• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Tyrande
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-09-09 22:16:29 följande:

Vår lilla på rul idagHjärta Men som jag nästan visste så skulle det vara för tidigt för att se allt,v16+6 idag,hon kunde inte se hjärtats alla kammare ännu och inte njurarna. Bäbis låg väääldigt långt ner.
    Så vi får komma tillbaka i vecka 20 för att kolla igen,inte mig emot :) Men skönt att se se allt var bra hittills och följer just nu exakt dagar från första tidiga ultraljudet.
     Åh så kul!! Förstår att man absolut inte klagar på ett extra ultraljud direkt. ;) 
    Är i 17+2 och väntar spänt på kallelse till RUL. Har inte spytt alls hela graviditeten men gjorde det plötsligt idag. Har inte gått upp i vikt ännu men har helt klar fått en liten mage. <3 Vill så gärna se vår lilla flicka snart igen.
  • Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-09-10 10:43:55 följande:
    Så fint! Skönt att få en bekräftelse att allt hittills ser bra ut, och alltid trevligt med en extra titt ganska tätt inpå :) Hur kommer det sig att du fick rul redan i v 16+6? :) Har det med dateringen att göra? 
    Jo precis,de räknade kallt ifrån ifrån mensen. Fast jag sa att jag vet att min äl är senare än standard och att fostret visa på 5-6 dagar mindre än vad uträkningen baserat på menscykeln var. Men hon som bokade in rul lyssna inte på det Drömmer
    Men som sag bara skönt att få se bäbisen en extra gång {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Anonym ännu)
    Tyrande skrev 2022-09-10 22:32:47 följande:
     Åh så kul!! Förstår att man absolut inte klagar på ett extra ultraljud direkt. ;) 
    Är i 17+2 och väntar spänt på kallelse till RUL. Har inte spytt alls hela graviditeten men gjorde det plötsligt idag. Har inte gått upp i vikt ännu men har helt klar fått en liten mage. <3 Vill så gärna se vår lilla flicka snart igen.
    Här har magen synts sen plusset typ,haha,men har stannat av nu lite och är en sån där mysig babybump Gravid 
    Vecka 18 nu,herregud det går snabbt denna gång.
    2 kg upp här,vilket är väl behövligt för min del egentligen. Men helt ärligt har jag svårt för att se vågen gå uppåt.
    Hoppas du får rul tiden snart!
  • Carina82
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-09-10 22:32:52 följande:
    Jo precis,de räknade kallt ifrån ifrån mensen. Fast jag sa att jag vet att min äl är senare än standard och att fostret visa på 5-6 dagar mindre än vad uträkningen baserat på menscykeln var. Men hon som bokade in rul lyssna inte på det Drömmer
    Men som sag bara skönt att få se bäbisen en extra gång {#emotions_dlg.flower}
    Hellre att dom gör rul lite för tidigt -och man får ett till - än att det blir för sent antar jag Glad Vi ska göra vårt i vecka 19 men gjorde ivf så där vet man exakt exakt hur långt gången jag är, hade gärna gjort det lite tidigare ändå - mest av nyfikenhet haha Solig
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-09-11 09:43:11 följande:
    Här har magen synts sen plusset typ,haha,men har stannat av nu lite och är en sån där mysig babybump Gravid 
    2 kg upp här,vilket är väl behövligt för min del egentligen. Men helt ärligt har jag svårt för att se vågen gå uppåt.
    Har också en liten mage nu, lite overkligt haha! Vågen visar ingen skillnad men jag kanske gick in med några kilon extra så tänker att bebisen tar av dom! Klagar inte så länge magen blir större Tungan ute
  • Carina82
    anviva skrev 2022-08-25 08:09:56 följande:
    Du är inte ensam Hjärta Jag har också blandade känslor och tycker det kan vara väldigt jobbigt att vara utanför den första bubblan när bara jag och min man visste. För mig beror det bl a på att det har varit svårt att landa i att jag är gravid eftersom jag länge brottats med huruvida jag alls vill ha barn eller inte. Därför kan jag, precis som du, ibland bli livrädd för att ha fattat fel beslut, trots att den här graviditeten är helt planerad.

Det är tufft att inte vara odelat glad och uppe i något sorts lyckligt fluffigt tillstånd. Men jag tänker ofta att det är skönt att det ändå är nio månader. Man hinner förhoppningsvis landa lite mer i sig själv och i allt det nya. Jag tror att det är viktigt att låta känslorna finnas och vara där. Det här är stort och omvälvande och det är naturligt att alla olika känslor finns med, för livet är så sällan antingen eller, antingen superlyckligt eller alldeles mörkt, utan allra mest är det både och.

Ta hand om dig Hjärta
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-08-25 22:27:24 följande:
    Känslor är känslor och de kan nan inte styra över och man rätt att känna vare sig de är lyckliga eller ej.
    Jag blev själv gravid genom ÄD med sonen som nu är 11 mån,så jag vet precis vilken resa ni har gjort.
    Jag trodde att jag skulle sväva på små rosa moln bara vi fick se de plusset då,fantiserade över hur jävla lycklig jag skulle vara hela tiden. Och såklart blev jag otroligt glad när vi äntligen lyckades men lyckan var ju inte konstant utan farhågor och tvivel fanns där genom hela graviditeten hur önskad och otroligt planerad den än var.
    Som det skrevs ovan,man har ju ett tag på sig att smälta och bearbeta innan den lilla är här.
    Men prata om det,iallafall med din sambo om du inte redan  har gjort det,så att du kan få stöd och bolla lite i dina tankar och känslor Hjärta

Och ja,skall bara tillägga att mina känslor är detsamma denna graviditet. De går otroligt upp och ner hur glad jag än är över detta plus.

Vill bara tacka för fina orden, känns skönt att höra att man inte är ensam Hjärta Går lite upp och ner fortfarande, men känns ändå ok. Har fått en samtalskontakt som jag ska gå till för att vädra alla tankar! Jag är gravid via ivf så det här är alltså helt planerat, tänker att man får vara snäll mot sig själv och förstå att det är ok att ha alla känslor på spektrat Solig
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-09-11 10:09:54 följande:
    Hellre att dom gör rul lite för tidigt -och man får ett till - än att det blir för sent antar jag Glad Vi ska göra vårt i vecka 19 men gjorde ivf så där vet man exakt exakt hur långt gången jag är, hade gärna gjort det lite tidigare ändå - mest av nyfikenhet haha Solig
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-09-11 09:43:11 följande:
    Har också en liten mage nu, lite overkligt haha! Vågen visar ingen skillnad men jag kanske gick in med några kilon extra så tänker att bebisen tar av dom! Klagar inte så länge magen blir större Tungan ute
    Ja absolut,hellre ett extra isfSolig
    Ja de blir ju lite lättare att räkna ut med ivf/äd,med sista sonen var de inte någe tvekan om när t.ex de tidiga ultraljudet och RUL kunde planeras in. Man visste ju tusan t.om BF innan han låg i magen,hehe. Ja bäbisen tar absolut vad den behöver,viktuppgång eller ej Skrattande
  • Maijaviktoria

Spännande å höra hur alla har det! Glad
    Jag är i v.19+0 och har gått upp knappt 2 kg. Det syns tydligt på magen nu å går inte att dölja med stora kläder.
    Jag fick göra ett tidigt ultraljud som visade exakt samma som enligt senaste mensen. Gjorde RUL den 9/9 och allt var perfekt där inne. Läkaren kunde dock inte uttala sig om könet, trots att den bresade ordentligt och visade upp hela skrevet. Han sa att det är lätt att blanda ihop en liten snopp med stora blygdläppar.. så vi fortsätter att kalla den för Mumin Glad fast vi själva tyckte att det inte fanns någon snopp så vi tänker nog ändå att det är en flicka.
    Vi bestämde oss för att börja kolla å beställa barnvagn och babyskydd å sånt efter ultraljudet, men då vi vill handla i en fysisk butik å vår närmsta butik som säljer barnartiklar ligger 12 mil bort får vi planera in det en lördag. Så det blir om en månad ungefär. 

Mini
  • Anonym (6 barnet :))

Mysigt med ultraljud :) härligt att allt såg ok ut. Och att ni snart ska få se lilla pyret igen :) 

jag vill bara meddela att jag är tillfrisknad från covid :) 
    och hoppas nu hålla mig frisk :) 

nästa vecka är det dax för mig att gå på rutinulttaljas. Längtar ihjäl mig och hoppas att bebis ska visa upp sitt kön :) 

min mage syns oxå nu. Men stannat av lite med. Så härligt. Längtar tills man känner mer av bebis. 

och hoppas verkligen att nästa ultraljud ska se bra ut med som det har gjort hittills. Alltid nojig med något. 

är det någon mer som har blivit avstängd från sin arbetsgivare? 

jag blev avstängd så jag jobbar tom 26/9 sen går jag hem på graviditetspenning fram till 2/2- 2023 sen efter det antar jag att det är föräldradagar jag får ta ut :) bf är den 13/2-23 

• Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-09-11 13:45:49 följande:
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-08-25 22:27:24 följande:
    Känslor är känslor och de kan nan inte styra över och man rätt att känna vare sig de är lyckliga eller ej.
    Jag blev själv gravid genom ÄD med sonen som nu är 11 mån,så jag vet precis vilken resa ni har gjort.
    Jag trodde att jag skulle sväva på små rosa moln bara vi fick se de plusset då,fantiserade över hur jävla lycklig jag skulle vara hela tiden. Och såklart blev jag otroligt glad när vi äntligen lyckades men lyckan var ju inte konstant utan farhågor och tvivel fanns där genom hela graviditeten hur önskad och otroligt planerad den än var.
    Som det skrevs ovan,man har ju ett tag på sig att smälta och bearbeta innan den lilla är här.
    Men prata om det,iallafall med din sambo om du inte redan  har gjort det,så att du kan få stöd och bolla lite i dina tankar och känslor Hjärta

Och ja,skall bara tillägga att mina känslor är detsamma denna graviditet. De går otroligt upp och ner hur glad jag än är över detta plus.

Vill bara tacka för fina orden, känns skönt att höra att man inte är ensam Hjärta Går lite upp och ner fortfarande, men känns ändå ok. Har fått en samtalskontakt som jag ska gå till för att vädra alla tankar! Jag är gravid via ivf så det här är alltså helt planerat, tänker att man får vara snäll mot sig själv och förstå att det är ok att ha alla känslor på spektrat Solig
    ❤️ vad skönt att du får prata av dig lite. Så är det,man får vara snäll mot sig själv,för vilken resa man har gjort,och gör med allt som en graviditet innebär.
  • Anonym (Anonym ännu)
    Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-09-13 21:16:21 följande:

Mysigt med ultraljud :) härligt att allt såg ok ut. Och att ni snart ska få se lilla pyret igen :) 

jag vill bara meddela att jag är tillfrisknad från covid :) 
    och hoppas nu hålla mig frisk :) 

nästa vecka är det dax för mig att gå på rutinulttaljas. Längtar ihjäl mig och hoppas att bebis ska visa upp sitt kön :) 

min mage syns oxå nu. Men stannat av lite med. Så härligt. Längtar tills man känner mer av bebis. 

och hoppas verkligen att nästa ultraljud ska se bra ut med som det har gjort hittills. Alltid nojig med något. 

är det någon mer som har blivit avstängd från sin arbetsgivare? 

jag blev avstängd så jag jobbar tom 26/9 sen går jag hem på graviditetspenning fram till 2/2- 2023 sen efter det antar jag att det är föräldradagar jag får ta ut :) bf är den 13/2-23 

Ja 3.10 får jag se pyret igen😍
    Härligt att få vara frisk igen!
    Och hoppas h*när villig att visa vad som gömmer sig där emellan 😁
    Här ska vi ha gender reveal första helgen i oktober,lite spännande.

Ja dessa nojjor och oro kommer ju som ett brev på posten när första strecket syns,och t.om före det👀
    Ok,nä här på Åland där jag bor så har ingen behövt gå hem i graviditeten i förtid,om man då inteblur sjukskriven av vissa orsaker förstås.
    Är det covid relaterat antar jag?
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023