• Blåbärsskogen

BF FEBRUARI 2023

Hittar ingen tråd för oss som har bf i februari så jag startar väl en! Hoppas att det trillar in mer folk här och att vi kan följas åt :D
    Jag plussade på sticka igår och på digitalt idag. Det här blir första barnet för både mig och min sambo och det känns så himla pirrigt och kul! Mitt bf blir cirka den 2 februari. 

• Svar på tråden BF FEBRUARI 2023
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-08-20 16:10:50 följande:
    Haha din kropp har stenkoll på vad den ska göra; 'a vi är gravida, ACTION' Skrattande Det här är min första graviditet så min kropp ställer sig nog mer frågande till vad som händer haha! 
    Haha,jo så reagera den nog denna gång Skrattande Ja herregud första graviditeten så kommer jag ihåg att jag längtade sååå efter den där putade magen,fick tusan vänta till vecka 20 ungefär,haha
  • anviva

På tal om magar - hur gör ni med byxor, ni som börjat växa lite? Första barnet här i v 15+5 och har inte direkt någon mage att tala om, men lite svullen och en del av mina jeans har blivit så fruktansvärt obekväma, vilket lämnar mig med typ ett par jeans som jag kan använda (som är riktigt gamla) och ytterligare ett par byxor. Är lite osugen på att köpa nya med tanke på att jag bara kommer bli större, och det är för tidigt att köpa gravidbyxor (och jag är nog inte där mentalt än heller). Hur ska man tänka? Ska man ändå köpa ett par billiga HM byxor i någon storlek större som förhoppningsvis funkar i någon/några månader? Obestämd

• KNAS2
    anviva skrev 2022-08-21 15:25:17 följande:

På tal om magar - hur gör ni med byxor, ni som börjat växa lite? Första barnet här i v 15+5 och har inte direkt någon mage att tala om, men lite svullen och en del av mina jeans har blivit så fruktansvärt obekväma, vilket lämnar mig med typ ett par jeans som jag kan använda (som är riktigt gamla) och ytterligare ett par byxor. Är lite osugen på att köpa nya med tanke på att jag bara kommer bli större, och det är för tidigt att köpa gravidbyxor (och jag är nog inte där mentalt än heller). Hur ska man tänka? Ska man ändå köpa ett par billiga HM byxor i någon storlek större som förhoppningsvis funkar i någon/några månader? Obestämd

Jag köpte gravidbyxor tidigt i förra graviditeten. Hatar att gå omkring med byxor som stramar. De från Hm kan du ju ha hela graviditeten (om du köper grav-byxor) tyckte att de funkade super! Annars körde jag mycket stumpbyxor och kjol/klänning vilket va u n d e r b a r t! :) 
  • Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-08-21 15:25:17 följande:

Har aldrig ägt ett par gravidbyxor eller gravidkläder överlag, haha. Här kör jag med gummisnodd i byxorna när de inte går att knäppa längre Tungan ute har satsat på tights tjocka eller tunna,strumpbyxor och träningsbyxor samt lösare tröjor,klänningar eller tunikorGlad Tycker det har funkat galant. 
  • anviva

Intressant att höra hur ni gjort Glad Jag är en riktig byxmänniska liksom. Tycker det är fint med klänning och kjol men väljer alltid helst byxor och allra helst jeans med hög midja. Jag kan fortfarande knäppa i midjan, men det är ju "putmagen" som är svullen och jobbig så där stramar jeansen. Är osugen på gravidbyxor och är inte superstort fan av tajts (än i alla fall, det kan säkert ändras de kommande månaderna hah)... Aja, behöver väl mest bara ventilera senaste gravidproblemet. När illamåendet släppt så har man ju tid att tänka på annat FlörtGlad

• Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-08-21 23:05:56 följande:

Intressant att höra hur ni gjort Glad Jag är en riktig byxmänniska liksom. Tycker det är fint med klänning och kjol men väljer alltid helst byxor och allra helst jeans med hög midja. Jag kan fortfarande knäppa i midjan, men det är ju "putmagen" som är svullen och jobbig så där stramar jeansen. Är osugen på gravidbyxor och är inte superstort fan av tajts (än i alla fall, det kan säkert ändras de kommande månaderna hah)... Aja, behöver väl mest bara ventilera senaste gravidproblemet. När illamåendet släppt så har man ju tid att tänka på annat FlörtGlad

Ja annars gillar jag jeans! Och klänningar på sommaren {#emotions_dlg.flower}Men efter min senaste graviditet så gick jag ner så mycket i vikt så mina jeans är tok för stora,och jag är för snål för att köpa nya i väntan på att gå upp i vikt,haha.
    Nu kom det ju en graviditet till lite oväntat faktiskt,så jag får fortsätta leva i mina leggings,tights och träningsbyxor Tungan ute
    Har nått personligt emot gravidkläder,är som du skriver tror jag nån mental grej att jag inte vill bära de som gravid..knäppt egentligen Tungan ute
    Och visst är det är otroligt befriande känsla när inte illamåendet håller en i ett järngrepp. Mitt försvann denna gång enligt skolboken i vecka 12 denna gång.
  • Carina82
    Hej alla, undrar om jag är ensam i att inte känna mig odelat glad. Förstå mig rätt, vi vill det här och jag har blivit gravid via ivf (inget man gör hur som helst). Men ändå blandas den glada känslan upp ångest och en oro av att vi kanske gjort fel val.

Förstår inte varför det känns så grått när alla runtomkring mig bara verkar så himla lyckliga. Berättade för mamma i söndags och den gråa känslan har ökat sen dess, hon är helt salig och överröser mig överlyckliga sms (7 sen i söndags) och länkar till filmer om fosterutveckling - men det gör bara saken värre.

Enda gångerna jag känt mig riktigt glad är när det bara varit jag och min kille;  innan alla andra visste. Nu känns det bara som att  det är en miljard förväntningar och åsikter, och att jag kommer göra alla besvikna Gråter 

Hoppas såklart att ni andra inte mår som jag, men undrar ändå om det finns nån här inne som också känner blandade känslor över den här fantastiska upplevelsen som en graviditet ändå är Hjärta
  • anviva
    Carina82 skrev 2022-08-24 21:22:31 följande:
    Hej alla, undrar om jag är ensam i att inte känna mig odelat glad. Förstå mig rätt, vi vill det här och jag har blivit gravid via ivf (inget man gör hur som helst). Men ändå blandas den glada känslan upp ångest och en oro av att vi kanske gjort fel val.

Förstår inte varför det känns så grått när alla runtomkring mig bara verkar så himla lyckliga. Berättade för mamma i söndags och den gråa känslan har ökat sen dess, hon är helt salig och överröser mig överlyckliga sms (7 sen i söndags) och länkar till filmer om fosterutveckling - men det gör bara saken värre.

Enda gångerna jag känt mig riktigt glad är när det bara varit jag och min kille;  innan alla andra visste. Nu känns det bara som att  det är en miljard förväntningar och åsikter, och att jag kommer göra alla besvikna Gråter 

Hoppas såklart att ni andra inte mår som jag, men undrar ändå om det finns nån här inne som också känner blandade känslor över den här fantastiska upplevelsen som en graviditet ändå är Hjärta
    Du är inte ensam Hjärta Jag har också blandade känslor och tycker det kan vara väldigt jobbigt att vara utanför den första bubblan när bara jag och min man visste. För mig beror det bl a på att det har varit svårt att landa i att jag är gravid eftersom jag länge brottats med huruvida jag alls vill ha barn eller inte. Därför kan jag, precis som du, ibland bli livrädd för att ha fattat fel beslut, trots att den här graviditeten är helt planerad.

Det är tufft att inte vara odelat glad och uppe i något sorts lyckligt fluffigt tillstånd. Men jag tänker ofta att det är skönt att det ändå är nio månader. Man hinner förhoppningsvis landa lite mer i sig själv och i allt det nya. Jag tror att det är viktigt att låta känslorna finnas och vara där. Det här är stort och omvälvande och det är naturligt att alla olika känslor finns med, för livet är så sällan antingen eller, antingen superlyckligt eller alldeles mörkt, utan allra mest är det både och.

Ta hand om dig Hjärta
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-08-24 21:22:31 följande:

Känslor är känslor och de kan nan inte styra över och man rätt att känna vare sig de är lyckliga eller ej.
    Jag blev själv gravid genom ÄD med sonen som nu är 11 mån,så jag vet precis vilken resa ni har gjort.
    Jag trodde att jag skulle sväva på små rosa moln bara vi fick se de plusset då,fantiserade över hur jävla lycklig jag skulle vara hela tiden. Och såklart blev jag otroligt glad när vi äntligen lyckades men lyckan var ju inte konstant utan farhågor och tvivel fanns där genom hela graviditeten hur önskad och otroligt planerad den än var.
    Som det skrevs ovan,man har ju ett tag på sig att smälta och bearbeta innan den lilla är här.
    Men prata om det,iallafall med din sambo om du inte redan  har gjort det,så att du kan få stöd och bolla lite i dina tankar och känslor Hjärta

Och ja,skall bara tillägga att mina känslor är detsamma denna graviditet. De går otroligt upp och ner hur glad jag än är över detta plus.
  • Sofia9811

Hej! Jag har skapat en grupp för alla ni med bf Februari, januari och mars. Här är länken

fb://group/1133359770919125?ref=share
    fb://group/1133359770919125?ref=share
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023