Inlägg från: RainbowQuartz |Visa alla inlägg
  • RainbowQuartz

BF FEBRUARI 2023

Hej alla med bf-februari!
    Tänkte att jag hoppar in här i tråden, nu när jag vet att allt än så länge ser bra ut.
    Har varit på KUB idag, vilket visade låg risk för kromosomavvikelse, såg ett pickande hjärta och ett foster som sprattlade runt och svalde fostervatten. Hjärta
    Känner att jag äntligen kan börja glädja mig åt den här graviditeten, och framförallt tror jag det var skönt för min sambo som äntligen fick se svart på vitt att det faktiskt finns lite liv där inne! Vårt första barn, BF beräknat 22/2 än så länge.

Hur mår alla ni andra gravida i gruppen?

• RainbowQuartz

Ja det är verkligen en otrolig lättnad att få se att det bor någon i magen, själv kunde jag knappt sluta skratta under ultraljudet, tror jag var lite i chock, och sambon däremot började nästan gråta haha! Skrikandes 

Kan inte citera nu av någon anledning, men KNAS2, vad skönt ändå att du verkar vara relativt förskonad från gravidkrämpor, hoppas det håller i sig! Gravidiamånendet är verkligen en pina, har mått riktigt illa, dock knappt kräkts, under första trimetern och det har varit väldigt psykiskt påfrestande. Även tröttheten har varit jobbig, men hoppas på att det börjar blir lite bättre nu!

Ck2 vilken tur med barnmorskan, synd att ni ändå inte kunde se! Vi var så uppe i att hjärtat slog och att det gick att se något överhuvudtaget så vi tänkte inte aldrig på att fråga om det gick att se något kön.. Tyst

Och grattis till alla som fått positiva resultat på KUB, så skön känsla verkligen! Och till er som kanske fått lite sämre resultat, håller tummarna att ni får positiva svar inom en snar framtid. Har hört om flera som fått ?dåliga? resultat på KUB som sedan fått svar om att bebis mår bra! Förstår dock att väntan är jobbig. <3

• RainbowQuartz

Var ett tag sedan jag var inne i tråden nu. Kul att läsa om hur det går för alla!

Jag har bf 22 feb och tror jag har klarat mig ifrån foglossning so far? (första barnet så har inte så bra koll på allt som händer i kroppen)
    Vad jobbigt det låter för dig, typiskt att du drabbas så tidigt.
    Jag har haft ont i bäcken, höfter och ländrygg ett par veckor, det verkar dock ha släppt nu? Men kanske kommer tillbaka, har varit förkyld 3 gånger under 3 veckor (!!!), så har varit hemma och vilat endel senaste veckorna. Börjar dock bli jäkligt less på det, och har dåligt samvete mot jobbet och mina kolleger att jag varit hemma så mycket. Någon annan som har problem med immunförsvaret och blir sjuk lika ofta? Detta känns ju absolut inte hållbart?

Anonym (20230224) skrev 2022-09-20 22:47:00 följande:

Foglossning!
    Flera som redan drabbats av eländet? 
    Bf 24 februari... Och kommer nog behövs sjukskrivas resten av tiden, då jag har ett fysiskt arbete och klarar knappt av en vanlig dag hemma när jag är ledig. 
    Tredje barnet.

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023