• Anonym (Anna)

Måste jag betala besöket?

De ringde och upplyste mig att jag inte kommit på min tid och att jag kommer debiteras för det. Jag sa att jag avbokat via mail för flera dagar sen, men de påstår att de inte fått det.
    Vad händer nu? Har verkligen inte råd att lägga de summorna på det och jag avbokade ju faktiskt.

• Svar på tråden Måste jag betala besöket?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (24 h) skrev 2022-05-09 20:57:57 följande:

Står det  24 h så är det det som gäller..oavsett om det är helg eller inte? annars skulle man ju aldrig kunna boka in en tid på en måndag ! 

Du kan bli sjuk på helgen och därmed inte kunna ta dig till din tid på måndagen ? Företaget ska kolla sin mail/ telefonsvarare det första de gör på måndag morgon ..o har de fått ett återbud inom de senaste 24 h eller mer så får de slänga sig på telefonen o försöka ringa in någon annan på den tiden .
    ( jag har fått både tandläkare tider o klipp tider på det viset ) 
    Får man inte in någon så,får man acceptera att det är så att ha företag?alla tider blir kanske inte ens bokade varje dag 

Vet du hur man gör om de inte ger sig? Är det polisen eller vart vänder man sig?

• Anonym (MR)

Bara betala om du inte vill få en ännu högre avgift framöver , den kommer växa 

• Anonym (Anna)
    Anonym (MR) skrev 2022-05-10 07:08:45 följande:

Bara betala om du inte vill få en ännu högre avgift framöver , den kommer växa 

Helt orimligt. Bokade av just för att det kommit massa oväntade utgifter den här månaden och jag helt enkelt inte har råd att lägga pengar på annat än nödvändigheter just nu.
    Det är inte mitt fel att deras regler är otydliga.
  • Anonym (Hmmm)

Hur mycket pengar handlar det om?

Tror knappast polisen har med detta att göra.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-10 07:04:04 följande:

Vet du hur man gör om de inte ger sig? Är det polisen eller vart vänder man sig?

Du ger skriftligt besked att du bestrider fakturan, hänvisa till deras egna regler, hänvisa till ditt mail. Sedan ligger det på dem att ta nästa steg. Har du pratat med chefen/ägaren? Gör det också.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-10 07:04:04 följande:

Du kan också prata med kommunens konsumentvägledare, de kan berätta för dig vad som händer i sådana här fall och vilka rättigheter du har.
  • Anonym (Anna)

Strax över 2000.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-10 07:35:47 följande:

Strax över 2000.

Oj, ja då förstår jag att du vill bestrida. Hade det varit ett läkarbesök för 150-200 kr så hade det kanske inte varit värt det.
  • Anonym (J)

Polisen? De har nog betydligt viktigare saker att ta hand om än en faktura på 2000kr. Du borde avbokat tidigare.

Svar på tråden Måste jag betala besöket?