad är det för kromosomer ni har kollat? PGT? 
    Och hur gick insättningen idag? Solig

Förstår vad du menar, jag försöker också hålla mig lite borta emellan IVF/insättningar osv då jag oftast mår bättre av att "låtsas som det inte finns" lite. Out of sight out of mind efter såhär många år. Kul med bröllop! Något annat att lägga sina tankar lite på kan vara skönt.

Vi går via landstinget redan, då vi gjorde privata försök först under kö-tiden till landstinget och landstinget tyvärr är super "konservativa" och  tycker att 99% av allt som föreslås online eller utomlands är humbug haha. Så dom har redan gjort allt dom är villiga att göra. De kollade på Karyotyp tror jag det heter, vet inte exakt vad men det såg bra ut hos oss  båda som tur är, så det görs ingen PGT.

Svårt när man måste bekosta så mkt själv eftersom man behöver spara också för att ens kunna göra fler IVF försök. Alltid en pengafråga tyvärr.

Skönt att de verkar kolla lite mer hos er, ni verkar ha fått en läkare som kanske vågar gå lite utanför boxen.

Insättning gick bra, blaston var 100% återställd efter upptining och hade redan börjat ta sig ur sitt skal! Så känns lovande. Men vi har haft en hatched blasto förut vid vår 1a FET. Detta blir vår 3e FET men 11e embryoinsättning. Försöker hålla nivån lagom så jag inte blir helt förstörd, får se hur det går Drömmer

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-27 12:09:45 följande:
    Woho vilka glädjande nyheter, äntligen! Skrattande

har du börjat känna av några biverkningar än eller mår du bra?

Jag har känt mig otrolig trött och igår började jag få ömma bröst :(
    Men annars har jag knappt känt av något alls :)

Jag var på VUL idag, 4 mogna av totalt 18 äggblåsor Skrattande
    Jag fick ta någon blodprov för att kolla hormon nivån, så nu ska vi se om det blir äggplock onsdag eller torsdag.

Kram till er alla och hoppas alla mår bra.

• MeIMyself

Hej,

Mina värden såg bra ut så jag tog Ovitrelle igår, äggplock imorgon.
    Jag är sååå nervös Skäms Kunde knappt somna igår.
    Idag känner jag att jag har lite ont, eller ja mest att det spänner lite.

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022