• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Sarken
    Lollo94 skrev 2022-08-16 14:00:23 följande:
    Hon som gjorde ultraljudet lugnade mig lite  hon sa om jag får 360 barn så är 1 med sjukdomen.  Och hon sa att när man gör nipt är det så få som går vidare efter där..men hon ville inte lova något för det kan ju vara så att det är sjukt..  men det brukar vara ett friskt barn.. men det stressar mig med massor allt det här. Kub gör man ju av en anledning och när hon började prata om högre sannolikt börjar man zona ut lite...för man ändå är inte inställd på det. jag har med lite "vikt" så att säga så man ser ju ultraljudet lite sämre då.  Ja jag hoppas med på snabbt svar och hoppas ditt kub går jätte bra imorgon ????
    Jag fick också hög risk för kromosomavvikelser. 1:206 för downs och 1:276? (kommer inte ihåg exakt) för trisomi 13 och 18. Gjorde nipt för exakt 2 veckor sedan. Svaret kan dröja upp till 3 veckor så väntar nervöst på svar men min magkänsla säger att allt är bra iaf så jag hoppas att den stämmer Hjärta
  • KNAS2
    RainbowQuartz skrev 2022-08-16 13:18:52 följande:

Hej alla med bf-februari!
    Tänkte att jag hoppar in här i tråden, nu när jag vet att allt än så länge ser bra ut.
    Har varit på KUB idag, vilket visade låg risk för kromosomavvikelse, såg ett pickande hjärta och ett foster som sprattlade runt och svalde fostervatten. Hjärta
    Känner att jag äntligen kan börja glädja mig åt den här graviditeten, och framförallt tror jag det var skönt för min sambo som äntligen fick se svart på vitt att det faktiskt finns lite liv där inne! Vårt första barn, BF beräknat 22/2 än så länge.

Hur mår alla ni andra gravida i gruppen?

Visst drar man en lättnadens suck efter att ha sett sitt lilla mirakel :) härligt att allt såg bra ut! 

Jag mår än så länge fint, hade lite illamående första veckorna men nu (vecka 16) har det lugnat ner sig. 

Hur mår du? :)

• Ck2

Ja det verkligen ens lättnads suck man drar när man får se den lille där inne! Hjärta varit så nervös för har i princip inte haft några symptom alls förutom lite trötthet de första veckorna. Men KUBen gick bra idag, fick 1:20000 på alla tre som ska vara ett rätt lågt resultat som jag förstår det? 

Hade tur o få en snäll barnmorska som tog 3D bilder men vi lyckases ändå inte gissa könet haha. Någon som kunnat se någon antydan?

• Carina82
    Sarken skrev 2022-08-17 09:43:17 följande:
    Jag fick också hög risk för kromosomavvikelser. 1:206 för downs och 1:276? (kommer inte ihåg exakt) för trisomi 13 och 18. Gjorde nipt för exakt 2 veckor sedan. Svaret kan dröja upp till 3 veckor så väntar nervöst på svar men min magkänsla säger att allt är bra iaf så jag hoppas att den stämmer Hjärta
    Tre veckor! Oj vilken lång väntan, skönt att du har en bra känsla i kroppen! Tänker att 1/200ish ju innebär att det ändå är rätt osannolikt att din bebis har en avvikelse, hoppas du får det bekräftat snart Hjärta
    Ck2 skrev 2022-08-17 17:34:55 följande:

Ja det verkligen ens lättnads suck man drar när man får se den lille där inne! Hjärta varit så nervös för har i princip inte haft några symptom alls förutom lite trötthet de första veckorna. Men KUBen gick bra idag, fick 1:20000 på alla tre som ska vara ett rätt lågt resultat som jag förstår det? 

Hade tur o få en snäll barnmorska som tog 3D bilder men vi lyckases ändå inte gissa könet haha. Någon som kunnat se någon antydan?

Hade också kub idag och det såg jättebra ut, låg risk för kromosomavvikelser vilket såklart var skönt. Ditt resultat var ju superbra, om jag förstått det ett betyder det att sannolikheten är 1 på 20000 att barnet har en avvikelse - rätt osannolikt alltså Glad Vi ville inte veta kön men fick (nog) redan på det ändå när ultraljudssköterskan råkade kalla fostret 'lilla mannen' Skrattande
  • Ck2
    Carina82 skrev 2022-08-17 19:31:20 följande:
    Tre veckor! Oj vilken lång väntan, skönt att du har en bra känsla i kroppen! Tänker att 1/200ish ju innebär att det ändå är rätt osannolikt att din bebis har en avvikelse, hoppas du får det bekräftat snart Hjärta
    Ck2 skrev 2022-08-17 17:34:55 följande:

Hade också kub idag och det såg jättebra ut, låg risk för kromosomavvikelser vilket såklart var skönt. Ditt resultat var ju superbra, om jag förstått det ett betyder det att sannolikheten är 1 på 20000 att barnet har en avvikelse - rätt osannolikt alltså Glad Vi ville inte veta kön men fick (nog) redan på det ändå när ultraljudssköterskan råkade kalla fostret 'lilla mannen' Skrattande
    Åh va roligt o höra!!! Hahaha ja lilla mannen kan ju inte betyda så mycket annat! Ja precis, allting är relativt men låter rätt osannolikt faktiskt. Glad Nu får vi leva på denna lilla träff ett tag tills det blir dags för RUL, men första mötet är verkligen magiskt. Hoppas allting går bra för er andra ocksåHjärta
  • RainbowQuartz

Ja det är verkligen en otrolig lättnad att få se att det bor någon i magen, själv kunde jag knappt sluta skratta under ultraljudet, tror jag var lite i chock, och sambon däremot började nästan gråta haha! Skrikandes 

Kan inte citera nu av någon anledning, men KNAS2, vad skönt ändå att du verkar vara relativt förskonad från gravidkrämpor, hoppas det håller i sig! Gravidiamånendet är verkligen en pina, har mått riktigt illa, dock knappt kräkts, under första trimetern och det har varit väldigt psykiskt påfrestande. Även tröttheten har varit jobbig, men hoppas på att det börjar blir lite bättre nu!

Ck2 vilken tur med barnmorskan, synd att ni ändå inte kunde se! Vi var så uppe i att hjärtat slog och att det gick att se något överhuvudtaget så vi tänkte inte aldrig på att fråga om det gick att se något kön.. Tyst

Och grattis till alla som fått positiva resultat på KUB, så skön känsla verkligen! Och till er som kanske fått lite sämre resultat, håller tummarna att ni får positiva svar inom en snar framtid. Har hört om flera som fått ?dåliga? resultat på KUB som sedan fått svar om att bebis mår bra! Förstår dock att väntan är jobbig. <3

• Carina82

Hej alla! Är i 13+0 idag och det börjar kännas mer verkligt nu efter kub. Alltså, jag känner att jag börjar få en ganska uppenbar mage! Hur har ni det? Hade hoppats på att det skulle dröja lite till haha! 

Hoppas det går bra för alla som gjort kub/nipt och väntar på svar Hjärta

• Anonym (Anonym ännu)
    Anonym (MammaMia) skrev 2022-08-16 13:59:35 följande:
    Åh va roligt, med samma BF. och stort Grattis! Hjärta Gissar du föder innan mig, haha. Men man vet ju inte! Åh va kul, klar ni ska "kalasa" till de! Får vänta tills RUL ,så hoppas ja dem kan se. Med första barnet gick de inte att se, hon vägrade att visa sig från den sidan och knep ihop med benen, haha.  Hoppas du får brevet snart, denna ständiga väntan Tungan ute
    Tack,och detsamma till digHjärtaBrevet har kommit och ligger oöppnat i väntan på att levereras till ett bageriSkrattande
    Ja de kan vara ena luringar därinne i magen.
    Men här med första barnet(annan pappa) så ville vi veta kön,och jäklar vad han visa upp sig på RUL gick inte att undvika att se att de var en pojke därinne Tungan ute
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-08-19 16:42:23 följande:

Hej alla! Är i 13+0 idag och det börjar kännas mer verkligt nu efter kub. Alltså, jag känner att jag börjar få en ganska uppenbar mage! Hur har ni det? Hade hoppats på att det skulle dröja lite till haha! 

Hoppas det går bra för alla som gjort kub/nipt och väntar på svar Hjärta

14+0 för mig imorgon och här har jag en riktig bebismage redan,gick otroligt snabbt att ploppa fram denna gång,haha, fjärde graviditeten och min yngsta är nu 11 mån. Så inget hade ju hunnit dra sig tillbaka ordentligt antar jag Tungan ute
  • Carina82
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-08-19 22:58:42 följande:
    14+0 för mig imorgon och här har jag en riktig bebismage redan,gick otroligt snabbt att ploppa fram denna gång,haha, fjärde graviditeten och min yngsta är nu 11 mån. Så inget hade ju hunnit dra sig tillbaka ordentligt antar jag Tungan ute
    Haha din kropp har stenkoll på vad den ska göra; 'a vi är gravida, ACTION' Skrattande Det här är min första graviditet så min kropp ställer sig nog mer frågande till vad som händer haha! 
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023